שנתיים אחרי שנגן העוּד תאופיק זהר (60) נרצח מירי תועה לעבר מאפייה בנצרת - נורה אמש (יום חמישי) צעיר בן 19 באותו בית עסק ונפצע קשה. הוא פונה לבית החולים האנגלי בעיר ומשם פונה לרמב"ם שבחיפה. ככל הנראה הרקע לירי הוא סכסוך בין עבריינים.
עדי ראייה לירי אמש הביעו זעזוע: "לעבריינים אין גבול. למרות שמי שרצח את תאופיק זהר בכלא - עדיין יורים לעבר המאפייה זאת אומרת שמדובר בארגון פשע שמהווה סכנה לאזרחים. חובה להגיע אליהם ולהעניש אותם". עד ראייה נוסף סיפר: "עברתי במקום במקרה וראיתי שמדובר באירוע חריג. עזבתי מיד. המשטרה צריכה להתאמץ ולא להשאיר את הפשע ללא טיפול".
4 צפייה בגלריה
זירת אירוע ירי על מאפייה בנצרת
זירת אירוע ירי על מאפייה בנצרת
דקות אחרי הירי במאפייה
4 צפייה בגלריה
תאופיק זהר
תאופיק זהר
תאופיק זהר, שנרצח לפני שנתיים
מהמשטרה נמסר כי "התקבלה הודעה על גבר בן 19 שנורה במהלך הלילה במאפייה. הפצוע פונה במצב קשה. חוקרי משטרת ישראל איתרו את זירת האירוע, אספו ממצאים ופתחו בחקירה. ככל הנראה, הרקע לירי הוא סכסוך בין עבריינים. משטרת ישראל פועל באופן תמידי ויזום לתפיסת אמצעי לחימה מכל הסוגים והעמדה לדין של אותם עבריינים. במסגרת זו, במהלך השבוע האחרון הוגשו רק בתחנת נצרת ארבעה כתבי אישום בעבירות נשיאה והחזקת אמצעי לחימה בלתי חוקיים".
לפני כשנתיים נרצח באותו מקום תאופיק זהר. ברצח הורשע ואקד עבד אלמג'יד (24) מנצרת. מחקירת המשטרה עלה כי אלמג'יד, שרכב על קטנוע, ירה לעבר מאפייה ופגע בבעליה באורח בינוני. היורה המשיך לירות ופגע בזהר, שהיה עם נכדתו ונפל עליה, וגרם למותו. אחרי שאלמג'יד ירה בבעל המאפייה הוא המשיך לירות תוך כדי נסיעה על הקטנוע – כשאחד הכדורים מאקדחו פגע בליבו של זהר. המקרה תועד על-ידי מצלמות אבטחה שהיו באזור. שניים נוספים נעצרו בחשד למעורבות ברצח, אך הם שוחררו מחוסר ראיות.

חיפושים ומעצרים בצפון: מאות אמצעי לחימה נתפסו

במשטרה אמרו עוד כי השבוע בוצעו עשרות חיפושים ומעצרים במחוז הצפוני, שבמהלכם נתפסו אמצעי לחימה כגון אקדחים, רובים, מטענים, רימונים ותחמושת. בחצי השנה האחרונה נתפסו מאות אמצעי לחימה בצפון הארץ: 294 רובים ואקדחים, 178 רימונים, 52 מטענים, 12 לבנות חבלה, 399 בקבוקי תבערה, 398 זיקוקים ו-128 אקדחי "איירסופט".
4 צפייה בגלריה
זירת אירוע ירי על מאפייה בנצרת
זירת אירוע ירי על מאפייה בנצרת
אמצעי לחימה שנתפסו בצפון
מפקד מרחב העמקים במשטרה, תת-ניצב שמעון בן שבו, אמר: "איתור ותפיסת כלי הנשק הבלתי חוקיים שנמצאים ביישובים הערביים היא משימה בעדיפות עליונה שלנו. אני שומע לפעמים את המילים 'לאסוף את הנשק'. צריך להבין שאף אחד לא מחכה שנדפוק לו בדלת, נגיד שבאנו לאסוף את הנשק והוא יחזור מחדר השינה עם סלסלה של נשקים קשורים בסרט ויגיד 'בבקשה, הכנתי לכם'.
"הגורמים שמחזיקים בכלי הנשק מסתירים אותם היטב, פעמים רבות בשטח, כך שלא יימצאו בחיפוש בבתים. הם נזהרים מאד בשינוע של הנשק ממקום למקום ומיד לאחר שעושים בו שימוש - מסתירים אותו. השוטרים שלנו פועלים באופן רציף, גלוי וסמוי להשיג מידע על כלי הנשק, מוקפצים למשמע כל קול ירי, בודקים כל חשד וחותרים למגע, לעתים תוך סכנה לחייהם. המאבק היומיומי הזה והמיקוד שלנו במשימה נותן תוצאות, והשבוע היו לנו כמה תפיסות בעקבות עבודה יפה ועיקשת של השוטרים".