ניצב-משנה יחיאל בוהדנה, מפקדו הישיר של השוטר סגן-ניצב יאיר חנונה שנטען שתקף מפגינים בתל אביב, אמר הבוקר (יום חמישי) באולפן ynet כי הוא מעניק לו גיבוי ישיר - ושיבח אותו על ש"עשה עבודתו נאמנה כשהגיע לטפל בהפרת סדר". בינתיים, המפגין שטען שהותקף על-ידי חנונה ושוטרים נוספים - אמיתי עבודי בן ה-18 - נחקר באזהרה בתחנת המשטרה ברחוב סלמה בתל אביב, ושוחרר. הערב צפויה הפגנה נוספת שאנשי המחאה כינו "ערב ההתנגדות", שתתחיל בצעדה משדרות רוטשילד לצומת קפלן.

במחלקה לחקירות שוטרים, נזכיר, בודקים תיעודים מההפגנות בתל אביב, שהעלו חשד לאלימות משטרתית קשה נגד המוחים. חנונה עצמו תועד בתמונה מכה לכאורה באגרוף את עבודי, וסרטון שתיעד את מעצרו בכוח הופץ ברשתות. בהמשך עלו טענות נוספות נגד השוטר, בהן שלחץ עם ברכו על פניו של מפגין ואמר לו "אני אגמור אותך".
"חנונה מתועד עם ידו על פניו של מפגין שנעצר בעקבות הפרת סדר", אמר בוהדנה, וטען שלא מדובר באגרוף. "הוא קצין ערכי ומצוין, ואני גאה בו. הוא רץ בראש הכוח. מי שראה את הסרטון המלא ברשתות הבין שלא מדובר לא באגרוף, לא בחבטה ולא בשום דבר שדומה לכך. מדובר בבחור שהפר את הסדר באופן בוטה ונעצר על-ידי חנונה ושוטר נוסף, ובעקבות ההתנגדות שלו הייתה תגובה קפדנית ומקצועית של השוטרים". ynet ביקש לקבל את הסרטון הספציפי שעליו דיבר בוהדנה ולטענתו מוכיח שלא הייתה אלימות, אך לפי שעה לא התקבלה תשובה מהמשטרה.
5 צפייה בגלריה
שוטרים אוחזים באלימות באמיתי  בריליאנט בן ה-18
שוטרים אוחזים באלימות באמיתי  בריליאנט בן ה-18
המעצר והאגרוף. אמיתי עבודי
(צילום: יובל חן)
5 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
"לא נאפשר חסימת כבישים הערב". שבתאי
(צילום: רויטרס/GIL COHEN-MAGEN/Pool)
איומים ואונס של אמא שלו זה חלק מהתרגולת אצלכם? זה חלק מהארסנל? "אתה מבין שאפשר להגיד הכול. אפשר גם להציג תמונה אחת מתוך סרט ולהגיד שזה האירוע המרכזי".
אז הוא משקר? "לי אין ספק שאין בכך דבר, אבל הדברים ייבדקו על-ידי מח"ש. מהיכרותי המעמיקה עם חנונה - הוא לא אמר ולא יאמר דברים מהסוג הזה".
שאלת אותו אם אמר את זה? "אני לא צריך לשאול אותו כדי לדעת שמדובר באמירה שלא הייתה. ברור לי שזה לא נאמר. אני מפקדו הישיר של חנונה, ואני אומר שוב - אני גאה בקצין הזה. הוא קצין ערכי, מקצועי ונחוש. מי שאמור לחקור אותו זה לא אני, אלא מח"ש, ומהסיבה של חשש לשיבוש ראיות אנחנו לא שואלים שאלות בעניין ורק מגבים אותו באופן מלא. המפגין הפר את הסדר באופן בוטה, התגובה הייתה מאוזנת באופן יחסי להתנגדות שלו. התגובה הזו לא כללה אגרוף ולא חצי אגרוף".
בוהדנה התייחס גם להיערכות המשטרה להפגנות הבאות, כולל זו שתתקיים הערב, ואמר כי "אנחנו מבינים שתפקידנו לייצר איזון בין האפשרות למחאה לגיטימית לטיפול במפרי הסדר. לא היה שום שינוי במדיניות ובפעילות המשטרתית. ככל שלא תהיה אלימות או ונדליזם, אני מבטיח שלא נשתמש בסמכויות ולא באמצעים. אנחנו נמצאים בשטח כדי לאבטח את אותם אנשים שמגיעים להביע את מחאתם, והתפקיד שלנו הוא לשמור עליהם ועל הסדר. ככל שניתקל באירועי אלימות אני סמוך ובטוח שנדע להגיב. זו לא השאיפה שלנו, אנחנו לא מגיעים מראש כדי להשתמש בסמכויות הללו אך אנחנו ערוכים לזה אם נידרש".

5 צפייה בגלריה
מפגינים מול פרשים על איילון
מפגינים מול פרשים על איילון
מפגינים מול פרשים על איילון, לאחר ביטול עילת הסבירות
(צילום: נדב אבס)
5 צפייה בגלריה
מפגינים עצורים על איילון
מפגינים עצורים על איילון
מפגינים עצורים על איילון
(צילום: רויטרס)
5 צפייה בגלריה
מכתזית בנתיבי איילון
מכתזית בנתיבי איילון
מכת"זית בנתיבי איילון
(צילום: רויטרס /Corinna Kern)
על טענת דובר המשטרה שבמחאות בתל אביב נגרם נזק "של מיליוני שקלים" אמר בוהדנה כי "אנחנו מקבלים דיווחים מהגורמים השונים כמו מחברת נתיבי איילון, אבל אין לי אומדן של נזקים ואני לא יודע להעריך אותו. אנחנו כן רואים את הנזקים בעין, כמו נזקים למצלמות ולתשתיות משמעותיות, אבל אין אומדן מדויק".
בוהדנה סיכם: "כבר 30 שבועות שהשוטרים והשוטרות מגיעים בשבתות, בשעות לא שעות, כדי לשרת את הציבור - ובסופו של דבר אנחנו רואים תמונות חלקיות מהאירועים, שלא משקפים את האמת המלאה. זה מייצר תחושות לא טובות, אבל אנחנו נחושים ויודעים שתפקידנו הוא להגן על הציבור. נמשיך לעשות את זה איתנים מול המשימה, אנחנו מאמינים בדרך ובוודאי מעריכים את השוטרים והמפקדים".
"יש לנו שוטרים עם שברים בידיים או ברגליים, או כאלה עם חבלות גוף", טען בוהדנה. "שוטרים מפונים בזמן אמת לבית החולים כתוצאה מחבלות שבגינן הם לא יכולים להמשיך את עבודתם, חלקם לא מגיעים ביום שלמחרת או ביומיים שלמחרת מכאן כתוצאה מכאבים. אנחנו לא מגיעים למנוע מחאה אלא לייצר איזון, לתת לאנשים למחות ולמנוע ונדליזם". הוא טען גם כי בידי המשטרה יש תיעוד של האירועים, על אף שאתמול נטען כי לשוטרים לא היו מצלמות גוף. ynet טרם קיבל את הסרטונים המדוברים, כשמנגד ברשתות נפוצו תיעודים רבים של מפגינים שהוכו על-ידי שוטרים.
במקביל, נציב זכויות האדם של האו"ם וולקר טורק הפציר בממשלה להקשיב לקולות שעולים מתנועות המחאה: "אני קורא לשלטונות לכבד ולשמוע את הקולות של המוחים, אנשים שנתנו את אמונם במערכת משפט עצמאית שתפקח על רשויות השלטון האחרות ותגן על זכויותיהם של כלל האזרחים".

לקראת המחאה הערב, מנהל מטה המאבק, ערן שוורץ, אמר באולפן ynet כי "המאבק כמאבק השתנה. בינואר רצינו לעצור את ההפיכה המשטרית, אבל עם הזמן הבנו שיש לנו מטרה נוספת שהיא לשמר את הדמוקרטיה לדורות. לא זה ולא זה כרגע מצליח. חלק מארגונים היום מקדמים 'ערב התנגדות', אני לא ביניהם, אבל אני יכול להגיד שימי שבת יימשכו, ההפגנות ב-150 מוקדים ברחבי הארץ יימשכו, ואנחנו הולכים לשנות את הפורמט בחלק מהמקומות האלה".
לדבריו, "בשיח בינינו בין הארגונים, הרבה מאוד מבינים שפורמט של במות ונאומים כבר לא רלוונטי. בחלק מהמוקדים יהיו מעגלי שיח עם אותם ליברלים שמרגישים שהממשלה קרעה עצמם מהעם, אבל לא היו חלק מהמחאה עד כה. אנחנו הולכים להושיט יד, לשבת עם אנשים ולדבר איתם. יש פורמטים שקשורים יותר להתנגדות והמשך מחאה. אנחנו גם נמשיך לרדוף את השרים והח"כים, לא נשחרר אותם מהחובה המוסרית שלהם, באופן לא אלים כמובן. לא ניתן להם לא יום ולא לילה עד שהם יבינו שהם טעו. אחת לכמה זמן אתם תראו גם 'הפתעות' בחלק מהארגונים. לא ניתן שתשומת הלב תוסט מהנושא הזה, אחד הלקחים המרכזיים ממקומות כמו פולין הוא שיש ניסיון להרדים עם מתק שפתיים ואחר כך מכה קשה. אלה יחסים מתעללים שאותם לא נאפשר".
שוורץ הוסיף כי תהיה "עליית מדרגה באי-ציות אזרחי", והדגיש כי "הרבה מההתארגנויות לא קשורות אלינו אבל אנחנו רואים אותן, גם את הפסיביות וגם את האקטיביות. הפסיביות מדאיגות אותי כי מדובר בהתארגנויות לרילוקיישנים ועזיבת הארץ, שזה איום ונורא בעיניי, סופה של הציונות. בזה אני נלחם בכל כוחי כי זה לא חינוכי ולא ערכי בעיניי. אני מבין את האנשים שחשים ככה אבל זו לא העת ולא הזמן. יהיו גם פעילויות אקטיביות, כמו של המילואימניקים, יהיה שיח על מרד מיסים ויש כלים נוספים. בימים הקרובים יהיו התארגנויות שנוציא לפועל, אין לנו ברירה. אנחנו בסיטואציה בלתי סבירה ובלתי הגיונית שאין פה הנהגה מצד האופוזיציה שתיקח אותנו קדימה, אז נהיה שם כדי להתנגד".
במקביל, מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי קיים הבוקר ישיבת הערכת מצב לקראת המחאות הצפויות היום ובסוף השבוע, והבהיר בין היתר כי המשטרה לא תאפשר חסימת כבישים: "משטרת ישראל רואה בזכות המחאה אבן יסוד במדינה דמוקרטית, ומאפשרת את מימוש זכות זו כל עוד היא מתקיימת במסגרת החוק. יחד עם זאת, משטרת ישראל לא תאפשר הפרות סדר, פגיעה בסמלי שלטון ושוטרים, פגיעה בתשתיות וחסימת צירי תנועה".

החסימות הצפויות הערב

במשטרה עדכנו את הסדרי התנועה לקראת המחאות בתל אביב הערב. החל מהשעה 18:00 ייחסמו לתנועת כלי רכב הרחובות הבאים:
  • רחוב קפלן ייחסם מרחוב אבן גבירול עד דרך מנחם בגין לשני הכיוונים.
  • צומת קפלן דרך מנחם בגין ייחסם לצפון ולדרום (כולל השיקועים).
  • רמפות גשר השלום ייסגרו לצפון ולדרום (לא תהיה אפשרות לרדת לכביש 20).
  • צומת יגאל אלון - השלום ייחסם למערב.
  • ייחסם צומת יגאל אלון- תוצרת הארץ (כלי הרכב יופנו לרחוב תוצרת הארץ).
  • ייחסם צומת השלום- תוצרת הארץ (כלי הרכב יופנו מזרחה).
  • צומת השלום - עליית הנוער ייחסם למזרח.
  • צומת יגאל אלון - השלום ייחסם לדרום.
  • צומת יגאל אלון - תובל ייחסם לצפון.
  • צומת יצחק שדה - המסגר ייחסם לצפון.
  • לא תתאפשר יציאה מרחוב בן אביגדור לרחוב המסגר.
  • ייחסמו הרחובות יגאל אלון לכיוון עמינדב, קרמניצקי, תובל, ויקי שירן והיציאה מתחנת הדלק (התנועה תתאפשר מרחוב הסוללים).