רשת התקשורת הפלסטינית "קודס" דיווחה היום (שלישי) כי משלחת מחמאס תבקר בימים הקרובים בבירת מצרים, קהיר. המקורות ברשת התקשורת המזוהה עם חמאס אמרו כי המשלחת תפגוש גורמים מצריים.
לפי הדיווח, המשלחת שתגיע לקהיר נמצאת מחוץ לרצועת עזה, ותכלול מנהיגים מבכירי חמאס. מלבד עסקת שבויים, תדון המשלחת גם בהתקפה הישראלית בעזה.
2 צפייה בגלריה
איסמעיל הנייה
איסמעיל הנייה
איסמעיל הנייה. ביקור שני בקהיר מאז המלחמה
(צילום: Turkish Presidential Press Office/Handout via REUTERS ,Dalati Nohra/Lebanese Official Government via AP)
הכותרת
המלחמה שנשכחה, אבל משפיעה על המערכה נגד חמאס
28:26
משלחת של ראשי תנועת חמאס הגיעה בעבר למצרים, בראשות ראש הלשכה המדינית איסמעיל הנייה. מדובר בביקור השני מאז תחילת המלחמה בעזה.
היום תדרך נשיא המדינה יצחק הרצוג שגרירים המכהנים בישראל וסגל הדיפלומטי, שמייצגים יחד יותר מ-80 מדינות ברחבי העולם. הרצוג ציין בדבריו כי "ישראל מוכנה לקיים הפוגה הומניטרית נוספת בתמורה לשחרור החטופים", והדגיש ש"האחריות המלאה לדבר מוטלת על סינוואר והנהגת חמאס". הנשיא הוסיף כי ישראל אינה במלחמה עם העם הפלסטיני, אלא מול חמאס. בהמשך הוא אמר: "יש עשרות מקרים הומניטריים בתוך קבוצת החטופים המוחזקים בעזה".
2 צפייה בגלריה
נשיא המדינה יצחק הרצוג פגישה עם מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן בתל אביב
נשיא המדינה יצחק הרצוג פגישה עם מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן בתל אביב
"מוכנים להפוגה נוספת תמורת שחרור חטופים"
(צילום: SAUL LOEB / POOL / AFP)
בתוך כך, גורמים מצריים קיימו בימים האחרונים דיונים עם ישראל על התרחישים לאחרי המלחמה. כך דווח הבוקר בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר". לפי המקורות ששוחחו עם העיתון, המזוהה עם חיזבאללה, מצרים סירבה להדק את הפיקוח הביטחוני הישראלי על הרצועה, עד שתושג הסכמה שתאפשר לרשות הפלסטינית להיכנס לרצועה ולשלוט עליה. לפי "אל-אחבאר", נראה כי מה שהציעה מצרים, בחלקו, מתאים לדרישות חמאס לנסיגת הכוחות היבשתיים, יחד עם הפסקת התקיפות האוויריות על עזה והמשך הכנסת סיוע לרצועה, כאשר ישראל עדיין דוחה את רעיון הנסיגה המלאה.
לפי הדיווח, ראש המודיעין המצרי, עבאס כאמל, יקיים בימים הקרובים פגישה עם ראש המוסד דדי ברנע, כדי לדון על הדברים בצורה מפורטת יותר. "ההערכות הן שאם הפגישות יתקדמו, ניתן יהיה להתקרב להסכמות על הפסקת אש ועסקת שבויים חדשה", נכתב.