אחד הסיפורים המסעירים ביותר בשבוע החולף בארצות הברית הסתיים הלילה (יום ד') כאשר רשת NBC ביטלה חוזה העסקה של פרשנית פוליטית אחרי מרד עיתונאים כמעט חסר תקדים בתקשורת האמריקנית.
הסיפור החל בסוף השבוע שעבר כאשר NBC הודיעה על צירופה של רונה מקדניאל, מי שהייתה במשך שנים יושבת ראש המפלגה הרפובליקנית ואולצה לעזוב את תפקידה בלחץ של דונלד טראמפ. מקדניאל יועדה לשמש פרשנית בשנת הבחירות, המתקרבת במהירות לשיאה, ואמורה הייתה להשתכר 300 אלף דולר עד לסוף השנה.
2 צפייה בגלריה
רונה מקדניאל. תמכה בטענות לגניבת הבחירות כמעט עד לרגע האחרון
רונה מקדניאל. תמכה בטענות לגניבת הבחירות כמעט עד לרגע האחרון
רונה מקדניאל. תמכה בטענות לגניבת הבחירות כמעט עד לרגע האחרון
(צילום: AP)
אלא שהתגובות הנסערות הגיעו מיד. זה התחיל בציוצים בטוויטר מצד אנשי ברנז'ת התקשורת והפוליטיקה האמריקנית, אבל אחרי שמקדניאל ערכה הופעת בכורה בתכנית "פגוש את העיתונות" ביום ראשון נפרצו השערים. בזה אחר זה החלו הכוכבים הבולטים ביותר של NBC וערוץ המשנה MSNBC למתוח ביקורת חריפה, בשידור, על החלטת הבוסים שלהם להחתים את מקדניאל.
הביקורת הגיעה גם ממגישים שמרנים כמו ג'ו סקרבורו, מנחה תוכנית הבוקר הפופולרית "מורנינג שואו", וגם מהכוכבת הליברלית הגדולה של MSNBC, רייצ'ל מדו, שבמשך 30 דקות בתוכניתה ביום שני חבטה בבוסים שלה באופן שגם ותיקי ברנז'ת התקשורת הפוליטית בארה"ב אינם זוכרים.
2 צפייה בגלריה
ארה"ב פריימריז רפובליקניים דונלד טראמפ צפון קרוליינה
ארה"ב פריימריז רפובליקניים דונלד טראמפ צפון קרוליינה
הנשיא לשעבר טראמפ. אילץ אותה לעזוב, ודאג למינוי הכלה שלו במקומה
(צילום: EPA/ERIK S. LESSER)
הכעס סביב החתמת מקדניאל נבע משתי סיבות: ראשית, בתפקידה כראש הזרוע הפוליטית והפיננסית של המפלגה הרפובליקנית נהגה מקדניאל להשמיץ באופן קבוע עיתונאים ("היא עשתה לנו רצח אופי וגזלייטינג אינסופי", אמר צ'אק טוד, הפרשן הפוליטי הבכיר של NBC); וחשוב מכך: מקדניאל הייתה שותפה מלאה לניסיונותיו של טראמפ להפוך את תוצאות הבחירות ב-2020, וטענה כמעט עד הרגע שבו עזבה את תפקידה במפלגה כי "הבחירות נגנבו".
אחרי שלושה ימים של סערה מתגברת הודיעה הלילה ישבת ראש NBC, סיזאר קונדה, במכתב לעובדים, כי מקדניאל לא תשמש פרשנית בערוץ. "הימים האחרונים היו קשים מאוד ל-NBC", כתבה קונדה. "שום ארגון, במיוחד חדר חדשות, לא יכול להצליח אלא אם הוא מגובש. אחרי שהקשבתי לטענות הלגיטימיות של רבים מכם, התברר לי שהמינוי הזה פוגע במטרה הזו, ולכן רונה מקדניאל לא תצטרף לערוץ".
עוד לפני ההודעה הרשמית החלה מקדניאל להתייעץ עם עורכי דין, והיא עשויה לתבוע את NBC.