בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (רביעי) 11 שנות מאסר על נועם אלימלך (22) ונפתלי אלמקייס (31) וארבע שנות מאסר על יוסף בן עמי (23), לאחר שהשלושה הכו ודקרו צעיר ערבי בן 24 ברחוב אגריפס בעיר בזמן מבצע "שומר החומות" ב-2021. אלימלך ואלמקייס הורשעו לפני מספר חודשים בעבירה של מעשה טרור בשל אותה תקיפה.
בחודש מאי 2021, בזמן מבצע "שומר החומות", יצאו השלושה וקטין נוסף לאזור שוק מחנה יהודה. חלקם הגיעו לשם לאחר הפגנה בשייח ג'ראח, שם קראו המפגינים "מוות לערבים" ו"נקמה". כשהגיעו לרחוב אגריפס הם הבחינו בצעיר, סטודנט להנדסת בניין שעבד במסעדה בשוק, בעת שדחף עגלת אשפה. התוקפים שאלו אותו שאלה בעברית, ולאחר שהבחינו כי מדובר בערבי - התנפלו עליו, הכו אותו, ואלימלך דקר אותו במשך חצי דקה.
בגזר הדין שניתן היום נכתב כי הצעיר "נבחר לקורבן רק בשל היותו ערבי. הוא נראה חסר אונים כשניסה להגן על עצמו לשווא. במשך כחצי דקה עשו בו הארבעה שפטים, ועזבו את המקום כשהם מותירים אותו לנפשו שותת דם ובגופו פצעי דקירה ופגיעות באיברים פנימיים שבגינם פונה לטיפול בבית החולים כשהוא במצב קשה".
1 צפייה בגלריה
הזירה בשוק מחנה יהודה
הזירה בשוק מחנה יהודה
הזירה בשוק מחנה יהודה ב-2021
(צילום: אלכס גמבורג )
עוד נכתב כי "מטרתם הייתה להטיל אימה על קבוצת אוכלוסייה אחרת ולפרוק את זעמם על אירועי האלימות שהתרחשו באותה העת. אירוע זה הותיר בצעיר צלקות שלא יימחו. מדובר בסטודנט להנדסת בניין שעבד לפרנסתו במסעדה בסמוך למקום העבירה. בגין הפגיעה הנפשית שנגרמה לו כתוצאה מהאירוע חדל מעבודה ומלימודים".
מתסקיר נפגע העבירה עולה כי קורבן התקיפה "עבר טלטלה נפשית עזה כתוצאה מאימת המוות שחש בעת האירוע ומעצם תקיפתו בידי קבוצת אנשים על לא עוול בכפו. עולמו עבר זעזוע ותוכניותיו לעתיד הצטמצמו במידה ניכרת. המתלונן עודנו סובל מכאבים וממגבלה בתנועה".
בשלב הטיעונים לעונש טען בא כוחו של אלימלך כי הוא עצמו היה קורבן בעבר לפגיעה טרוריסטית. אלימלך אף ביקש את סליחתו של המתלונן ואמר: "פגעתי בו ולא הייתי צריך לעשות את זה".
שופט המחוזי אלי אברבנאל אמר בגזר הדין כי מעשיו של אלימלך עומדים ברף חומרה גבוה של עבירת הטרור של חבלה בכוונה מחמירה שבה הורשע. לגבי אלמקיייס אמר השופט כי הוא "התנפל ביחד עם חבריו על המתלונן ולקח חלק בהכאתו נמרצות". כאמור, השניים הורשעו בעבירה של טרור. בית המשפט גזר כאמור על אלימלך 11 שנות מאסר ועוד שמונה חודשי מאסר על תנאי. על אלמקייס גזר ארבע שנים וארבעה חודשי מאסר על תנאי. עונש כספי גם כן הוטל על השניים שיצטרכו לפצות את הצעיר ב-100 אלף שקלים.