1 צפייה בגלריה
בית חולים אסותא ראשון לציון
בית חולים אסותא ראשון לציון
בית חולים אסותא ראשון לציון
(צילום: קובי קואנקס)
מחדל ההפריה באסותא: בית המשפט המחוזי בלוד דחה היום (ראשון) את בקשת האם ההרה לעכב ב-10 ימים את מסירת תוצאות הבדיקה שנערכה לעובר במטרה לקבוע את הקשר בינו לבין בני זוג הטוענים כי הם ההורים הגנטיים.
האם ההרה ביקשה את הדחייה כדי שיתאפשר לה להגיש בקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון נגד ההחלטה שחייבה את הבדיקה, אולם השופטים ציינו כי אין "נימוק משמעותי לעצם העיכוב", ורמזו כי מטילים ספק בעצם סיכויי בקשת הערעור.

כמו כן, השופטים מתחו ביקורת על האם ההרה ופרקליטיה על כך שהם מנסים "לדחות ולדחוק את פרסום ההחלטה ללא נימוק מהותי וללא הצדקה ממשית". הם ביקרו את ההשתהות שלהם בהגשת בקשת רשות ערעור להחלטה שניתנה כבר ביום רביעי שעבר.
עם זאת הוחלט על עיכוב הפרסום של תוצאות הבדיקה עד מחר ב-13:00 בצהריים. ההורים "הגנטיים" ופרקליטיהם – עוה"ד דורי כספי, שירה פרידן ושמואל מורן, כמו גם פרקליטות בית החולים אסותא, עוה"ד ליאל גולני ברנס ואפרת שפירא אורן - התנגדו לבקשת העיכוב.
פרופסור שוקי שמרפרופ' שוקי שמר, יו״ר אסותאצילום: טל שחר
עו"ד כספי, פרידן ומורן מסרו: "טובת הילדה מחייבת זיהוי גנטי ודאי של הוריה באופן מיידי לפני הלידה הקרבה. כך קבעו ארבעה שופטים, בשני פסקי דין, בקבלם את כל טענותינו. לא בכדי הביע בית המשפט המחוזי הסתייגות, בהחלטתו היום, מן הניסיון 'לדחות ולדחוק את השעה ללא נימוק מהותי ומבלי שתהא הצדקה ממשית לכך'. מי שפועל שוב ושוב לסכל ולעכב זיהוי מיידי של ההורים – פועל בניגוד לטובת הילדה".
באות כוחה של אסותא, עוה"ד ליאל גולני ברנס, אביטל ברוקר-ימין ואפרת שפירא אורן, מסרו כי הן מברכות על ההחלטה: "בית המשפט המחוזי קיבל את עמדתה של אסותא כי קיימים אינטרסים משמעותיים, הן מבחינת האינטרס הציבורי והן מבחינת הצדדים המעורבים בעניין, המצדיקים את ביצועה המיידי של הבדיקה ופרסום תוצאותיה".