1 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום תקיפה תוקף אילוסתוקף אילוסתקיפה
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום תקיפה תוקף אילוסתוקף אילוסתקיפה
הזמין את הילדה לדירתו כדי לשחק - ופגע בה שוב ושוב
(צילום: shutterstock)
בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (שני) 16 שנות מאסר על יורי טויבין (61) צלם מאזור המרכז שהורשע באונס בתו של אחד ממכריו, בעת שהייתה בת 8, במעשים שחזרו על עצמם פעמים רבות עד שהגיעה לגיל 12. השופטים, שגזרו לילדה בנוסף פיצויים בסך 170 אלף שקלים, כתבו בהכרעת הדין כי טויבין "ניצל את תמימותה ניצול ציני ואכזרי, ואיים עליה שלא תספר לאיש".
טויבין הורשע באוקטובר אשתקד בעבירות מין חמורות בילדה, בהן מקרי אונס רבים ומעשה סדום בילדה, בתו של אחד ממכריו. לפי הכרעת הדין, הצלם ניצל את קשרי הידידות שלו עם האב כדי לפגוע בילדה בדירתו ובמקומות נוספים במשך כמה שנים. בחלק מהמקרים טויבין הזמין את הילדה לדירתו כדי לשחק - ופגע בה שוב ושוב.
השופטים אברהם היימן, רענן בן יוסף ושרית זמיר התרשמו מאמינותה של הילדה, שמסרה את עדותה כמה שנים לאחר המקרה. מנגד, השופטים תיארו את עדותו של טויבין ככזו ש"לא מאפשרת לתת בו אמון". השופטים כתבו: "מסכת עבריינית, חמורה ומתמשכת של ניצול קטינה שהלכה והסלימה בשיטתיות בניצול ציני ואכזרי של תמימותה וחוסר הבנתה את משמעות המעשים המיניים, וחוסר יכולתה להתנגד" עוד ציינו כי טויבין "איים על הקטינה שלא תספר לאיש".
השופט היימן הוסיף כי התרשם באופן ישיר מעדותה של הילדה בזמן מסירתה. "עדותה מפורטת, ברורה וקוהרנטית, ונותרה איתנה גם אחרי חקירה נגדית ארוכה. היא תיארה את הפגיעה המינית הקשה והמתמשכת שחוותה בעת שהייתה במחיצת הנאשם, וכן כיצד חשה צורך לחשוף את הפגיעה המינית כי לא יכלה לשאת עוד את מצבה הנפשי, והרגישה שעליה לסגור מעגל".
עו"ד אלוני דסובניק הסנגורית של החיילת שהוטרדה מינית על ידי הסמלת שלהעו"ד אלוני סדובניקצילום: אלכס מורוזוב
עורכת דינה של הילדה, רוני אלוני סדובניק, מסרה היום: "א', שהייתה ילדה יפה, עדינה, מוכשרת ומלאת שמחת חיים, הלכה לאיבוד בשאול הפגיעה המזעזעת, והפכה כבר בבית הספר היסודי למתבגרת כאובה. היא לא הצליחה להתרכז בלימודים, מרדה בסמכות, הייתה כעוסה וזועמת ולא נתנה אמון באנשים".
היא הוסיפה כי "א' נפלטת ממסגרות, ועודנה סובלת מתסמיני הפרעת דחק פוסט-טראומטית קשים, אך היא עברה מהפך מעצים מהיום שבו החליטה להגיש תלונה במשטרה, כשהייתה בת 16. היא ציפתה ליום הזה בכיליון עיניים, וכעת כשהצדק הופיע, היא פורחת כפרפר הבוקע מגולמו".
עו"ד ירוסלב מץ, שמייצג את טויבין מטעם הסנגוריה הציבורית, מסר כי "יורי הכחיש לאורך כל הדרך את האישומים. לצערנו בית המשפט לא קיבל את טענותינו והרשיע אותו. בכוונתנו לערער על הכרעת הדין".