2 צפייה בגלריה
הפעוטון שנשרף
הפעוטון שנשרף
הפעוטון בקריית אתא. נשרף שבועיים אחרי תחילת החקירה
(צילומים: כבאות והצלה חוף)
זה שוב קורה: גננת מובילה בפעוטון בקריית אתא נעצרה הבוקר (שלישי) בידי שוטרי תחנת זבולון, בחשד לעבירות של התעללות ותקיפת פעוטות חסרי ישע. צפויים מעצרים נוספים. המעצר מצטרף לרשימה עגומה ומתארכת - בשבוע שעבר נתונים שפורסמו ב-ynet העלו כי מתחילת השנה נפתחו 123 תלונות על אלימות בגנים, והוגשו 28 כתבי אישום.
החקירה בנוגע למעון בקריית אתא נפתחה לפני כחודש וחצי, בעקבות תלונות של הורים לפעוטות בני 8 חודשים עד שנתיים. ההורים חשדו כי במקום מתרחשים מעשים שאינם ראויים, פיזיים ומילוליים, מצד גננות וסייעות.
"מיד אחרי הגשת התלונות, כבר מבדיקה ראשונה הבנו שיש בעיה, והמידע הועבר למשרד החינוך שסגר את הגן", אמר סגן-ניצב זיו מלמוד, קצין חקירות מודיעין בתחנת זבולון, "בתוך כך, שוטרי מחלק אלימות בתחנה גבו עדויות מההורים ותפסו אמצעי תיעוד אשר העלו בתום בחינה מקצועית ממצאים המעלים חשד לקיומן של עבירות של פגיעה בחסרי ישע כלפי כמה ילדים במועדים שונים לאורך מספר חודשים".
2 צפייה בגלריה
הפעוטון שנשרף
הפעוטון שנשרף
הפעוטון שנשרף. לא נמצא קשר בין השריפה לחקירה
(צילומים: כבאות והצלה חוף)
החוקרים צפו בצילומים שלושה חודשים לאחור, ומהם עלו חשדות ממשיים למעשי אלימות כלפי הפעוטות. הבוקר כאמור נעצרה החשודה הראשונה, תושבת קריית אתא בת 48, והחוקרים עימתו אותה עם התיעודים. במשטרה מציינים כי בהתאם לצורכי החקירה, תובא מחר החשודה לבית המשפט בקריות שם יבקשו את הארכת מעצרה.
"מדובר בחקירה מורכבת הנמצאת בראשיתה ומנוהלת באינטנסיביות וברגישות המתבקשת", הוסיף סנ"צ מלמוד. "אנו רואים בחומרה רבה עבירות של פגיעה בחסרי ישע, ונעשה כל שדרוש על מנת למצות את החקירה בהקדם".
שבועיים לאחר הגשת התלונות וסגירת הפעוטון, נשרף המקום. במשטרה בדקו האם יש קשר בין המקרים, ואולם מחקירת חוקר דליקות של רשות הכבאות התברר כי השריפה נגרמה כתוצאה מכשל חשמלי.
רק בחודשים האחרונים נחשפו מקרי התעללות במשפחתון בשכונת גילה בירושלים, במעון ביישוב עץ אפרים, בגן ביפיע, במעון בעפולה, בחדרה, פתח תקווה, גדרה, באר שבע, מבשרת ציון, קריית שמונה, תל אביב ועוד, ובכולם מתנהלים הליכים נגד נשות הצוות החשודות במעשים.