ברקע הטענות על אלימות קשה כלפי מפגינים מצד המשטרה במחאות נגד המהפכה המשפטית, במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בודקים תיעודים מההפגנות שבהם יש חשד לאלימות משטרתית. בינתיים, מפגינים שנפצעו במהלך מעצרם ממשכים להגיש תלונות שמגובות בתמונות וסרטונים.
במח"ש חקרו אתמול (שלישי) שני שוטרים. הראשון נחקר בחשד לתקיפת מפגין במהלך הפגנה בתל אביב ביום חמישי האחרון, והשני בחשד לשיבוש הליכי משפט. החקירה בעניינם נפתחה בעקבות סרטון שבו תועד אחד השוטרים מכה מפגין בעודו אזוק. המפגין זומן להגיש תלונה במח"ש ובעקבותיה, כאמור, נחקרו שני השוטרים - החקירה עדיין נמשכת. במח"ש מציינים כי התיעודים נבדקים, וכי הם מזמנים לחקירה במקרים שהם סבורים כי בהם נחצה הרף הפלילי.

4 צפייה בגלריה
אורי, מפגין שהוטח לרצפה על ידי שוטר בזמן הפגנה
אורי, מפגין שהוטח לרצפה על ידי שוטר בזמן הפגנה
הוטח לרצפה על ידי שוטר בזמן הפגנה
(צילום: רן תגר )
4 צפייה בגלריה
אורי, מפגין שהוטח לרצפה על ידי שוטר בזמן הפגנה
אורי, מפגין שהוטח לרצפה על ידי שוטר בזמן הפגנה
(צילום: רן תגר)
א', מפגין שנעצר במהלך מחאה בנתיבי איילון לפני כשבועיים, הגיש היום תלונה למח"ש על אלימות משטרתית מצד סנ"צ יאיר חנונה, שוטר היס"מ שתועד מכה באגרוף את אמיתי עבודי בן ה-18 במהלך ההפגנות שלשום. לפי עורך דינו, הוא הוטח במהלך מעצרו לרצפה וסנ"צ חנונה לחץ את ברכו על פניו תוך שהוא אומר לו: "אני אגמור אותך". לדבריו, כשביקש טיפול רפואי הוא נענה בשלילה, ובמעצרו התברר כי אפו נשבר.
גם בכוונתו של עבודי להגיש היום תלונה נגד סנ"צ חנונה. אתמול סיפרה יפעת בריליאנט, אמו של אמיתי: "רואים בסרטונים איך תופסים אותו מהשיער, ובזמן שנותנים לו אגרוף השוטר אומר לו שהוא יזיין אותי ויאנוס אותי וניסה לגרום לו להגיב לפרובוקציה. הוא חטף אגרופים לפנים ובשיניים, וגם כשהוא היה אזוק הרביצו לו חופשי - בר הסלטים של בן גביר פתוח".
אורי אחיאב, שתועד סופג מכות משוטרים בעת שהרים את ידיו, סיפר שלמרות שלא התנגד - הם הפילו אותו לרצפה והכו אותו. גם הוא צפוי להגיש היום תלונה במח"ש.
המפגינים, שיצאו לרחובות מיד לאחר אישור החוק לביטול עילת הסבירות, טענו לאלימות קשה של שוטרים בחלק מהמוקדים, שבהם נעצרו לפחות 54 מוחים לאורך היום הסוער. במהלך הלילה שבין שני לשלישי תועד באיילון בין היתר שוטר תופס מפגינה בשיער ומעיף אותה מעבר לחומה, ושוטר נוסף שבועט בראשו של מפגין.
4 צפייה בגלריה
שוטרים אוחזים באלימות באמיתי  בריליאנט בן ה-18
שוטרים אוחזים באלימות באמיתי  בריליאנט בן ה-18
שוטרים אוחזים באמיתי עבודי בן ה-18
(צילום: איתי רון, הארץ)
4 צפייה בגלריה
מפגינים עצורים על איילון
מפגינים עצורים על איילון
מפגינים עצורים באיילון
(צילום: רויטרס)
תקריות אלימות תועדו במוקדי הפגנה נוספים. ברעננה שוטר דחף מפגינים שחסמו את הכביש ברחוב אחוזה, בירושלים שוטרת משכה מפגינה בכוח ואז כינתה אותה "שמנה" ובמחאה בקפלן בתל אביב מפגינים הדפו פרשים של המשטרה, שבתגובה השתמשה בכוח רב. לפי המשטרה, לוחות עץ הוצתו על ידי המוחים במקום. בהמשך תועדו שוטרים זורקים קרש בוער לעבר מפגינים.
התיעודים של אלימות המשטרה אף הובילו את הבית הלבן לפרסם הודעה במהלך אותו הלילה, שבה נכתב: "אנחנו מפצירים ברשויות בישראל להגן ולכבד את הזכות להפגין".
המשטרה מצידה טענה כי "במהלך אירועי הפרת סדר בתל אביב אתמול נפצעו 10 שוטרים כתוצאה מאלימות המוחים. חלק מהם פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים איכילוב". עוד נמסר כי "במהלך הפעילות אתמול הותקף קצין משטרה על ידי המון המוחים סמוך לנתיבי איילון,לאחר שניסע למנוע הצתת מדורה על הכביש ולבצע מעצר של החשוד בהצתה".