4 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן
ג'ו ביידן
(צילום: רויטרס, EPA)
שינוי כיוון בארה"ב. המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) קראו אתמול (שישי) לאמריקנים לחגוג את החגים המתקרבים בצורה בטוחה - אבל באופן רגיל. "מסורות החגים חשובות למשפחות ולילדים. יש כמה דרכים לחגוג את החגים ולשמור על הבריאות", נמסר בהודעת המרכזים. "מאחר שבני כמה דורות מתכננים להתכנס ולחגוג, הדרך הטובה ביותר לצמצום הסיכון להידבק בקורונה ולשמור על המשפחה והחברים בטוחים היא להתחסן – אם אתם יכולים".
במקביל, בישראל, שר הבריאות ניצן הורוביץ ביקר במחלקת הקורונה במרכז הרפואי לגליל בנהריה. בציוץ בחשבון הטוויטר שלו הוא כתב כי "גל הדלתא דועך, אבל בבתי החולים יש עדיין מאות חולים קשה". הוא הוסיף: "האנשים האלה מצילים את חייהם. האחיות והאחים כבר שנה וחצי בחזית סביב השעון".
4 צפייה בגלריה
אנתוני פאוצ'י
אנתוני פאוצ'י
ד"ר אנתוני פאוצ'י. חג מולד נורמלי
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
הורוביץ בביקרו במרכז הרפואי לגליל
הורוביץ בביקרו במרכז הרפואי לגליל
הורוביץ במרכז הרפואי לגליל בנהריה. "הגל דועך, אבל יש מאות חולים קשה"
(מתוך הטוויטר של ניצן הורוביץ)
ההנחיות החדשות של ה-CDC בארה"ב נחשבות לשינוי כיוון משמעותי בעמדת המרכזים – שמציגים כעת עמדה פחות מגבילה בנוגע להתכנסויות בחגים. אחת הסיבות לכך היא העובדה ששני שלישים מהאמריקנים כבר קיבלו לפחות מנה אחת של חיסון נגד נגיף הקורונה, לצד פעילות הממשל האמריקני לאשר חיסונים לילדים בני 5 עד 11 לקראת החגים. ממשל ביידן, יש לציין, קרא למושלי המדינות להיערך להתחיל לחסן ילדים כבר בתחילת נובמבר.
ד"ר אנתוני פאוצ'י, מומחה הבית הלבן למחלות זיהומיות, נקט השבוע עמדה דומה בכל הנוגע להתכנסויות של מחוסנים בחגים. פאוצ'י אמר שהאמריקנים יכולים להרגיש בטוחים לחגוג את ליל כל הקדושים, לאור שיעור המחוסנים באוכלוסייה – ומאחר שפעילויות מחוץ לבית בטוחות יותר מפעילויות בתוך הבית. בהמשך, הוא גם קרא לאזרחים – ובעיקר לאלו המחוסנים – ליהנות גם מחג המולד. "אני קורא לאנשים, בפרט המחוסנים שמוגנים, לחגוג חג מולד טוב ונורמלי עם המשפחה שלהם".
4 צפייה בגלריה
הפעילויות בחוץ, האזרחים מחוסנים. "בטוח לחגוג את ליל כל הקדושים"
הפעילויות בחוץ, האזרחים מחוסנים. "בטוח לחגוג את ליל כל הקדושים"
הפעילויות בחוץ, האזרחים מחוסנים. "בטוח לחגוג את ליל כל הקדושים"
(צילום: רויטרס)
בארה"ב מתו מפרוץ המגפה 726 אלף בני אדם. החיסונים הצליחו לצמצם דרמטית את התפשטות המגפה ואת התסמינים בקרב אלו שנדבקו בכל זאת. יותר מ-188 מיליון בני אדם בני 12 ומעלה נחשבים למחוסנים באופן מלא בארה"ב – משמע התחסנו בשתי מנות ויותר. מדובר ביותר ממחצית מאוכלוסיית המדינה.

מסתמן: הקלות גם בישראל

גם בישראל צפויים לדון בכמה הקלות בימים הקרובים. בין היתר מדובר בהקלות בתו הירוק לילדים מתחת לגיל 12, והעברה של חדרי הכושר ממתכונת של תו ירוק למתכונת תו סגול – שמתייחסת לשטח המקום ללא קשר לחיסון או להחלמה מקורונה. ביום שני צפוי גם להתקיים דיון בעניין מתווה "הכיתה הירוקה" שמאפשר פטור מבידוד לתלמידים שנחשפו לתלמידים מאומתים – בתנאי שייבדקו בכל יום במשך שבוע. ייתכן שהמתווה יורחב גם לגני הילדים.

ביום רביעי צפוי להתקיים דיון על פתיחתה של ישראל לתיירות נכנסת של מחוסנים מ-40 מדינות בחודש נובמבר. ישראל מקבלת כרגע תיירים רק בקבוצות, ומ-19 בספטמבר הגיעו לארץ כ-1,500 תיירים. ההחלטה תתקבל לפי מתווה שגובש במשרדי הבריאות והתיירות, לפיו רק מחוסנים שלא חלפה חצי שנה ממועד קבלת המנה השנייה יוכלו להיכנס לארץ.
מנתוני משרד הבריאות שפורסמו אמש לקראת כניסת השבת עלה כי קרוב ל-1,000 בני אדם אובחנו כחיוביים לקורונה. מספר החולים קשה עלה ביחס לשעות הבוקר מ-385 ל-392, ובהם 167 מונשמים – גם עלייה ביחס לשעות הבוקר אתמול. הנתונים מציגים דעיכה של הגל הרביעי של המגפה, כפי שגם אמר שר הבריאות הורוביץ.