1 צפייה בגלריה
יאיר לפיד ובנימין נתניהו
יאיר לפיד ובנימין נתניהו
לפיד ונתניהו
(צילום: אלכס קולומויסקי)
שר החוץ יאיר לפיד תקף הבוקר (יום שבת) את ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, וטען כי "מכונת השקרים שלו עובדת שעות נוספות". נתניהו שיתף אתמול פוסט שכתב תומכו שי גולדן, נטען - בין היתר - כי לפיד לא עושה דבר כשר חוץ, ניסה "למכור את המדינה" לחברת הכנסת ג'ידא רינאוי-זועבי ממרצ ושיקר בנוגע לטיסות הישראלים למונדיאל בקטאר. לדברי לפיד, "הפוסט של גולדן, אפילו במונחים שלו - שזה לא קל - מכיל כמות שקרים מרשימה במיוחד".
גולדן התייחס בפוסט ליומן הפגישות של לפיד, שפורסם בערוץ 14, שלפיו שר החוץ נפגש עם 30 עיתונאים בחצי שנה, ומלבד פגישות עם פעילים פוליטיים - לא עושה דבר. "אם ערוץ 14 היה עוסק בעיתונות, הוא היה יודע להבדיל בין עבודה ליומן פגישות", תקף לפיד. "ביום שני האחרון, סתם לדוגמה, בשעה 02:42 לפנות בוקר עוד הייתי בכנסת, אז העברתי את 'חוק אנשים עם מוגבלויות ובני משפחותיהם'. כל זה לא מופיע כמובן ביומן הפגישות, כי זה יומן שיש בו רק פגישות. לא מופיעה שם גם העובדה שבשש בבוקר אני קורא חומר מודיעיני, או עשרות השעות שבהן אני עובד במשרד החוץ. בקיצור, אין שום קשר בין היומן הזה לבין השאלה כמה שעות אני עובד".
"אגב, חלק מהעבודה שלי הוא באמת להיפגש עם עיתונאים", הוסיף לפיד. "להבדיל מנתניהו, אין לי ערוצי תקשורת שקנו לי אוליגרכים מפוקפקים (כמו ערוץ 14 למשל), כך שאני צריך לעדכן את הציבור בעצמי בכל הדברים הטובים שעושה הממשלה שלנו, שעובדת קשה מאוד בשביל הציבור".
לאחר מכן תקף לפיד: "השקר השני הוא מה שנתניהו קורא 'מסמך מכירת המדינה לג'ידא רינאווי זועבי', ובו מופיע המשפט הלא ייאמן, בו הוא (אני) מתחייב להשיב פליטים פלסטינים מ-1948 לבתיהם. לפעמים אתה צריך לצבוט את עצמך כדי להאמין שהאיש הזה היה ראש ממשלה בישראל. המסמך הזה הוא מסמך דרישות חד-צדדי הזוי במיוחד ששלחה אלינו ח"כ זועבי. אף אחד לא ענה לה עליו, וברור שאף אחד לא התחייב לה על שום דבר. אני מתנגד עקבי ומוחלט לזכות השיבה ומעולם לא התקיים אפילו דיון בעניין".
"אגב, הייתה בעבר ממשלה בישראל שדווקא דנה בעניין ברצינות", הוסיף שר החוץ. "ב-1998 שר המשפטים צחי הנגבי הציע להקים שני ישובים חדשים למען עקורי איקרית ובירעם. לראש הממשלה אז קראו בנימין נתניהו".
לדברי לפיד, "השקר השלישי בא בתגובה לפרסום של שר הביטחון, שר התרבות והספורט ושלי על פתיחת האפשרות לישראלים לטוס למונדיאל בקטאר. לטענת נתניהו את גולדן, 'בדיקה קצרה בגוגל מלמדת שהדבר הוסכם עם פיפ"א לפני תקופה ארוכה'. כן, זה מה שקורה כשראש האופוזיציה לא טורח לבוא לעדכונים ביטחוניים-מדיניים ובמקום זה מתחיל לסמוך על גוגל.
"נכון שיש הסכם עם פיפ"א, אבל כידוע תפקיד הממשלה גם לממש את ההסכם בחיים האמיתיים. במסגרת ההזנחה הכללית של ממשלת נתניהו הם פרסמו את הסגירה עם פיפ"א, אבל לא טרחו לוודא שזה גם קורה, כי מבחינתם הדבר היחיד שחשוב זה מסיבות עיתונאים. אז אנחנו הגענו ושוב טיפלנו בכל מה שהם הזניחו. סיכמנו איך נכנסים ישראלים למדינה שאין לנו יחסים רשמיים איתה, מי מפיק את הוויזה, מי מאשר את ההליך. כל הדברים המשעממים האלה שהם ההבדל בין מסיבות עיתונאים ריקות וחלולות לבין ממשלה מתפקדת ויעילה כמו שלנו. ההסכם שהושג השבוע הוא הישג דיפלומטי, מדיני וניהולי. ככה עובד משרדים מקצועיים שגם יודעים לשתף פעולה לטובת אזרחי ישראל. זה בדיוק ההבדל בין מי שסתם לפזר הבטחות למי שגם מקיים. מי שלא מבין את גודל ההישג לא רוצה להבין. או שהוא שקרן, תחליטו אתם".

לפיד חתם את הפוסט במילים: "האמת סופה לנצח".
בפוסט התקיף של גולדן ששיתף נתניהו נטען, בין היתר, כי "לפיד עומד בראש המפלגה השנייה בגודלה בישראל. הוא אוחז בה בשלטון מיצרים. ביד חזקה ובאגרוף של משמעת ברזל סיעתית. מי שפוצה פה (שי פירון, עדי קול, עפר שלח) נבעט ומגורש. הוא מסרב להעמיד עצמו להתמודדות אפילו בקרב מתפקדי מפלגתו. יאיר לפיד לא מאמין בדמוקרטיה. לא מאמין בעבודה קשה. לא מאמין באמת. לא מאמין במדינת ישראל ובהיסטוריה שלה. יאיר לפיד מאמין רק ביאיר לפיד.
"ליאיר לפיד אין אלוהים. יאיר לפיד הוא אלוהים בעיני עצמו. והוא לא יבחל בשום דבר עד שיהיה אלוהים של כולנו. והוא מדבר על 'ביביזם', והוא מדבר על פולחן אישיות למנהיג. יאיר לפיד הוא הדבשת עצמה. הוא הדבשת שמשמידה את הגמל, בדרך להיות מלך המדבר. מדבר בו יש מקום רק לדבשת אחת. זו של יאיר לפיד. החזון של יאיר לפיד הוא הפיכת ישראל למדבר. המדבר שלו".