שופט בית המשפט המחוזי בלוד, עמי קובו, יגזור היום (חמישי) את דינה של כרמל מעודה בת ה-28, שניהלה את משפחתון "בייבי לאב" בראש העין. מעודה התעללה ותקפה פעוטות בני שלושה חודשים עד שלוש שנים. הפרקליטות ביקשה לגזור עליה עונש של 14 שנות מאסר. מעודה הורשעה ביותר מעשר עבירות חמורות של התעללות בפעוטות ותקיפת קטין בגן. בכתב האישום יוחסו לה התעללות בקטינים ובחסרי ישע ובתקיפת 11 תינוקות ופעוטות שבהם טיפלה.
לפי האישום, ב-2019 תקפה תינוקות ופעוטות בגן הילדים, בכך "שכיסתה ראשם של הקטינים בשמיכה וישבה עליהם, קשרה ידי קטין באמצעות חוט למשך דקות עד שעות, הרימה קטינים באחיזה בכוח בזרוע, הניפה אותם באוויר והכול עד להטחתם ברצפה, טלטלה תינוקות, העמידה פעוטות עם הפנים לקיר; לעתים, למשך מספר שעות, הצליפה בקטינים באמצעות חיתול, סטרה להם, צבטה ומשכה את ראשיהם לאחור תוך חסימת אפם ופיהם עד כדי קשיי נשימה".
1 צפייה בגלריה
כרמל מעודה בדיון טיעונים לעונש בבית המשפט מחוזי בלוד
כרמל מעודה בדיון טיעונים לעונש בבית המשפט מחוזי בלוד
מעודה בשלב הטיעונים לעונש, באפריל
(צילום: יורם ירקוני)
כרמל מעודה עם הילדים בגן
באחד ממקרי ההתעללות מתואר כיצד משכה את ראשו של אחד התינוקות, שנולד עם כליה אחת, כשהיא דוחפת את הכיסא שעליו ישב עד שבטנו נמחצה בין הכיסא לשולחן. באחד המקרים היא השליכה פעוט לתוך לול, הטיחה אותו בחוזקה בכיסא, הטיחה ראשו בשולחן ודחפה אותו לאחור.
בשלב ההוכחות, שנמשך יום אחד בלבד, לא כפרה מעודה בהתרחשות המעשים המיוחסים לה, מאחר שאלו תועדו במצלמות האבטחה, מלבד אחד - הסעיף בו יוחס לה שהכריחה תינוק לאכול את הקיא שלו - מעשה שלא נקלט במצלמות. היא הודתה במעשים הללו והורשעה בהם בהמשך.
החקירה נגד מעודה החלה ביוני 2019, אז התקבל במשטרה דיווח על חשד להתעללות בפעוטות בגן הילדים. נגד מעודה נאספו ראיות שביססו את החשד: החוקרים השיגו תיעוד ממצלמות האבטחה בגן שתיעדו את הנעשה בו בשעות הפעילות - ואת התנהלותה של מעודה מול הפעוטות. בהמשך הוצת הבית שבו היה הפעוטון. המצית, אדיר רצון (18), נשלח ל-3.5 שנות מאסר. את מעודה ייצג עו"ד שירן ברגמן מהסנגוריה הציבורית.

"זה תיק יוצא דופן בחומרתו"

התובעת, עו"ד איריס פיקר סגל מפרקליטות מחוז מרכז, ביקשה להחמיר בעונש של מעודה בשלב הטיעונים לעונש: "מי שגר ליד הים לא שומע את רחש הגלים. בית משפט רגיל לראות הרבה מאוד תיקים ועבירות והחושים של כולנו הופכים לקהים. אני מבקשת מבית המשפט לחוש כאילו הוא שומע את רחש הגלים בפעם הראשונה. זה תיק יוצא דופן בחומרתו".
ניקול דניאל, שמעודה התעללה בשני ילדיה, העידה במשפט: "כמעט שנתיים מלווה את המשפט. שומעת על הימים הנוראים שעברו על בני, רק בן שנתיים, רואה אותו קשור, נצבט, כואב ובוכה. כמה פספסתי, איך לא ראיתי, איך לא ידעתי. היום סוף סוף נותנים את המקום לילדיי. בית המשפט יבין כמה המעשים של כרמל חמורים וכמה חייבים למגר את התופעה האלימה".

יוסי חברה, שבתו הייתה בגן, סיפר אתמול באולפן ynet כי "יש ילדים שהיו אצל מעודה במשך השנים, ויש להם בעיות עיכוב התפתחות". חברה חי את המציאות הזו בביתו. בשנתיים האחרונות בתו, היום בת חמש, מטופלת על ידי פסיכולוג ובטיפול במים. "היא הייתה שם מגיל שנה וחצי עד שלוש", הוא מספר. "הילדים סוחבים את הטראומות עד היום".

"יש הרבה אנשים שזה נגע בהם. כל מי שיכול, שיבוא להשמיע את הצעקה של ילדינו"
"אצלנו בבית אין שיח על כרמל מעודה", סיפר האב. "שנתיים מאז שהתפוצצה הפרשה השמות לא עולים בבית מתוך חשיבה על הילדה. כשהיא פותחת את הדברים אנחנו נותנים לה ומחבקים אותה. אבל כשהיא מדברת ומזכירה את כרמל, אתה רואה את הפנים שלה. לפעמים היא אומרת 'אבא אתה זוכר שהייתי אצל הרעות שהיו מתנהגות לא יפה?'. היא זוכרת מה היה שם".
"אשמח שהשמות האלה יימחקו לילדים האלה מהראש, אבל זה עדיין ילווה אותם, יש כאלה שפחות יש כאלה שיותר". היום לפני הדיון בבית המשפט יערכו ההורים הפגנה אל מול בית המשפט. "יש הרבה אנשים שזה נגע בהם. כל מי שיכול שיבוא להשמיע את הצעקה של ילדינו".