נער בן 16 ממושב ליד קריית שמונה ואימו, בת 47, נפצעו באורח קשה מפגיעת טיל נ"ט היום (שלישי) בקריית שמונה. בבית החולים רמב"ם, לשם פונו, אמרו כי מצבם מוגדר יציב ולא נשקפת סכנה לחייהם. חיזבאללה קיבלו אחריות לירי וטענו כי היעד היה "בניין המשטרה בקריית שמונה".

בעקבות הירי, דווח על תקיפות ארטילריות נרחבות של צה"ל בדרום לבנון. ביממה האחרונה חוסלו תשעה פעילי חיזבאללה בתקיפות באזור. מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה צפוי לשאת נאום היום אחר הצהריים.
ראש העיר קריית שמונה אביחי שטרן, שהגיע לזירה, אמר כי "לצערי אנחנו רואים את התמונות האלה כבר בצורה יום-יומית. שיטת הפעולה הזאת לצערי הפכה להיות דפוס שאנחנו לא יכולים להמשיך ולקבל. הגיע הזמן שנגיב בחוזקה, ונייצר משוואה שעל כל פגיעה כזו אצלנו יהיו 50 פגיעות בצד השני. זה תג המחיר, כולם צריכים לדעת. אתם רוצים לשלם אותו? תפאדל כמו שנקרא. אבל אי-אפשר להמשיך ככה".
שטרן הוסיף כי "לצערי יש גם תושבים שנשארו בעיר. מי שלא חייב להיות פה: אנא הישמעו להוראות, תנצלו את הפינוי שהמדינה אפשרה לתושבים ותצאו עוד עכשיו מהעיר. ראינו את התוצאות. לצערי הפעם זה הסתיים גם עם פגיעות בגוף, ואנחנו לא רוצים לראות פגיעות כאלו גם בעתיד. מי שאין לו מה לעשות פה - שלא יהיה פה".
2 צפייה בגלריה
הנפילות בקריית שמונה
הנפילות בקריית שמונה
הנזק שנגרם בקריית שמונה
(צילום: אביהו שפירא)
במשטרה אמרו כי שוטרים וחבלני המשטרה של מחוז צפון מבודדים את זירות הנפילה בקריית שמונה וסורקים אחר שרידים נוספים. בעקבות הירי, אירעה פגיעה ברשת החשמל בעיר. בחברת החשמל אמרו כי התיקון יתבצע בתיאום עם הצבא.
חובש בכיר במד"א אלכס מוצקין סיפר: "במרכז הכביש סמוך לכיכר שכבו אישה בת 47 ונער בן 15 כשהם בהכרה מלאה. הם סבלו מפציעות קשות בגפיים, בבטן ובפנים. הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים ואנחנו מפנים אותם לחבירה עם מסוק מד"א שיפנה אותם לבית החולים".
סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה הלילה כי צרפת מסרה ללבנון הצעה כתובה שמטרתה סיום הלחימה עם ישראל והסדרת הגבול בין המדינות. המסמך שהגיע לידי רויטרס, שהוא ההצעה הכתובה הראשונה שהועברה לביירות לאחר שבועות של תיווך מצד מדינות המערב, נמסר בשבוע שעבר לגורמים מדיניים בכירים בלבנון, בהם ראש הממשלה נג'יב מיקאתי, על ידי שר החוץ של צרפת, סטפן סז'ורנה. כך אמרו לרויטרס ארבעה גורמים בכירים בלבנון ושלושה בצרפת.
2 צפייה בגלריה
הנפילות בקריית שמונה
הנפילות בקריית שמונה
רכב שנפגע מירי הנ"ט
(צילום: אביהו שפירא)
מטרת ההצעה היא למנוע עימות "שעשוי לצאת מכלל שליטה" ולבסס "הפסקת אש אפשרית, כאשר יבשילו התנאים לכך". לבסוף יתקיים משא ומתן על שרטוט הגבול היבשתי בין ישראל ללבנון, שנמצא במחלוקת כיום. בשבועות האחרונים פורסמו פרטים דומים ממתווה שהציע השליח המיוחד של ארה"ב למזרח התיכון, עמוס הוכשטיין. לפי ההצעה הצרפתית, שמתארת תוכנית בת שלושה שלבים, תהליך הפגת המתיחות יתקיים על פני 10 ימים, ויסתיים במשא ומתן על הגבול היבשתי. גורם דיפלומטי בצרפת אמר שההצעה נמסרה לישראל, לבנון וחיזבאללה.
ארגון "לובי 1701" מסר בתגובה לדיווחים על ההצעה הצרפתית כי "7 באוקטובר לימד אותנו שמול ארגון טרור רצחני יש להיערך לפי יכולות ולא רק לפי כוונות. ההסכם המתגבש מול ארגון הטרור חיזבאללה לא נותן מענה לאיום הפגיעה הישירה בתושבי הצפון. פעילי הטרור חיזבאללה ומשפחותיהם גרים בכפרים לבנוניים ושולטים דרך המשקפות שלהם על יישובי צפון ישראל. אנחנו מזמינים את חברי ושרי הממשלה לעבור לגור בצפון, ולו לכמה ימים, ולהרגיש על בשרם את האיום התמידי - גם עכשיו וגם ביום שאחרי הסכם שכזה".
מטעם משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות, נמסר בתגובה למתווה המוצע: "אני מברך על כל ניסיון למצוא פתרון למען ביטחונם של תושבי הצפון, אך בפועל ידוע לכולנו שהחלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם, לפיה החיזבאללה ייסוג אל מעבר לקו הליטני, הופרה ברגל גסה ובפועל אין מי שיבטיח ויאכוף אותה . ניסיון העבר מלמד כי אלה הסכמים שחתומים על הקרח כי בפועל לא ניתן להגיע להסכמים עם ארגון טרור".