נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הודה שהוא מאוכזב מהיחס של ישראל כלפי ארצו בכל הנוגע למלחמה מול רוסיה - וציפה לתמיכה גדולה יותר מצד ראש הממשלה נפתלי בנט. במסיבת העיתונאים, שנערכה בצהריים (חמישי) במקום מסתור - אליו הובלו העיתונאים ממקום למקום, דיבר זלנסקי עם העיתונאים כשהוא מוקף חמושים מחשש הרשויות שהרוסים יתנקשו בחייו. שליח ynet ו"ידיעות אחרונות" הצליח להיכנס אל מסיבת העיתונאים המחתרתית.
8 צפייה בגלריה
וולודימיר זלנסקי מסיבת עיתונאים מלחמה רוסיה אוקראינה
וולודימיר זלנסקי מסיבת עיתונאים מלחמה רוסיה אוקראינה
מוקף בחמושים, מדבר עם עיתונאים במקום מסתור. הנשיא זלנסקי יושב ליד הפודיום
(צילום: אדוארד דוקס)
"ראיתי היום תמונה יפה", סיפר זלנקי. "יהודים עטופים בדגלי אוקראינה ליד הכותל המערבי בירושלים. הם התפללו ואני מודה להם על כך. דיברתי עם ההנהגה הישראלית, יש לנו יחסים לא רעים - אבל הדברים נבחנים בעת צרה. אני לא הרגשתי שראש הממשלה הישראלי עטוף בדגל שלנו", אמר.

המלחמה באוקראינה - כתבות נוספות

"תודה שהגעתם, אתם אנשים אמיצים", פנה בהתחלה הנשיא האוקראיני לעיתונאים שהצליחו להגיע להצהרתו. "הצבא הרוסי גדול משלנו פי 10, והם לא סופרים את האנשים שלהם", האשים זלנסקי. "הרוסים הביאו משרפות ניידות כדי לא לדווח על הרוגים".
הוא שלח עקיצה לנשיא הרוסי ואמר: "אתה רוצה שלום? שב ותדבר איתי. אבל לא ממרחק של 30 מטרים כמו עם מקרון, אני השכן שלך, אני גבר נורמלי". הוא הוסיף כי הוא מוכן לדון בכל הסוגיות הבוערות. "אני מוכן לדבר על השפה ועל המעמד של חבל הדונבאס", אמר זלנסקי. "אני מכיר את האנשים בשטח והייתי פופולרי שם מאוד עוד לפני הנשיאות. אמרתי הרבה פעמים שאנחנו בעד שלום, פשוט צריך לדבר איתנו".
זלנסקי אמר כי אילולא היה נשיא - הוא היה מתגייס למיליציות האזוריות. "אם היו אומרים לי להניח את הנשק ולעבור לצד השני - לא הייתי מסכים. החיים שלי נהדרים. אני חושב שאני נחוץ, וזו הרגשה טובה. הממשלה שלנו ממשיכה לתפקד ללא עריקים, אנחנו מגינים על המולדת שלנו".
הוא פנה שוב לאמהות הרוסיות שבניהן נשלחו להילחם בארצו ואמר: "החיילים שהגיעו לכאן יכולים להיות הילדים שלי, אני לא רוצה שישרפו אותם במשרפות וקורא לאמהות הרוסיות לבוא לקחת אותם הביתה".
8 צפייה בגלריה
וולודימיר זלנסקי מסיבת עיתונאים מלחמה רוסיה אוקראינה
וולודימיר זלנסקי מסיבת עיתונאים מלחמה רוסיה אוקראינה
(צילום: אדוארד דוקס)
זלנסקי הזהיר כי הצבא הרוסי לא יעצור בכיבוש אוקראינה - ומתכוון להמשיך גם למדינות השכנות. "אם אוקראינה תיפול, הבאות בתור יהיו לטביה, ליטא, אסטוניה ומולודבה", אמר זלנסקי. "הרוסים לא יפסיקו עד שיגיעו לחומת ברלין", אמר "הם בוזזים חנויות ומחלקים את השלל בתור סיוע הומניטרי".
הוא הוסיף כי הוא פנה למעצמות כדי שיאכפו את איסור טיסת המטוסים הרוסיים באוקראינה ואמר: "פניתי לנשיא ביידן, לקנצלר שולץ ולנשיא מקרון ושאלתי - למה אתם לא סוגרים את השמיים? כמה אנשים חייבים להיהרג כדי שזה יקרה? אני סבור שאוקראינה השיגה לעצמה את הזכות להיות חברה באיחוד האירופי כמו גרמניה".