1 צפייה בגלריה
נטע קוניו השוטרת שחשודה בסיוע לעבריינים
נטע קוניו השוטרת שחשודה בסיוע לעבריינים
קוניו בבית המשפט
המחלקה לחקירות שוטרים שחררה אתמול (שני) את השוטרת ממחוז תל אביב שנעצרה בחשד שהעבירה מידע משטרתי לעבריינים שסחרו בנשק. כפי שנחשף ב-ynet, השוטרת נטע קוניו נעצרה לפני חמישה ימים בתום חקירה סמויה ממושכת - ובמח"ש מייחסים לה חשדות כבדים, בהם סיוע לסחר בנשק, הפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט.
בשבוע שעבר החליטו במח"ש, בצעד יוצא דופן, להוביל אותה לדיון הארכת המעצר בבית המשפט כשהיא אזוקה לעיני המצלמות. באופן מפתיע שוחררה אתמול קוניו לביתה ללא דיון בבית המשפט, וסנגורה רומז כי למח"ש אין ראיות לחשדות שיוחסו לה. "שמח לראות שצדקתי בטענותיי בבית המשפט, אך מצער לראות את מהירות ההחלטה של היחידה החוקרת לבצע מעצר מתוקשר והובלת החשודה באזיקים לעיני כל, תוך פרסום פרטים אישיים - כשלבסוף מגלים שהיא שוחררה בהסכמה וללא קיום דיון בעניינה", אמר עורך הדין קובי פלומו.

כיום עובדת קוניו באגף התנועה במחוז תל אביב, אך בעבר הייתה חוקרת בכירה במחוז תל אביב. היא חשודה שניצלה את גישתה למערכות של המשטרה והפיקה מהן מידע על חקירות, לצד מידע נוסף ששימש אותה בפעולותיה. כפי שנודע ל-ynet, המשטרה ידעה על פעולותיה לכאורה של השוטרת כבר בחודש אפריל.
בדיון הארכת המעצר האחרון ביום חמישי אמר נציג מח"ש כי קוניו היא "שוטרת ותיקה ששימשה כאשת קשר לחוליית סחר באמל"ח, תוך שימוש באמצעים משטרתיים כדי לשמר את עבודת החולייה". לדבריו, היא חשודה ששיבשה פעולות חקירה. הוא ציין כי מדובר בחקירה מורכבת עם מעורבים רבים, ונמצאת רק בראשיתה. "החקירה מתנהלת במשך יותר מחודשיים", אמר. "עד כה ישנם מספר חד-ספרתי של חשודים בפרשה".
עורך דין קובי פלומועורך דין קובי פלומו
באותו דיון אמר פרקליטה של קוניו, עו"ד פלומו, כי "לפי מה שאני מבין, היא נותנת מענה טלפוני לכל אזרח ובעצם הצגת תעודה מזהה - היא בודקת איזו עבירת תעבורה יש נגדו".
לידי ynet הגיעו כמה מסמכים שמהם עולים אירועים שבהם הייתה השוטרת מעורבת לכאורה. באחד המקרים נדהמו חוקרי היחידה לפשיעה בחולון לגלות בהאזנות שיעדי החקירה שלהם מקבלים מידע ונעזרים ב"חפרפרת" מתוך מחוז תל אביב. בפעם אחרת, כשנעצר עבריין תנועה על-ידי שוטרים, היא אף הגדילה לעשות וביקשה לשחרר אותו.