בית הדין הצבאי בבית ליד האריך היום (שלישי) בשבעה ימים נוספים את מעצרו של סרן נתנאל וונדימו, מפקד הפלוגה מהגדוד המעורב, שלפי החשד אנס קצינה ותקף מינית חיילות אחרות. דבר מעצרו של הקצין נחשף ב-ynet בשבוע שעבר.
1 צפייה בגלריה
 נתנאל וונדימו, הקצין החשוד בעבירות מין חמורות בבית הדין הצבאי
 נתנאל וונדימו, הקצין החשוד בעבירות מין חמורות בבית הדין הצבאי
הקצין החשוד סרן נתנאל וונדימו
(צילום: יריב כץ)
לפי גורמי החקירה, עד כה ישנן שתי מתלוננות נגד המ"פ, אחת מהן היא הקצינה. האירועים המיוחסים לקצין אירעו לפי החשד תחת השפעת אלכוהול במהלך בילוי משותף. הקצין עדיין מכחיש את המיוחס לו, בטענה שהוא לא זוכר שום מעשה שלכאורה הוטח בו מכיוון שהיה שיכור.
בהתייחס לאחת המתלוננות, טען סרן וונדימו כי המעשה המיוחס לו תועד במצלמות אבטחה ולכן אין מניעה לבדוק את שאירע. לפי גורמי מצ"ח, הקצין אף ביקש להתעמת עם שתי המתלוננות, אך ורק כדי לבקש מהן סליחה. בכל אופן, בשלב זה לא מתכוונים במצ"ח לערוך עימותים בין החשוד למתלוננות.
המקרים שמתוארים מתייחסים לבילוי משותף שהתרחש ביולי בשנה שעברה. בסביבת הקצין הביעו פליאה מדוע שתי התלונות הוגשו רק החודש. העבירות שמיוחסות לקצין הן אינוס, מעשים מגונים בכוח והטרדה מינית.

הקצין: "מעולם לא דבק בי רבב"

הקצין ביקש מבית הדין הצבאי לאסור את פרסום זהותו בשל העובדה שגילוי שמו יפגע בו ובמשפחתו. הוא אף טען כי מעולם לא דבק בו רבב ושהוא עמל על שמו הטוב כקצין מצטיין לאורך שנים. בפרקליטות הצבאית התנגדו לכך, וטענו כי יש להתיר לפרסם את שם הקצין מאחר שהוא לא הצביע על נזק קונקרטי שייגרם לו כתוצאה מכך.
נשיא בית הדין הצבאי, אלוף-משנה שחר גרינברג, ציין בהחלטתו כי לפי חומר החקירה נאספו ראיות עד כה להקמת יסוד שקושר את החשוד לעבירות והצדיק את המשך המעצר לצורך קיום החקירה ולאור מסוכנות הקצין והחשש משיבוש חקירה.
פרקליטו של הקצין, עו"ד יעקב שלומוביץ' ממשרדה של עו"ד תמי אולמן, ציין כי יש לקצר את כמות הימים שביקשה הפרקליטות להארכת המעצר הנוספת, בין היתר לנוכח העובדה שמרשו משתף פעולה באופן מלא עם החוקרים ומשיב על כל השאלות. בית הדין החליט כאמור כי סרן וונדימו יישאר מאחורי סורג ובריח למשך שבעה ימים נוספים.
בתלונתה למצ"ח, טענה הקצינה כי בחלוף פרק זמן מקרות האירוע, היא התקשרה לקצין ואמרה לו שהוא תקף אותה מינית. בין השניים אין יחסי מרות.
הקצין זכה במסגרת תפקידו הקודם בבסיס בבקעת הירדן לאות מצטיין אלוף פיקוד מרכז, ובתפקידו הנוכחי הוא מכשיר עשרות לוחמים ולוחמות כמ"פ הכשרות.