במטה הבחירות של ראש העיר נתניה מרים פיירברג-איכר לא ממהרים להכריז על ניצחון בבחירות לראשות העיר, למרות שלאחר ספירת כל הקלפיות היא קיבלה 43.4% מקולות הבוחרים, בעוד שיריבה אבי סלמה קיבל 40.1% מהם. הסיבה: ההפרש בין השניים עומד על כ-3,000 קולות, ויש עדיין כ-10,000 מעטפות כפולות שטרם נספרו ועשויות לשנות את התוצאות.
2 צפייה בגלריה
מרים פיירברג
מרים פיירברג
מרים פיירברג. "חגיגות הניצחון רק נדחו"
(צילום: שאול גולן)
במטה של פיירברג ממתינים עד לסיום ספירת כל המעטפות הכפולות כדי להכריז על ניצחון, או אולי להודות בהפסד. במעטפות הכפולות, נזכיר, נמצאים בין היתר קולות החיילים והצוותים בבתי האבות ובתי החולים.
אתמול בלילה היה מתוח במטות הבחירות של פיירברג וסלמה, בעיקר בתחילתו, מכיוון שלאחר ספירת חלק מהקלפיות היה רוב קטן לסלמה. המתח נמשך לאורך כל הלילה, ובסיום ספירת כל הקלפיות הצטמצם היתרון של סלמה - ובסופו של דבר פיירברג כאמור הובילה עליו בכ-3% - 3,000 קולות.
בינתיים, תושבי העיר עדין במתח. פעיל במטה של פיירברג אמר: "אנחנו אופטימיים. ההערכה שלנו היא שתוצאות המעטפות הכפולות יהיו תואמות ובאותו יחס לתוצאות הקולות שנספרו. בסיום הספירה מרים תהיה שוב ראש עיר. חגיגות הניצחון רק נדחו".
"תמיד בחרנו במרים", סיפר דוד כחלון, תושב העיר. "היינו בטוחים שגם הפעם היא מנצחת בקלות. בבוקר ראינו שההפרש בין השניים עומד על כשלושה אחוזים והתאכזבנו. הבנו שמרים לא מנצחת בקלות כמו בעבר. בבחירות הקודמות הייתה ירידה במספר הקולות שהיא קיבלה, וייחסנו את זה לחקירה שהייתה נגדה. חשבנו שעכשיו בקדנציה השישית יהיה לה יותר קל לנצח, אבל מתברר  שלא. כנראה שסלמה יריב חזק וראוי, ויש תושבים שרוצים שינוי".
2 צפייה בגלריה
אבי סלמה
אבי סלמה
אבי סלמה. "אולי יש מלך חדש בעיר"
מנחם כהן אמר: "ההפרש הקטן בין מרים לאבי מעיד שלתושבים נמאס ממרים ומהבעיות בעיר ושקדנציה שישית זה כבר יותר מדי וצריך שינוי. הרבה תושבים מתרשמים מההישג של אבי סלמה. היינו בטוחים שמרים מנצחת בהפרש גדול בגלל הסקרים שהמטה שלה הציג, וגם בגלל התמיכה מפוליטיקאים מבחוץ כמו חבר הכנסת אביגדור ליברמן".
הוא הוסיף: "ההישג של סלמה טרף את הקלפים ועכשיו אנחנו מבינים שאולי יש מלך חדש בעיר. נחכה לתוצאות הסופיות כדי לראות אם יש מלך חדש או שהמלכה תישאר לשבת על כיסאה עוד חמש שנים".
מרים פיירברג-איכר בת ה-72 מכהנת כראש העיר נתניה כבר יותר מ-25 שנה, מאז נובמבר 1998. היא מחזיקה בתואר ראשון בסוציולוגיה, קרימינולוגיה ועבודה סוציאלית, ותואר שני בעבודה סוציאלית, שניהם מאוניברסיטת בר-אילן. בטרם כהונתה כראש העיר שימשה פיירברג כעובדת סוציאלית, וכסגנית ומנהלת האגף לשירותים חברתיים בעיריית נתניה.
סלמה הוא חבר במועצת העיר נתניה מאז 2018. הוא הבטיח כי אם ייבחר לראשות העיר יפעל בין היתר להפחתת הארנונה ולחיזוק תחושת הביטחון האישי של התושבים.