3 צפייה בגלריה
ג'ידא רינאווי זועבי
ג'ידא רינאווי זועבי
ממשיכה להפתיע. זועבי
(צילום: עמית שאבי, קובי קואנקס)
חברת הכנסת ג'ידא רינאוי זועבי ממרצ, שחברי מפלגתה קראו לה לפרוש על רקע סירובה להצביע עם הקואליציה, טענה בפייסבוק ללא כל ביסוס כי בימים האחרונים "נרשמה עלייה" במספר המקרים של צעירים שמתו מדום לב, וקשרה בין הדבר לחיסון לקורונה. זועבי, נזכיר, היא חברת מפלגתו של שר הבריאות ניצן הורוביץ - שקרא לה בימים האחרונים לסיים את תפקידה בכנסת.
3 צפייה בגלריה
פוסט פייק ניוז אודות החיסון בסושיאל של ג'ידא רינאוי זועבי
פוסט פייק ניוז אודות החיסון בסושיאל של ג'ידא רינאוי זועבי
הפוסט של זועבי
3 צפייה בגלריה
שאילתת פייק ניוז על אירועי דום לב של צעירים מהחיסון
שאילתת פייק ניוז על אירועי דום לב של צעירים מהחיסון
השאילתה שטענה ששלחה לשר הבריאות
"בימים האחרונים אנו עדים לעלייה פתאומית במקרי מוות של צעירים מדום לב", טענה זועבי. בהמשך הוסיפה: "ביקשתי משר הבריאות הסבר אודות מקרי המוות הפתאומיים, ועל הקשר בינם לבין חיסוני הקורונה". בפנייתה טענה כי מדובר "בצעירים בגילאי 35-25". היא זכתה לתגובות אוהדות מצד מתנגדי חיסונים, אך חלקם העלו תהיות מדוע רק כעת היא מצטרפת לטענותיהם המופרכות. מנגד, מלשכת שר הבריאות נמסר כי "אין כל בסיס לטענה ולא התקבלה שום פניה בעניין, גם לא מחברת הכנסת זועבי".
בניגוד לדברי זועבי, נדגיש, אין כל נתונים על עלייה חריגה בתמותת צעירים מדום לב, ויש לציין כי מדובר באחת הטענות המובילות והדומיננטיות של מתנגדי החיסונים. בנוסף, לפי נתוני המרכזים האמריקניים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) מחודש אפריל, הסיכוי ללקות בדלקת שריר הלב (מיוקרדיטיס) לאחר הדבקה בקורונה גבוהה יותר מאשר לאחר החיסון.

זו לא הפעם הראשונה שזועבי מעלה טענות מפתיעות: כך למשל, אחרי שסירבה להצביע בעד הארכת תקנות החירום ביהודה ושומרון וספגה ביקורת קשה מחבריה לקואליציה, אמרה כי שר החוץ יאיר לפיד התחייב בפניה להשיב פליטים פלסטינים משני כפרים לבתיהם. לפיד כינה את הטענה הזו "הזויה", והדגיש כי המסמך שהציגה זועבי "היה מסמך דרישות חד-צדדי שאף אחד לא ענה לה עליו, וברור שאף אחד לא התחייב לה על שום דבר".
הורוביץ, נזכיר, התבטא בימים האחרונים כמה פעמים נגד צעדיה של זועבי - ובקואליציה מנסים להוביל מהלך שיוביל לפרישתה מהכנסת. בין היתר, הורוביץ אמר כי "מי שלא יכול לעמוד בקשיים, יכול לסיים את תפקידו", ומפלגתו אף ארגנה הפגנת מחאה נגדה מחוץ לביתה.