4 צפייה בגלריה
המשך עדותה של קטי פרי בוועדת גלבוע
המשך עדותה של קטי פרי בוועדת גלבוע
בתום הבדיקה התנהלותה נמצאה תקינה. הנציבה קטי פרי
(צילום: אביגיל עוזי)
פרקליט המדינה עמית איסמן החליט שלא לפתוח בחקירה פלילית נגד נציבת שב"ס קטי פרי, שבעניינה התנהלה בחודשים האחרונים בדיקה שעסקה בחשד שלפיו ניסתה להסתיר מידע מהוועדה הבוחנת את פרשת בריחת האסירים מכלא גלבוע. כך נודע היום (שלישי) ל-ynet. המידע שנחשד כי הסתירה נוגע למחבל מחמוד עטאללה, שעמד במרכז פרשת הסרסור בסוהרות. עם זאת, הבדיקה העלתה כי התנהלותה של פרי בנושא הייתה תקינה, ואינה מעלה חשד לפלילים.
הבדיקה, שנחשפה ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" בספטמבר, התנהלה ביחידה הארצית לחקירות סוהרים בלהב 433. הבדיקה נפתחה בעקבות תלונה של היועץ המשפטי בשירות בתי הסוהר, ערן נהון, שפנה ליועץ המשפטי לממשלה לשעבר אביחי מנדלבליט. נהון טען בפניו כי נחשף למידע שלפיו עטאללה, החשוד באונס חיילת ששירתה כסוהרת, מסר לכאורה לשב"כ כי "קיים יחסי מין עם חיילת בכלא והיא הרתה לו". עוד אמר נהון כי פרי ניסתה להסתיר את המידע מהוועדה, וכן ניסתה למנוע ממנו להעביר אל חבריה דיווחים בנושא.
4 צפייה בגלריה
ועדה משותפת של ועדת ביטחון הפנים וועדת החוץ והביטחון בנושא אירועי "סרסור הסוהרות" בשנים 2014-2018
ועדה משותפת של ועדת ביטחון הפנים וועדת החוץ והביטחון בנושא אירועי "סרסור הסוהרות" בשנים 2014-2018
יועמ"ש השב"ס ערן נהון. טען כי פרי ניסתה למנוע ממנו את העברת המידע לוועדה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
המידע המדובר עלה כאמור בפגישה בין עטאללה לבין שני אנשי שב"כ ונציג חטיבת המודיעין של שב"ס בדצמבר 2021. באותה פגישה עטאללה טען כי קיים יחסים מיניים עם הסוהרת הילה (שם בדוי), שכמה חודשים לאחר מכן התלוננה למשטרה כי נאנסה על ידו. תוכן הפגישה הובא לידיעת הנציבה פרי והיועץ המשפטי נהון.
בהנחיית פרי, נהון דיווח על הפגישה ועל המידע שנחשף בה לפרקליטת מחוז צפון, אילנה ירושלמי, ואף הציג בפניה עדות במשטרה שנתנה הילה חודש לפני הפגישה, כשעוד סירבה להתלונן. מקריאת העדות היה ניתן להתרשם כי הסוהרת לא שיתפה פעולה באופן מלא עם החקירה, וכי קיים סיכוי כי יש מידע שעוד לא נחשף.
4 צפייה בגלריה
 הסוהרת הילה והמחבל עטאללה, שהעביר לשב"ס ולשב"כ מידע על היחסים ביניהם
 הסוהרת הילה והמחבל עטאללה, שהעביר לשב"ס ולשב"כ מידע על היחסים ביניהם
הסוהרת הילה והמחבל עטאללה, שהעביר לשב"ס ולשב"כ מידע על היחסים ביניהם
(צילום: גיל נחושתן , EPA)

לפי פרוטוקול השיחה בין נהון לירושלמי, שנחשף ב-ynet, פרקליטת המחוז הצפוני נזפה בשב"כ ובשב"ס על עצם קיום הפגישה עם עטאללה בזמן שיש כתב אישום תלוי ועומד נגדו על מעשים מגונים בשלוש סוהרות, וציינה כי הפגישה הייתה עלולה להוביל לזיהום ההליך המשפטי.
נהון סבר כי יש להעביר את המידע על עטאללה לוועדת הבדיקה, אף על פי שאין לוועדה סמכות לחקור את המקרה. לעומתו, פרי חשבה שהיה צורך בהעברת המידע לפרקליטות, כגוף שאמון על תיק החקירה, אך בסופו של דבר נהון העביר את המידע לוועדה בכל זאת. במקביל הוא פנה לגורמים בכירים במשרד היועץ המשפטי לממשלה דאז אביחי מנדלבליט, ואמר להם כי חש שפרי ניסתה למנוע ממנו את העברת המידע אל הוועדה.
4 צפייה בגלריה
מסמך סיכום הפגישה
מסמך סיכום הפגישה
"פרקליטת המחוז אמרה שהעניין נתון לשיקול דעת שב"ס"
בעקבות פנייתו של נהון, מנדלבליט ופרקליטות המדינה הורו למשטרה לפתוח בבדיקה הסמויה נגד פרי, שהתנהלה בליווי של פרקליטות מיסוי וכלכלה במחוז תל אביב. במהלך הבדיקה, זומן לעדות ראש חטיבת המודיעין בשב"ס, תת-גונדר רגב דחרוג, שטען כי פרי לא ניסתה להסתיר את המידע, וכי היא זו שהורתה לנהון למסור את המידע באופן מיידי לפרקליטת מחוז צפון.
גורמים בכירים במשטרה ובפרקליטות העריכו בשיחה עם ynet כבר לפני מספר חודשים כי לא תיפתח חקירה פלילית. לפי אחד הגורמים, בכיר במשטרה, "זו הייתה בדיקה מיותרת ומופרכת. אם פרקליטת מחוז צפון אומרת שהעברת המידע נתונה לשיקול דעתו של שב"ס, אז איזה ניסיון הסתרה יש כאן? המידע הרי דווח לפרקליטות מחוז צפון שאחראית באופן ישיר על חקירת פרשת הסרסור בסוהרות".