סמ"ר בצלאל צבי קובץ בן ה-20 מירושלים, לוחם בגדוד "נצח יהודה" שבחטיבת כפיר, מת מפצעיו לאחר שנפגע באורח קשה בקרב בבית חאנון שבצפון רצועת עזה ביום רביעי שעבר. כך התיר היום (ראשון) לפרסום דובר צה"ל. נסיבות התקרית שבה נפצע נבדקות, ובין היתר נבדק אם מדובר באירוע דו"צ.
1 צפייה בגלריה
סמ"ר סהר סודאי ז"ל, סמ"ר בצלאל צבי קובץ ז"ל
סמ"ר סהר סודאי ז"ל, סמ"ר בצלאל צבי קובץ ז"ל
סמ"ר סהר סודאי ז"ל (ימין) וסמ"ר בצלאל צבי קובץ ז"ל
(צילום: דובר צה"ל )
בהמשך הערב הודיע צה"ל כי סמ"ר סהר סודאי, בן 20 מתל אביב, נפל בקרב בג'באליה שבצפון הרצועה. סודאי, ששירת כלוחם בגדוד רותם שבחטיבת גבעתי, נהרג הבוקר בהיתקלות עם מחבלים.
בנוסף, לוחם מילואים ביחידת לוט"ר אילת, עוצבת אדום, נפצע באורח קשה בקרב בדרום הרצועה. צה"ל מסר כי הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, ומשפחתו עודכנה. מתחילת המלחמה נפלו 636 חיילים וחיילות, ו-282 נהרגו מתחילת התמרון הקרקעי ברצועה בסוף אוקטובר אשתקד.
מירב סודאי, אימו של סהר ז״ל, אמרה הערב: "הלב שלנו נשבר. סהר המקסים שלנו היה ילד צנוע, שקט, מקסים. אנחנו הפסדנו את הילד שלנו והעולם הפסיד גבר לוחם, שהשקיע רבות להגיע לחטיבת גבעתי שהייתה אהובה עליו. אנחנו אבלים ושבורי לב ומקווים שהוא יהיה הלוחם האחרון שאנו מאבדים במלחמה הארורה הזו".
יוסי לוי, מנכ"ל עמותת "נצח יהודה", סיפר על בצלאל קובץ ז"ל: "אני אומר את זה עכשיו בכאב אבל זכיתי לגייס את בצלאל, כל התהליך שהוא עבר היה במסגרת שהקמתי יחד עם הרב יונתן רייס. הקמנו לפני שלוש שנים מסגרת שנקראת 'בצוותא', זאת ישיבת הסדר חרדית-קרבית הראשונה בישראל ובצלאל ביקש להצטרף. הוא פנה אליי בהתחלה והוא ממש רצה להצטרף".
תיעוד מפעילות צה"ל בג'באליה
(צילום: דובר צה"ל )

לוי הוסיף: "היה נראה לי לרגע שהוא עדין, ואולי זה לא יתאים, אבל פתאום יצאה לו אש מהעיניים והוא אמר לי 'אני לוחם, אני אצטרף וזה לא מעניין אותי'. הוא הצטרף, צלח הכול כמו נמר. הצליח להיות מהכי טובים בישיבה ואז הגיע יום הגיוס. הוא התקבל לנצח יהודה ועשה את מסלול הלחימה בהצטיינות, סיים ויצא לפיקוד, היה מ"כ מצטיין. הוא ידע שהיה צריך לצאת למסלול קצינים בשבוע שעבר. הוא היה צריך להתחיל הכנה לקצינים. יום לפני שהתחילה ההכנה הוא נהרג. המג"ד אמר על הקבר שלו שהוא רצה לתת לו מצטיין גדוד".
לדברי לוי, בצלאל "נראה ילד - אבל הוא היה בן אדם נחוש עם אש בעיניים. עם רצון להקריב, להילחם ולהשיג כל מטרה שיש לו. ילד זהב. הוא גדל במשפחה חרדית בשכונת רמות. הגיע לישיבת הסדר חרדית ושמר על זה כל הזמן. הוא אמר לעצמו 'אני לא לומד בישיבה - אני צריך להילחם למען המדינה. האח האברך דיבר בלוויה בצורה מאוד מרגשת, שהוא מעריץ את אחיו, שאמר ש'אם הוא לא בישיבה אז הוא יהיה קרבי ויגן על המדינה'".
ביום רביעי שעבר הותר לפרסום מותם של שלושה חיילי צה"ל בצפון הרצועה: רס"ר במיל' גדעון חי דירוא בן ה-33 מתל אביב, לוחם ביחידת יהל"ם שנפל בקרב, וכן סרן ישראל יודקין בן ה-22 מכפר חב"ד, קצין בגדוד "נצח יהודה", שנהרג בתקרית אחרת לצד סמ"ר אליהו (אלי) חיים אמסלם בן ה-21 מרעננה, שמשרת גם הוא בגדוד של חטיבת כפיר.
לפי הודעת דובר צה"ל, באירוע שבו נפל רס"ר חי דירוא ז"ל נפצעו באורח קשה קצין לוחם מגדוד "נצח יהודה" ולוחם במילואים מיחידת יהל"ם שבחיל ההנדסה הקרבית. השניים נפגעו מפיצוץ מטען במבנה. באירוע שבו נפלו סרן יודקין ז"ל וסמ"ר חיים אמסלם ז"ל נפצע באורח קשה לוחם כפיר. השלושה נפגעו מירי צלף.