פחות מיממה אחרי פיגוע הירי ברחוב דיזנגוף בתל אביב, התכנסו אמש (שישי) בזירה מאות בני אדם לתפילה המונית לשלום הפצועים, לקראת שבת, ונענו גם לבקשותיה של בת זוגו של הפצוע אור אשכר, לי, שקראה לאזרחים להתפלל למענו. צפו בתיעוד שבפתח הכתבה.
3 צפייה בגלריה
אור אשכר, רותם מנסנו, וזירת האירוע
אור אשכר, רותם מנסנו, וזירת האירוע
אור אשכר, המתפללים ורותם מונסנו
(צילום: נטע שרה, באדיבות המשפחה, מתוך פייסבוק)
3 צפייה בגלריה
חברי הפצועים מהפיגוע בדיזינגוף בקבלת שבת בזירה
חברי הפצועים מהפיגוע בדיזינגוף בקבלת שבת בזירה
המתפללים ברחוב דיזנגוף. "מרגש לראות את העם מתאחד"
(צילום: יניב גור)
ההתכנסות החלה בקומץ של אנשים שהגיעו להתפלל ולתמוך בחברי ומכרי הפצועים - ואט אט הפכה לתפילת ענק של מאות בני אדם. נטע שרה, שגרה מעל זירת הפיגוע, ראתה את ההתכנסות והתרגשה ממראות האזרחים הרבים שהתאספו. "זה מרגש לראות את העם שלנו ככה מתאחד. מטורף לראות כמה אנשים הגיעו להתפלל עליהם", היא אמרה.
יניב גור, שגר סמוך למקום הפיגוע, סיפר כי "אני גר ממש מעל בר האילקה. בפיגוע הקודם הייתי הראשון שהתקשר לכוחות ההצלה ומאז יש לי חרדה תמידית. אתמול שוב הייתי בדירה וברגע ששמעתי את היריות ידעתי שמשהו רע קורה. זה צומת שאני נמצא בה בכל יום והולך בה בכל ערב בדרך לעבודה. הידיעה שיכולתי להיות שם, או מישהו מחבריי, מפחידה".
לדבריו, אתמול בחר שלא לצאת לבלות. "אני עדיין בסערת רגשות. כשראיתי שמתכנסת תפילה המונית במקום הפיגוע ירדתי למטה והצטרפתי", הוא אמר.
3 צפייה בגלריה
פוסט באינסטגרם של לי מנחם בת זוגתו של אור אשכר הפצוע בפיגוע בדיזנגוף
פוסט באינסטגרם של לי מנחם בת זוגתו של אור אשכר הפצוע בפיגוע בדיזנגוף
הקריאה של בת זוגו של אור להתפלל
(מתוך אינסטגרם)

מוקדם יותר עדכן מנהל בית החולים איכילוב פרופ' רוני גמזו כי שיפור חל במצבם של שני הפצועים קשה בפיגוע - אור אשכר בן ה-33 ורותם מנסנו בן ה-35. גמזו אמר כי אור הגיע במצב אנוש עם פציעה שסיכנה את חייו - והדגיש כי הוא יצא מסכנת חיים מיידית. "הפינוי היה מהיר מאוד והטיפול היה מהיר מאוד עם ירידה מהירה לחדר ניתוח. הצוותים הצליחו להוציא אותו מכלל סכנת חיים. הוא לא במצב אנוש או סכנה מיידית לחיים. יש שיפור מסוים אבל הדרך ארוכה. הפציעה קשה. כל המערכות יציבות ואני רוצה להיות אופטימי", אמר. "אנחנו רואים התייצבות מלאה של המערכות שלו".
על חברו של אור, רותם, שנפצע גם הוא בפיגוע, אמר גמזו: "הקליע פגע בעמוד השדרה, סמוך למערכות עצביות רגישות, אבל הוא כבר התעורר לאחר הורדה של חומרי ההרדמה. הוא מתקשר. אנחנו שמים אותו ברגיעה והרדמה ומקווים שמחר נוכל לשפר את מצבו יותר ולהוציא את הצינור בקנה הנשימה. יש הרבה סימני שאלה ומורכבות לא פשוטה".
לי מנחם, בת הזוג של אור, קראה אתמול בצהריים להתפלל עבור בן זוגה. "אני בחיים לא התחננתי כמו שאני מתחננת בפניכם עכשיו. תתפללו על אהבת חיי בנרות של שישי. תפילה של כל המדינה תציל אותו. אני מאמינה בזה בכל ליבי. אור בן נטלי ❤️", כתבה בפוסט באינסטגרם. רק שלשום בבוקר פרסמה מנחם, בלוגרית מוכרת, סטורי באיסנטגרם ובו הציגה חבילת שוקולדים שקיבלה ממנו בזמן חופשת סקי שבה היא שוהה. את ההודעה על פציעתו של אור היא קיבלה בשווייץ.
פורסם לראשונה: 19:50, 10.03.23