ב-7 באוקטובר הספיקה קרינה ארייב לדבר עם הוריה בטלפון פעמיים במהלך הפשיטה של המחבלים על הבסיס בנחל עוז, ומאוחר יותר שלחה גם הודעה כדי להיפרד מבני משפחתה. היום (א') חשפה אחותה של קרינה, אחת מחמש התצפיתניות שעדיין מוחזקות בשבי ושסרטון החטיפה המזעזע שלהן פורסם בשבוע שעבר, את התוכן של המסר האחרון שקיבלה ממנה: "אם לא אחיה, תשמרי על אמא ואבא כל החיים, לא לשקוע, לחיות".
2 צפייה בגלריה
תיעוד חטיפת התצפיתניות לירי אלבג, קרינה ארייב, אגם ברגר, דניאלה גלבוע ונעמה לוי מבסיס נחל עוז
תיעוד חטיפת התצפיתניות לירי אלבג, קרינה ארייב, אגם ברגר, דניאלה גלבוע ונעמה לוי מבסיס נחל עוז
קרינה ארייב (מימין) בסרטון החטיפה של התצפיתניות
"יכולתי לראות את ההבנה בעיניים שלה, וכמה דקות אחרי זה היא שלחה לי הודעה שבה כתבה שאם היא לא תעזוב, אם היא לא תצא מזה בחיים, היא ביקשה ממני לשמור על ההורים שלנו ולהיות חזקה – לא להתבוסס בצער, ולהמשיך לחיות", סיפרה האחות סשה בריאיון ל"דיילי מייל" הבריטי. "היא לא אמרה להורים שלי לדאוג לי. היא אמרה לי לדאוג להורים. ככה אנחנו. אנחנו חזקות. זה הקשר שיש בינינו, ואנחנו מתמודדים עם זה ביחד".
לפי הדיווח ב"דיילי מייל", אותה הודעת טקסט נשלחה רגעים לפני שצולם סרטון החטיפה הקשה – שמשפחות התצפיתניות החליטו לפרסם על מנת להגביר את הלחץ על הממשלה לקדם עסקה לשחרורן. בסרטון, שפורסם באופן מצונזר וחלקי מאוד, נראית קרינה בת ה-19 כשהיא מדממת ולבושה עדיין בפיג'מה שלה, שעטורה באיורים של דמות הכלב המצויר סנופי. המחבלים בסרטון מקניטים אותה ואת שאר התצפיתניות החטופות – לירי אלבג (19), נעמה לוי (19), דניאלה גלבוע (20) ואגם ברגר (19) – ואף מכנים אותן במילה הערבית "סבאיה", שמשמעותה "שפחות" – כינוי שמרמז על איום בתקיפה מינית.
2 צפייה בגלריה
קרינה ארייב נעדרת
קרינה ארייב נעדרת
קרינה ארייב. "ראיתי חוסר אונים בעיניה"
בריאיון לעיתון הבריטי סיפרה סשה בת ה-24 – אחותה הגדולה והיחידה של קרינה, שהפסיקה את לימודיה בתחום מדעי המוח כדי להתמקד במאבק לשחרורה – כי אותו סרטון קשה מרגעי החטיפה בבסיס נחל עוז הוא הדבר היחיד שיש לה כעת מאחותה. "הם חטפו אותה בצורה אכזרית כל כך בפיג'מת הסנופי שלה, עם רובי קלצ'ניקוב מסביב – כמו סצנה מסרט. אבל את צופה בזה שוב ושוב ומבינה שזה לא (סצנה מסרט), ואת פשוט חיה את כל היום הזה מחדש".
סשה מוסיפה כי בסרטון ניתן לראות בעיניה של אחותה תחינה לעזרה. "אפשר לראות את חוסר האונים שלה. כאילו (היא אומרת - ynet), 'בבקשה תעזרו לי. אני לא יודעת מה קורה פה. יש רימונים. אני פצועה. החברה הכי טובה שלי מוטלת מתה מולי'. מהייאוש, מהפחד וחוסר האונים הללו, אני חושבת שראיתי בעיניה שהיא פשוט הבינה שזה עלול להיות הסוף. אני חושבת שהיא חשבה, 'האם ככה נראה המוות?'. אני חושבת שהיא חשבה שזה הסוף, ושהיא לגמרי לבדה עכשיו".
לדברי סשה, לה ולאחותה קשר עמוק מאוד, כזה שאינו דורש מילים על מנת שיבינו זו את זו: "יכולתי להבין מה קורה לה בראש מתנועות הגוף שלה, שפת הגוף והעיניים". היא ציינה כי ההחלטה לפרסם את הסרטון הייתה קשה מאוד עבור המשפחות, אבל מה שהכריע היה החשש שהמשא ומתן ימשיך להישאר במבוי סתום. "פשוט הבנו שאחרי כמעט שמונה חודשים אנשים שוכחים, ואין שום עסקה באופק", אמרה.
תיעוד החטיפה. אזהרה: הסרטון קשה לצפייה

"חשבנו שבמקום לדבר, פשוט נראה את הסרטון וההוכחה תדבר בשם עצמה", הוסיפה. "רצינו שאנשים יראו ואולי ירגישו מעט מהכאב שאנחנו מרגישים מדי יום. שיבינו שכאשר אנחנו עוצמים עיניים, זה מה שאנחנו רואים. ואפילו גרוע מכך" – אמרה בהתחשב בעובדה שהסרטון המלא, שנמשך 15 דקות, לא פורסם כאמור. הגרסה המצונזרת אורכת 3 דקות ו-10 שניות. "הציבור צריך לזכור שזו גרסה מצונזרת. יש הרבה גופות של בנות אחרות שנרצחו. זה הרבה-הרבה יותר מאשר הסרטון הזה. אם אנשים חושבים שהסרטון הזה היה קשה, הסרטון המלא קשה הרבה יותר".
על רקע פרסום הסרטון החלה כעת הממשלה במאמץ מחודש להתנעת המשא ומתן מול חמאס, ולפי הדיווחים כבר ביום שלישי ייערכו שיחות בקהיר. המסר של סשה לממשלה הוא להפסיק להתעסק בפוליטיקה: "כל עוד אנשים יעשו פוליטיקה, אנשים מתים שם", אמרה ל"דיילי מייל". היא קראה לאזרחים נוספים להצטרף למאבק המשפחות: "אני חושבת שאנשים צריכים להתעורר ולעזור לנו בגלל שהכוח שלנו אוזל, בגלל שאנחנו מיואשים. זה קשה מאוד לשמור על התקווה. אנחנו צריכים שאנשים מרחבי העולם ומישראל ייאבקו יחד איתנו כדי שאנשים יבינו. אלו הן בנות צעירות, הן רק בנות 19, והן חייבות לצאת משם".