במרכז הרפואי לגליל בנהריה נאלצו היום (רביעי) לקבוע את מותו של עאמר תיתי (51), תושב בענה שנורה לפני כשבועיים ונפצע באורח אנוש. עם הגעתו למרכז הרפואי הוכנס תיתי בדחיפות לניתוח, שבסיומו הועבר לאשפוז במחלקה לטיפול נמרץ במצב קשה. בימים האחרונים עבר תיתי ניתוחים נוספים בניסיון להציל את חייו, אך היום חלה הידרדרות נוספת במצבו, והרופאים נאלצו לקבוע את מותו בתום מאמצי החייאה.
3 צפייה בגלריה
עמאר תיתי שנפטר מפצעי הירי שלו
עמאר תיתי שנפטר מפצעי הירי שלו
הנרצח הרביעי בשבועיים וחצי עקב סכסוך דמים. עאמר תיתי
3 צפייה בגלריה
זירת האירוע בכביש 85, סמוך לצומת שבע
זירת האירוע בכביש 85, סמוך לצומת שבע
אחמד תיתי והזירה. נורה למוות ברכבו יום לפני הירי לעבר עמאר תיתי
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
תיתי הוא הנרצח הרביעי בתוך שבועיים וחצי בסכסוך שכבר גבה יותר מ-18 קורבנות. לפני כשבועיים וחצי, יומיים לפני הירי שפצע אנושות את תיתי, נרצחו מוחמד (57) וכמיל (60) חסארמה מירי לרכב שבו ישבו בכניסה ליישוב בענה. בבוקר שלמחרת נרצח אחמד תיתי, בן 44 מבענה, שנורה למוות כשישב ברכבו בכביש 85 סמוך לצומת שבע. אחמד היה קרוב משפחה של עאמר תיתי.
כמה ימים לאחר מקרי הרצח יזמו מכובדים וראש המעוצה בענה, עלי חליל, פגישה בתחנת משטרה בגליל במטרה להגיע ל"הודנה" בין משפחות הנרצחים. בפגישה, שבה נכחו גם שיח סאלח לוטפי אגבאריה מאום אל-פחם ועומר מוחמד אמארה מכפר כנא, סוכם בין הצדדים לא לפגוע אחד בשני ולשמור על המרקם החברתי.
3 צפייה בגלריה
מפגש הבכירים לחתימה על ההסכם
מפגש הבכירים לחתימה על ההסכם
הפגישה שנערכה במטרה להגיע ל"הודנה" בין משפחות הנרצחים
הפגישה התקיימה על רקע 22 קורבנות שנרצחו ביישובים בענה ודיר אל-אסד בעקבות סכסוך דמים. המכובדים וראש המועצה שוחחו רבות עם משפחות הנרצחים עד שהגיעו להסכמות והשיגו "הודנה" שתתרום לשקט וביטחון אישי.
תושבים ביישובים שמחו מאוד כששמעו על ה"הודנה", ודרשו להמשיך בצעדים עד הסוף כדי שהרציחות לא יחזרו על עצמן. תושבת היישוב אמרה כי "הגיע הזמן שיפסיקו את הירי ואת הרצח של חפים מפשע. כולנו מחכים ליום הסולחה, ולא רק להודנה. מקווה שבאמת יכבדו את התנאים ולא יהיו אירועים חריגים".
מתחילת השנה נרצחו בחברה הערבית 33 בני אדם. אתמול מת מפצעיו חמזה אלחרוב (40), תושב חברון שנפצע באורח קש כשנדקר בשוק ברחוב אשל בבאר שבע לפני כחודש וחצי על ידי תושב דימונה (40). הדוקר נעצר והוגש נגדו כתב אישום.