2 צפייה בגלריה
תמונתה האחרונה של רינה שנרב ז"ל עם אחותה
תמונתה האחרונה של רינה שנרב ז"ל עם אחותה
רנה שנרב
(באבידות המשפחה )
קרוביהם של אהוד ורות פוגל, שנרצחו יחד עם שלושה מילדיהם יואב, אלעד והדס באיתמר ב-2011, ומשפחתה של רנה שנרב שנרצחה לפני כשנתיים, דורשות מקרן הפילנתרופיה הבינלאומית "רוקפלר" לעצור מימון של ארגונים אזרחיים פלסטינים שהוכרזו לאחרונה כארגוני טרור. המשפחות מזהירות את הקרן כי במקרה של פיגוע מצד פעילי החזית העממית, שלפי ישראל ארגונים אלה פועלים תחת חסותה, היא תהיה חשופה לתביעות בבתי משפט בישראל ובארה"ב.
פעילי החזית העממית היו אחראים לטבח באיתמר שבו נרצחו בני משפחת פוגל ולרציחתה של שנרב. המשפחות פועלות כעת בנושא בסיוע ארגון "שורת הדין". במכתב שנשלח לקרן רוקפלר על ידי עו"ד ניצנה דרשן לייטנר נטען כי על פי הדו"חות שלה, הקרן העבירה בשנתיים האחרונות תרומה בסך 100 אלף דולר לארגון "ההגנה הבינלאומית לילדים – פלסטין". בנוסף, הקרן עתידה להעניק לארגון "אל-חאק" סכום כולל של 800 אלף דולר עד 2023. במסמך מצוינות תרומות נוספות שהועברו לטענת "שורת הדין" לאותם ארגונים שפועלים תחת ארגון הגג של החזית העממית.
במכתב נטען כי המשך מימון אותם ארגונים מוגדר על פי חוק כסיוע לטרור וכאמור הקרן עלולה להיות חשופה לתביעות ענק מצד הקורבנות. "לא ייתכן שקרנות פילנתרופיה ברחבי העולם מזרימות כספים באופן שוטף לארגונים תמימים לכאורה, שמשתמשים בכספים אלה לצרכי טרור", אמרה לייטנר. "אותם ארגונים היו אחראים לרצח המזעזע של בני משפחת פוגל ופעולות טרור נוספות".
עו"ד ניצנה דרשן לייטנרעו''ד ניצנה דרשן לייטנרצילום: שורת הדין
הרב איתן שנרב, אביה של רנה, אמר: "אנחנו קוראים לקהילה הבינלאומית ולקרנות הפילנתרופיה ברחבי העולם – אל תתנו יד לשלוחות ארגוני החזית העממית שהוצאו אל מחוץ לחוק. עצרו את הזרמת הכספים למי שאחראי לפיגוע נגד בני משפחתי".
שר הביטחון בני גנץ, נזכיר, הכריז על שישה ארגונים של החזית העממית ביהודה ושומרון כארגוני טרור - צעד שהוביל את ארה"ב ואירופה לדרוש מישראל הבהרות, שכן ארגונים אלה מזוהים בעולם כארגוני חברה אזרחית. בין היתר טוענת ישראל כי ארגונים אלה הם חלק מרשת של ארגונים שפועלים בכיסוי בזירה הבינלאומית מטעם החזית העממית, כדי לתמוך בפעילותה ולקדם את מטרותיה.
2 צפייה בגלריה
סמלי הארגונים שהוכרזו כארגוני טרור
סמלי הארגונים שהוכרזו כארגוני טרור
סמלי הארגונים שהוכרזו כארגוני טרור
הארגון אל-חאק מכנה את עצמו ארגון זכויות אדם פלסטיני, אולם מדובר בארגון עצמאי שיושב גם הוא ברמאללה. אל-חאק הוקם ב-1979 כדי לקדם זכויות אדם ולתעד פגיעה בהן במסגרת הסכסוך עם ישראל, ולאורך השנים פרסם דו"חות ביקורתיים נגד פעילותה של ישראל בגדה המערבית וברצועת עזה. עם זאת, אל-חאק נוטה לבקר גם את הרשות הפלסטינים ואת המעצרים שהיא מבצעת בקרב הפלגים היריבים לה. הארגון הביע תמיכה בשביתות רעב של עצירים מינהליים פלסטינים והשתתף באופן פעיל בוועידות דרבן השונות - שישראל האשימה וממשיכה להאשים גם היום באנטישמיות וברדיפה נגדה. מנכ"ל הארגון הוא שעוואן ג'בארין, שבישראל מייחסים לו חברות בחזית העממית, ומשנת 2006 נאסר עליו לצאת מתחומי הרשות הפלסטינית לחו"ל.
ארגון ההגנה הבינלאומי על ילדים – פלסטין הוא ארגון בינלאומי עם שלוחה ברשות הפלסטינית, כשמטרתו הרשמית היא ''להבטיח עתיד ראוי לילדים פלסטינים בשטחים הכבושים בגדה המערבית, מזרח ירושלים ורצועת עזה''. הארגון שנוסד ב-1991 מתהדר על היותו ארגון זכויות האדם היחיד ברשות הפלסטינית שמתמקד בילדים וחוקר פגיעה בזכויותיהם. ההתמקדות שלו היא בצעירים פלסטינים שנהרגו בידי כוחות ישראליים, אך בדו"חות שפרסם הוא מתעלם לרוב מהסיבות והרקע לפגיעה באותם צעירים. בחודש יולי האחרון פשטו כוחות צה"ל על משרדי הארגון ברמאללה, והחרימו מחשבים ומסמכים.