2 צפייה בגלריה
יוסי דגן ראש מועצה אזורית שומרון
יוסי דגן ראש מועצה אזורית שומרון
"אמשיך לפעול ללא מורא וללא פחד". יוסי דגן
(צילום: גור דותן )
כוח של סיירת צנחנים עצר בלילה (בין רביעי לחמישי) את עצאם חמאיל, פלסטיני מהכפר ביתא שבשומרון, בחשד שאיים לפגוע בראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן. חמאיל, שנעצר בעבר בחשד למעורבות בפעילות חבלנית, נחקר במשטרה בגין חשד לאיומים על רקע לאומני - ככל הנראה בעקבות פעילותו של דגן להכשרת המאחז אביתר ולקידום הסדרת ההתיישבות במקום.
זמן קצר לאחר המעצר אמר דגן: "אני מודה לכוחות הביטחון, למשטרת ישראל, לחטיבת שומרון ולחיילי סיירת צנחנים על הפעילות המהירה. אמשיך לפעול ללא מורא וללא פחד למען חיזוק והרחבת ההתיישבות בשומרון. אני לא שונה מכל אזרח אחר במדינה.

2 צפייה בגלריה
פינוי מאחז אביתר
פינוי מאחז אביתר
מאחז אביתר
(צילום: AFP)
"כולנו מבינים את החשיבות האדירה של המעשה הציוני שאנחנו עושים כאן, אביתר בעזרת השם יהיה יישוב מן המניין בשומרון, וזאת על אפם וחמתם של כל שונאי ישראל. אנחנו ננצח אותם, עם ישראל יתגבר על אויביו".
במהלך ימי המשא ומתן סביב סוגיית אביתר קיבל דגן איומים על חייו ובעקבות זאת הוחלט להצמיד לו מאבטח שמלווה אותו 24 שעות.
נזכיר כי לפני כשבועיים הושג הסכם עם מתנחלי אביתר שבו סוכם כי המשפחות יירדו מהשטח, הבתים יישארו על תילם ואת התושבים תחליף פלוגת חיילים במקום.
במקביל, יתקיים סקר קרקעות מהיר ולאחר הכרזה על אדמות מדינה תקום במקום ישיבה ולאחר מכן התיישבות. בימים האחרונים החל המנהל האזרחי לקיים סקר קרקעות באביתר כדי שבסיומו יהיה ניתן להכריז על המקום כאדמת מדינה לקראת התיישבות.