3 צפייה בגלריה
עמר בר לב
עמר בר לב
בר-לב
(צילום: יריב כץ)
השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, ביקר בשבוע שעבר בחשאי בירדן ונועד עם שר החוץ איימן א-ספדי. במשרד לביטחון הפנים מסרבים להתייחס לפרסום, אך נודע כי הוא התקיים על רקע החשש מהסלמה ביטחונית בחודש הרמדאן, ובמהלכו דנו הצדדים בהקלות אפשריות לפלסטינים.
הביקור התקיים לפני הפיגועים בבאר שבע ובחדרה, שבהם נרצחו שישה בני אדם. ב"כאן חדשות" פורסם כי הירדנים ביקשו מבר-לב להגדיל את כוח הווקף בשטח ההר, ושהשר לביטחון הפנים אישר את הגדלת הווקף בתמורה להוצאה של אנשי ווקף "בעייתיים".
3 צפייה בגלריה
מעבר גשר אלנבי
מעבר גשר אלנבי
מעבר גשר אלנבי
(צילום: AFP)
במסגרת ההקלות שניתנו לקראת חודש הרמדאן לתושבי עזה תתאפשר כניסתם של 20 אלף פועלים, 3,500 חסרי מעמד יקבלו רישום אוכלוסין, תוגדל מכסת היוצאים לחו"ל דרך גשר אלנבי, מעבר כרם שלום ייפתח לייצוא וייבוא סחורות, אספקת המים תגדל ל-5 מיליון קו"ב. כמו כן ינתן אישור תקדימי להכנסת ציוד ומכשור לתיקון ענף הדיג והכנסת מכשירי רנטגן.
עוד הקלות ינתנו גם לתושבי הרשות הפלסטינית. בין היתר רישום של עוד כמה אלפים חסרי מעמד, אישור של העברת מכולות דרך גשר אלנבי (ייבוא לרשות הפלסטינית מירדן) וכן הגדלת מכסת הפועלים והוספת היתר להייטקיסטים.
3 צפייה בגלריה
מנהיגי פסגת הנגב משלבים ידיים
מנהיגי פסגת הנגב משלבים ידיים
לפיד, שרי החוץ הערבים ומזכיר המדינה האמריקני משלבים ידיים, אתמול בפסגת הנגב. כולם גינו את הפיגוע בחדרה
(צילום: AFP)
השבוע, נזכיר, רצה שר הביטחון בני גנץ להשתתף בפסגה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ומלך ירדן עבדאללה, אך לא קיבל אישור לכך מראש הממשלה נפתלי בנט. גורם מדיני מסר כי "לשכת רה"מ למדה על ניסיונות של שר הביטחון לארגן מפגש עם אבו מאזן ומלך ירדן לפני כמה ימים, מגורם ערבי". הפסגה אמורה הייתה להתקיים בשעה שארבעה שרי חוץ ערביים ומזכיר המדינה האמריקני השתתפו ב"פסגת הנגב", אותה אירח שר החוץ יאיר לפיד.
לדריכות בעקבות הפיגועים האחרונים מתווספת המתיחות לקראת חודש הרמדאן שיתחיל בסוף השבוע. ח"כ איתמר בן גביר ממפלגת "הציונות הדתית" מתכוון לעלות להר הבית ביום חמישי, ויש חשש כי האירוע יהיה נפיץ. "כל ערב ראש חודש אני נוהג לעלות להר הבית וכך אעשה גם ביום חמישי הקרוב. מקווה שלמפכ"ל הכושל ולשר השמאלן בר לב אין כוונה לשבור את הססטוס קוו בהר הבית ולגרום להסלמה. כל נסיון למנוע מח"כ יהודי לעלות להר הבית, יעביר מסר של כניעה לטרור וילבה את האש", הוא אמר.
סגן מנהיג חמאס, סאלח אלערורי, איים על ישראל מפני פעולות במסגד אל אקצא במהלך חודש רמדאן. "כל תוקפנות ישראלית על המתפללים במסגד אל אקצא יובילו להסלמה ולפתיחת שערי הגיהנום. ישראל נמצאת כעת תחת מבחן ירושלים ואל אקצא", אמר.