העימות בין בנט לגנץ מחריף, ונראה שהשניים על מסלול התנגשות: ראש הממשלה נפתלי בנט טרם אישר לשר הביטחון בני גנץ להגיע בשבוע הבא לרמאללה, לפסגה משותפת עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ומלך ירדן עבדאללה.
1 צפייה בגלריה
נפתלי בנט ובני גנץ מסתודדים במליאת הכנסת
נפתלי בנט ובני גנץ מסתודדים במליאת הכנסת
גנץ ובנט בכנסת. על מסלול התנגשות
(צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
גורם מדיני מסר הערב כי גנץ טרם הציג בפני בנט את רצונו להשתתף במפגש בין אבו מאזן למלך עבדאללה, ורק אחרי שיעשה את זה – תתקבל החלטה. "לשכת רה"מ למדה על ניסיונות של שר הביטחון לארגן מפגש עם אבו מאזן ומלך ירדן לפני כמה ימים, מגורם ערבי", מסר הגורם. "כשהנושא יוצג בפניו על ידי שר הביטחון, ראש הממשלה יקבל החלטה".
על אי-אישור השתתפות גנץ במפגש – שיתקיים ברמאללה במקביל לפסגה המדינית בנגב עם ארבעה שרי חוץ ערבים ומזכיר המדינה האמריקני – דווח הערב (מוצאי שבת) לראשונה בחדשות 13. העימות בין בנט לגנץ מגיע כשברקע נראה שיחסיהם כאמור הולכים ומידרדרים.
עדות לכך הגיעה מוקדם יותר השבוע, על רקע ביקורי בשניים בהודו, בסמיכות זמנים. גנץ היה הראשון שקבע את ביקורו הרשמי בהודו וההודעה על כך אף פורסמה מבעוד מועד. בתחילה אמור היה גנץ לצאת להודו בשבוע הראשון של אפריל, אלא שאז קיבל גם בנט הזמנה רשמית מראש ממשלת הודו נרנדרה מודי – ונענה לה בחיוב.
בלשכת ראש הממשלה בנט הודיעו על הביקור הרשמי וציינו כי בנט ייצא אליו ב-2 באפריל. בלשכת גנץ זעמו על המהלך של לשכת בנט, והחליטו להקדים את ביקורו במדינה בדרום אסיה לסוף מרץ. בעקבות כך יצאה מלשכתו של הביטחון הודעה שלפיה הוא יבקר בהודו ב-29 במרץ, יום שלישי הקרוב, ארבעה ימים לפני בנט.
עימות נוסף בין השניים התגלע על רקע ההתנגדות הפומבית והנחרצת של בנט, יחד עם שר החוץ יאיר לפיד, לנכונות האמריקנית להסיר את משמרות המהפכה של איראן מרשימת ארגוני הטרור של מחלקת המדינה בוושינגטון - בתנאי שטהרן תרסן את פעילותם. בנט ולפיד פרסמו לפני כשבוע הצהרה חריפה במיוחד נגד האפשרות הזו, בה קראו לארה"ב להימנע מ"להאמין להבטחות ריקות של טרוריסטים". גנץ מתח על שניהם ביקורת בעקבות זאת, בוועידת "האנשים של המדינה" של ידיעות אחרונות ו-ynet שנערכה השבוע. "יחסים אסטרטגיים לא מנהלים בטוויטר", אמר.