תיעוד מזירת הירי בקריית ארבע
(צילום: TPS)

הנערה תמר אהרון בת ה-13, אשר נפגעה מירי בראשה בקריית ארבע בשבוע שעבר ונפצעה באורח קשה, שוחררה היום (רביעי) מבית החולים הדסה עין כרם בירושלים לביתה כשהיא במצב טוב. תמר ומשפחתה הודו לצוות הרפואי בבית החולים על הטיפול והליווי המסור.
כאמור, תמר נפגעה מירי בראשה, ופונתה על ידי חובשים ופרמדיקים של מד"א ליחידת הטראומה בהדסה עין כרם. לאחר שמצבה התייצב היא הועברה לניתוח נוירו-כירורגי מורכב, שבמהלכו הוצא הקליע מראשה. לאחר מכן היא טופלה ביחידה לטיפול נמרץ ילדים, שם מצבה השתפר: היא שבה להכרה מלאה וחזרה לנשום בכוחות עצמה.
1 צפייה בגלריה
תיעוד מזירת הירי בקריית ארבע
תיעוד מזירת הירי בקריית ארבע
זירת הירי בקריית ארבע
(צילום: TPS)
בתום בדיקה מודיעינית ובליסטית של הקליע, במערכת הביטחון העריכו כי תמר נפצעה מירי תועה, ולא מירי שכוון לעברה ישירות. אחותה של תמר סיפרה לצוותים הרפואיים לאחר התקרית כי הן הלכו ברחוב "ופתאום היא אמרה 'איי', וראו דם מהראש". הירי לעברה בוצע ככל הנראה מעומק השטח בחברון, בעת שהשתיים הלכו לקופת חולים.
מצבה של תמר הוגדר לאחר הירי כקשה מאוד, והיא נמצאה בסכנת חיים. ד"ר מוריס מתיתיהו, מומחה לרפואת משפחה מקרית ארבע שהעניק לה טיפול ראשוני, העיד אז: "ניסיתי לאתר את מקור הדימום, שהיה כבד מאוד. האמבולנס הגיע תוך דקות ספורות, אך עם הגעתו תמר איבדה את הכרתה והחלה לפרכס. הצוות הרפואי פינה אותה מיד".