העבודות לסתימת הבולען שנפער היום (ראשון) בתל אביב נמשכות, ולפי ההערכות - הנתיבים שנחסמו לתנועה ייפתחו בלילה. הבולען נפער מוקדם יותר בפינת הרחובות אבן גבירול-צייטלין, והביא לחסימתם של שני נתיבים לכיוון צפון.
הבולען הורחב לצורך בדיקות, ועקב "בריחת חומר מילוי", העבודות לסתימתו כללו שפיכת בטון לתוכו. הנהגים בסביבה התבקשו לנסוע בדרכים חלופיות. גורם בעיריית תל אביב טען כי עבודות הרכבת הקלה שנערכות על ידי נת"ע באזור הם הגורם לבולען בכביש, אך לא ברור אם הטענה זו נכונה. חברת נת"ע הרחיבה את הבולען וחפרה במקום בור גדול יותר. עם החפירה, נמצא כי במקום הייתה בריחת חומר מילוי.
מיכל רינגל, שעברה לתל אביב לפני כחצי שנה, סיפרה ל-ynet כי "אני גרה באזור ולא היו שום סימנים מקדימים. בולענים יכולים להיפער עכשיו בכל מקום כבר, זה מפחיד". נתנאל לביא, שגר גם הוא בסמוך לרחוב שבו נפער הבולען, אמר: "גם אני לא הבחנתי בשום סימן מקדים. המצב קצת מטריד, אנחנו מקווים שלא נהיה מהבניינים האלה שמקבלים התרעת פינוי תוך 24 שעות".
3 צפייה בגלריה
בולען בפינת הרח' אבן גבירול-צייטלין בת"א רכבת קלה כיכר רבין
בולען בפינת הרח' אבן גבירול-צייטלין בת"א רכבת קלה כיכר רבין
הבולען, לפני שהורחב
(צילום:מוקד 911)
3 צפייה בגלריה
תיקון בולען רחוב אבל גבירול תל אביב
תיקון בולען רחוב אבל גבירול תל אביב
הפועלים שופכים בטון לתוך הבולען
(צילום: נדב אבס)
3 צפייה בגלריה
תיקון בולען רחוב אבל גבירול תל אביב
תיקון בולען רחוב אבל גבירול תל אביב
(צילום: נת"ע)
סגנית ראש העיר תל אביב לשעבר, ציפי ברנד, המתמודדת על ראשות העיר, מתחה ביקורת על תפקוד העירייה: "אחרי הבולען שנפער באיילון, וההצפות שהגיעו עד לפתח בניין העירייה, קיבלנו עוד בולען. אני חושבת שהמצב הזה משקף את חוסר הניהול המוחלט של הבנייה בעיר. האדמה מדברת בעד עצמה". ברנד הוסיפה כי "יש פה הרבה מאוד אתרי בנייה שפועלים בו זמנית, גם של תשתיות לאומיות, גם של תשתיות עירוניות וגם של פרויקטים פרטיים, וכל הבנייה הזו לא מסונכרנת ולא מנוהלת".
מנת"ע נמסר לאחר פעירת הבולען: "עקב שקיעה ופתח בכביש שהתגלו במקטע על אבן גבירול, סגר קבלן נת"ע את המקטע, וכעת מבוצעות במקום עבודות הנדסיות. לפי גורמי המקצוע בשטח, מדובר בשקיעה לא עמוקה והעבודה תסתיים בתוך שעות". בהתייחס לטענות שנשמעו בעירייה, אמר גורם בנת"ע: "אנחנו בודקים את הקשר בין העבודות בשטח לאירוע".