3 צפייה בגלריה
יבגן קורנייצ'וק
יבגן קורנייצ'וק
השגריר האוקראיני יבגן קורנייצ'וק
(צילום: יריב כץ)
ישראל החליטה שלא לחסום את ערוצי התקשורת הרוסיים המשודרים בישראל חרף הדרישה המפורשת של השגריר האוקראיני בארץ ושרי תקשורת אחרים באירופה משר התקשורת יועז הנדל. כך נודע הערב (חמישי) ל-ynet.
השגריר יבגן קורניצ'וק ביקש בימים האחרונים מישראל לחסום את ערוצי התקשורת שמקושרים לקרמלין ומשדרים לדבריהם חומרי תעמולה מטעם פוטין שפוגעים במורל האוקראיני. הנושא עלה גם בשיח בין שרי התקשורת האירופים בכנס שנערך בברצלונה, שם פגשו את הנדל. שר התקשורת הורה למשרדו לבדוק את השידורים הרוסיים דרך מועצת הכבלים והלווין, שם הושיבו קשבים שיבחנו את השידורים בתשעת הערוצים הנקלטים בארץ - ובבדיקה לא נמצאה עילה משמעותית שיכולה להניע תהליך משפטי של חסימת ערוצים לשידור בישראל.
גורמים ישראלים אמרו ל-ynet כי חסימת שידור במדינה דמוקרטית היא אירוע דרמטי שיש לו השלכות רחבות' וחייבת להיות עילה משפטית לצעד כזה. כבר שנים רבות שיש דרישה בארץ לחסום את שידורי אל-ג'זירה vכוללים הסתה נגד ישראל - ומדינת ישראל נמנעה מלעשות כאן לאחר שמשפטנים הבהירו שאין בשידורים עילה מספקת לחסימה.
  • נמצאים באוקראינה או בגבולותיה? רוצים לדווח ולצלם? לחצו כאן
בתוך כך, בכיר ישראלי אמר הערב כי המתקפה של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי על ישראל וראש הממשלה נפתלי בנט לא מוצדקת. "אם זלנסקי היה מייחס חשיבות לערוץ התיווך של ישראל, הוא לא היה תוקף את בנט במסיבת העיתונאים", אמר הבכיר.
הבכיר הוסיף כי "בשונה משנת 2014 – ישראל ניצבת בצד הנכון אך עדיין משאירה ערוץ פתוח מול הרוסים, ונכון לעשות את זה".
3 צפייה בגלריה
נפתלי בנט וולודימיר זלנסקי
נפתלי בנט וולודימיר זלנסקי
הערה לא מוצדקת. זלנסקי ובנט
(צילום: רויטרס עמוס בן גרשום לע"מ)
רק 19 מדינות סיפקו לאוקראינה נשק – דהיינו רק 10% ממדינות העולם. רק 22 מדינות מספקות לאוקראינה סיוע הומניטרי וישראל ביניהן. כמו כן, רק מ-16 מדינות מגיעים מתנדבים להילחם לצד אוקראינה וישראל ביניהן. ישראל נמצאת במקום מכובד מבחינת ההזדהות והתמיכה, ולכן ההערה של זלנסקי לא מוצדקת עובדתית.
בתוך כך, ישראל נערכת לשגר סיוע הומניטרי נוסף לאוקראינה למרות שהסיוע שכבר נשלח – 100 טון של ציוד רפואי, שמיכות, אוהלים ומערכות לטיהור מים – עוד נמצא בפולין וטרם יצא לאוקראינה. ככל הנראה הסיוע יועבר רק מחר. ישראל נערכת גם להקים בית חולים שדה על אדמת פולין.
3 צפייה בגלריה
פליטים אוקראינים בפולין
פליטים אוקראינים בפולין
ישראל נערכת לשגר סיוע הומניטרי נוסף. פליטים אוקראינים בפולין
(צילום: AP)
במסיבת עיתונאים שקיים בצהריים במקום מסתור אמר זלנסקי שהוא מאוכזב מהיחס של ישראל כלפי ארצו בכל הנוגע למלחמה מול רוסיה - וציפה לתמיכה גדולה יותר מצד ראש הממשלה נפתלי בנט. "ראיתי היום תמונה יפה. יהודים עטופים בדגלי אוקראינה ליד הכותל המערבי בירושלים. הם התפללו ואני מודה להם על כך. דיברתי עם ההנהגה הישראלית, יש לנו יחסים לא רעים - אבל הדברים נבחנים בעת צרה. אני לא הרגשתי שראש הממשלה הישראלי עטוף בדגל שלנו", אמר זלנסקי.
הערב הודיע משרד החוץ כי לאחר מאמצים רבים של נציגי המשרד, זק"א אנשי חב"ד וחברת הקבורה מנוחה לעד, גופתו של האזרח הישראלי רומן ברודסקי שנורה למוות במחסום אוקראיני תועבר הערב מאוקראינה למולדובה ומשם לרומניה. מחר בבוקר יוטס ארונו של רומן בטיסה מיוחדת מיאשי שברומניה לתל אביב.