מאות חברים ובני משפחה ליוו בצהריים (יום שלישי) למנוחות את שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון, שהלך לעולמו אתמול בגיל 81. הבנים עופר, ברק ואלרואי קראו קדיש על אביהם. כשהובא ארונו של הירשזון לרחבת ההספדים בבית העלמין בכפר שמריהו, השמיעו בני המשפחה את השיר "האיש ההוא" של שלמה ארצי. בנו ברק ספד: בבכי "אבא היקר, אני כל כך מתגעגע אליך. היית החבר הכי טוב".
4 צפייה בגלריה
משפחתו של אברהם הירשזון ז"ל בהלוויה
משפחתו של אברהם הירשזון ז"ל בהלוויה
"היית ילד יתום ובנית משפחה גדולה". משפחתו של אברהם הירשזון בהלוויה
(צילום: מוטי קמחי)
4 צפייה בגלריה
הלוויתו של אברהם הירשזון ז"ל
הלוויתו של אברהם הירשזון ז"ל
(צילום: מוטי קמחי)
4 צפייה בגלריה
הלוויתו של אברהם הירשזון ז"ל
הלוויתו של אברהם הירשזון ז"ל
(צילום: מוטי קמחי)
"לא היה יום שלא נפגשנו ולא הייתה שעה שלא דיברנו בטלפון", הוסיף ברק. "לימדת אותי לאהוב את האחר ולעזור לחלש. לימדת אותי מה המשמעות של יהדות וקידוש של שישי. מי יאהב אותי כמו שאהבת אותי? אתה האהבה הכי גדולה בחיים שלי. אהבתי ואוהב אותך יותר מהחיים. היית אבא מושלם. מקווה שהייתי בן טוב. אני לא יודע איך החיים ממשיכים בלעדיך. אלוהים ואמא היקרים, תקבלו אותו באהבה וחיבוקים".
הבן אלרואי ספד: "חינכת אותנו להיות מחוברים יחד, כל המשפחה. אתה האור שלי והכוח שלי. תמיד הרמת אותי. תמיד נתת וחשבת על כולם. אנחנו נפרדים בצער רב ובכאב גדול. אני מודה לאלוהים שהיית אבא שלי ויודע שתמשיך לשמור עלי מלמעלה".
עופר, הבן הבכור, ספד: "אי אפשר להיות מוכן לדבר כזה. ישבתי מול האמבולנס והתפללתי שאבא יהיה חי לעוד 10 שניות, כדי שאודה לו על כל מה שהוא העניק לנו. אין אבא כזה, אבא שנתן והקדיש את כל חייו למשפחה ולא משנה מה היה התפקיד שלו. אני מאחל שאני אהיה אבא ובעל כפי שהיית. אני מבטיח שאשמור על המורשת המשפחתית. היית ילד יתום ובנית משפחה גדולה. אבא, אנחנו נמשיך את המשפחתיות".
4 צפייה בגלריה
אברהם הירשזון ואהוד אולמרט
אברהם הירשזון ואהוד אולמרט
כיהן כשר התיירות, האוצר והתקשורת. הירשזון עם אולמרט בכנסת
(צילום: אלכס קולומויסקי)
כלתו של הירשזון, אלכסה, ספדה לו: "עבודתך ופועלך למען ניצולי השואה יישארו לדורות. היית אבא לתפארת. בזכותך למדתי מה המשמעות של משפחה. אני מבטיחה לשמור על המשפחה מאוחדת. לפני שנה, ביום הולדתך ה-80, אמרתי לך שאתה כמו אבא בשבילי".
על הקבר הטרי הונחו זרי פרחים רבים. אנשי משמר הכנסת הניחו זר מטעם הכנסת. בין המלווים היו שר האוצר לשעבר אברהם (בייגה) שוחט, ראש העיר תל אביב רון חולדאי, העיתונאי מאיר עוזיאל, חבר הכנסת לשעבר עמרי שרון ואיש העסקים אודי אנג'ל.
הירשזון כיהן בממשלות של אריאל שרון ואהוד אולמרט כשר התיירות, שר התקשורת ושר האוצר. במהלך שנות פעילותו הציבורית הרבה הירשזון לעסוק בנושא זכר השואה, הוא יזם את מצעד החיים בפולין והשתתף בו מדי שנה. כמו כן שימש כיו"ר הוועדה להשבת הרכוש היהודי שנגזל בשואה וכחבר הנהלת הוועדה השווייצרית לסיוע לניצולי שואה נזקקים. במסגרת תפקידים אלו הצליח להביא בנקים וחברות גדולות באירופה להחזיר מאות מיליוני שקלים שגזלו מיהודים ולתרום אותם לניצולי שואה נזקקים.
ב-2007 התפטר הירשזון מתפקידו כשר בעקבות חקירה פלילית שהתנהלה נגדו ושנתיים לאחר מכן הורשע בגניבת 2.3 מיליוני שקלים מכספי הסתדרות העובדים הלאומית ועמותת ניל"י. הוא הורשע בנוסף גם בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, הלבנת הון ורישום כוזב במסמכי תאגיד, ונידון לחמש שנים וחמישה חודשים של מאסר בפועל ושנה מאסר על תנאי.