בית משפט השלום בירושלים האריך היום (חמישי) בשבעה ימים את מעצרו של תושב תל אביב בן 25 שחשוד ברצח יאיר חדד, תושב רחובות בן 51, בבקעת הירדן לפני כשלושה שבועות. בדיון שנערך הבוקר אמר השופט חאג' יחיא כי "מדובר בתיק מורכב מאוד. לפי החשד עולה תמונה מחרידה של גרימת מוות ושריפת הגופה לאחר פטירה.
2 צפייה בגלריה
הארכת מעצרו של החשוד ברצח ושריפת גופתו של יאיר חדד ז״ל במטע התמרים בבקעת הירדן
הארכת מעצרו של החשוד ברצח ושריפת גופתו של יאיר חדד ז״ל במטע התמרים בבקעת הירדן
השופט: "החשד הסביר מצוי בעוצמה גבוהה". החשוד בבית המשפט
(צילום: עמית שאבי)
"זו הארכת מעצר שלישית, והחשד הסביר מצוי בעוצמה גבוהה", הוסיף השופט יחיא. החשוד התפרץ במהלך הדיון וטען לאלימות מצד אנשי שירות בתי הסוהר: "אנשיי שב"ס הרביצו לי. הם העירו אותי, דחפו לי אצבעות לעיניים, ריסקו לי את הגב עד זוב דם - ואיבדתי את ההכרה". לדבריו, "חיכו שאחזור לעצמי ואיש שב"ס אמר לי 'אנחנו נרסק אותך'. העלו אותי למתקן כליאה במגרש הרוסים וגררו אותי".
מחקירת האירוע עלה כי השניים שהו יחד לילה לפני הרצח בטבריה. למחרת בבוקר הם נסעו ברכבו של החשוד לכיוון בקעת הירדן, ובמהלך היום חדד, אב לשלושה ילדים, נרצח על-ידי החשוד בדקירות - וגופתו הושלכה במטעי תמרים והוצתה במטרה לטשטש ראיות.
2 צפייה בגלריה
יאיר חדד
יאיר חדד
חדד נדקר למוות, וגופתו הושלכה בבקעה והוצתה על מנת לטשטש ראיות
( צילום: דוברות המשטרה)
היחידה המרכזית במחוז ש"י עצרה את החשוד בביתו 48 שעות לאחר שנמצאה גופתו של חדד שרופה במטעי תמרים בבקעה. הדיווח על איתור גופה שרופה בבקעה התקבל ב-12 ביולי בשעות הערב. הגופה נמצאה על ידי פלסטינים, והמשטרה הפלסטינית העבירה אותה לידי משטרת ישראל. עם קבלת אותו דיווח הוזעקו למקום כוחות משטרה ושוטרי מז"פ ונפתחה חקירה בחשד לרצח.
מפקד מחוז ש"י, ניצב עוזי לוי, הטיל את חקירת האירוע על היחידה המרכזית של המחוז, וכעבור 48 שעות נעצר כאמור החשוד ברצח. שמו עדיין אסור בפרסום.