לשכת התביעות המשטרתית הגישה היום (רביעי) לבית משפט השלום בטבריה כתב אישום נגד פלג חן בוטבול (20) ונגד קובי גבאי (24), שתקפו באמצעות לום וגז מדמיע משפחה. השניים, תושבי העיר שנלכדו ביום ראשון האחרון בדירת מסתור בבת ים, בתום מצוד בן תשעה ימים, נאשמים בין היתר בתקיפת זקן הגורמת חבלה של ממש בצוותא ובתקיפה. עורך דינם קרא לשחררם "לפני ראש השנה, כדי שיוכלו לחגוג עם משפחותיהם".
התקיפה התרחשה ב-30 באוגוסט, ולאחר מכן דיווחה המשפחה כי כמה צעירים תקפו את רכבה על רקע בריונות בכביש, תוך שימוש במוט ברזל. אחרי התקיפה, סיפרה א', שנסעה ברכב עם הוריה המבוגרים ועם שני ילדיה, פעוטה בת שנה וחצי וילד בן שש, כי בנה נמצא בטראומה מאז האירוע.
מכתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד אריאל אלישיב מלשכת התביעות, עולה כי ביום התקרית בוטבול וגבאי חנו עם רכביהם - מסוג אאודי ומאזדה - באופן שחסם את הכביש והפריע לתנועה ברחוב קק"ל בעיר. אביה של א' עקף את רכבו של בוטבול, הפנה לעברו מבט בשל החסימה, והמשיך לנסוע.
1 צפייה בגלריה
תיעוד: צעירים תוקפים עם מוט ברזל משפחה ברכב בטבריה
תיעוד: צעירים תוקפים עם מוט ברזל משפחה ברכב בטבריה
מתוך תיעוד התקיפה (צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)

לפי האישום, בעקבות העקיפה והמבט, הנאשמים דלקו אחרי רכב המתלוננים, ובוטבול התנגש עם רכבו בחלקו האחורי של רכב המשפחה. בוטבול וגבאי המשיכו לנסוע בצמוד לרכב המשפחה, כשגבאי אף פוגע בו פעם נוספת. בשלב זה אביה של א' עצר את הרכב ויצא כדי לקחת את פרטיהם, והם תקפו אותו באמצעות ריסוס גז מדמיע בפניו, וגרמו לו לצריבה בעיניו, לכאבים ולקושי נשימתי - ונמלטו מהמקום.

פקד אריאל אלישיב פקד אריאל אלישיב צילום: דוברות מרחב העמקים במשטרה
הסב נכנס בחזרה לרכב, אך אשתו ביקשה שיצא על מנת שהגז לא יתפזר בו. הם נסעו אחרי הנאשמים, וכשהבחינו בהם אמה של א' החלה לקלל ולצעוק לעברם. כשהתקרבו, גבאי ואחרים תקפו אותם עם לום, ניפצו את חלון הרכב, וגרמו לילדים לבהלה רבה. א' סיפרה: "כשעצרנו את הרכבים, יצא הבחור שישב מאחורי הנהג עם לום ברזל, וניפץ את החלון של הנהג שלנו, ניסה לנפץ גם את החלון שישבו בו הילדים, ולמזלי לא הצליח, ואז נתן מכה בחלון שלי והם נמלטו".
המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם של השניים, שנאשמים גם בחבלה במזיד ברכב בצוותא ובעבירות נוספות עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.
עו"ד זוהר ארבלעו"ד זוהר ארבלצילום: חגי אהרון
הסנגור שמייצג את הנאשמים, עו"ד זוהר ארבל, מסר: "חומר הראיות מספק תמונה שונה מהתיעוד שפורסם, הם כופרים בכל סעיפי האישום. אחד מהנאשמים נורמטיבי, אני אדרוש את שחרורם מהמעצר, מבחינתי אין הצדקה להמשך החזקתם במעצר וראוי לשחררם לפני ראש השנה לביתם, כדי שיוכלו לחגוג את החג עם בני משפחותיהם".