מגפת הקורונה שוב מתפשטת - אך לפי שעה, בניגוד לגלים קודמים, לא נרשם זינוק חד במספר הנבדקים לנגיף. הסיבה לכך, בין היתר, היא בדיקות האנטיגן הביתיות - שמי שיוצא בהן שלילי בדרך כלל לא מגיע לבדיקה נוספת באנטיגן מוסדי או ב-PCR במוקדי הבדיקה השונים. הדבר גורם כאמור לירידה במספר הנבדקים ולפחות עומסים במתחמי הבדיקות, וגם לשיעור חיוביים גבוה באופן משמעותי לעומת גלי התחלואה הקודמים ב-2021 ו-2020.
ואכן, רשתות הפארם מדווחים בימים האחרונים על עלייה ניכרת בביקושים לבדיקות הביתיות, והדבר ניכר גם בתורים בחנויות וגם בכמות המשלוחים. מנהל מחלקת קמעונאות בוולט, דור גביזון, אמר כי "ישנה עלייה של כ-160% בהזמנת בדיקות קורונה ביתיות מרשת Be בהשוואה לשבוע שעבר. אנחנו ערוכים לעמוד בביקושים אם יעלו, יחד עם דרישה למוצרים נוספים שהביקוש אליהם עולה במקביל לתחלואה - כמו אלכוג'ל, חיתולים ומזון לתינוקות".
4 צפייה בגלריה
אין תור בהבימה
אין תור בהבימה
תור ריק לבדיקות בהבימה
(צילום: מוטי קמחי)
4 צפייה בגלריה
 מתחם  סינמה סיטי באר שבע אין עומסים
 מתחם  סינמה סיטי באר שבע אין עומסים
מתחם הבדיקות בסינמה סיטי בבאר שבע ריק
(צילום: אילנה קוריאל)
4 צפייה בגלריה
אין עומס במתחם גני יהושע
אין עומס במתחם גני יהושע
גם בגני יהושוע אין כמעט נבדקים
(צילום: מוטי קמחי)
מנכ"ל רשת הפארם Be, אור וטרמן, אמר כי "ישנה עלייה של עשרות אחוזים בביקושים, גם לבדיקות הביתיות וגם לבדיקות ה-PCR בסניפים". הוא הדגיש כי הרשת ערוכה להמשך עלייה בביקושים.
ביום רביעי בשבוע שעבר, נציין, נבדקו כ-63,500 איש בבדיקות PCR ואנטיגן מוסדיות - ואילו שלשום נבדקו כ-96 אלף. מדובר בעלייה של כ-50%, ועל אף שהיא משמעותית - היא נמוכה יותר מהעלייה במספר המאומתים בין שני הימים, שעומדת על מעט יותר מ-100%. יש להדגיש כי לא כל הבדיקות מפוענחות באותו יום שבהן הן מתבצעות.
שלשום אובחנו 13,603 ישראלים כחיוביים לקורונה - היום הרביעי ברציפות עם יותר מ-10,000 מאומתים. במקביל, מקדם ההדבקה ממשיך לעלות והוא עומד על 1.42 – דבר המעיד על התפשטות נרחבת של המגפה.
מנתוני משרד הבריאות עולה כי מספר החולים שבמצב קשה נשאר יציב לעומת המספר אמש והוא עומד על 301. עוד עולה מהנתונים כי 130 חולים במצב קשה מחוברים למכונות הנשמה. מתחילת השבוע אושפזו 122 חולים חדשים במצב קשה, 30 מהם שלשום. מנגד, עשרות חולים החלימו ולפחות שבעה חולים נפטרו השבוע.

מספר החולים הפעילים, שמרביתם במצב קל וקל מאוד, ממשיך לעלות והוא עומד על 66,821. בכמה ערים גדולות מספר החולים הפעילים הוכפל או כמעט הוכפל בתוך שבוע. בתל אביב מספר החולים הפעילים זינק ב-85% בשבעה ימים, בירושלים נרשם זינוק של 93% ובראשון לציון עלה מספר החולים הפעילים ב-109% בתוך שבוע. בחיפה נרשם זינוק של 82%, בבאר שבע עלה בתוך שבוע מספר החולים העפילים ב-88% ובמודיעין מכבים רעות נרשם זינוק חד של 113%.
מנתוני משרד הבריאות עולה כי שיעור החיוביים בתל אביב עומד על 17% בשבוע האחרון, בירושלים הנתון הוא 9%, בראשון לציון 19%, בחיפה 17%, בפתח תקווה 21%, בבאר שבע 19%, במודיעין-מכבים-רעות 25%, ברחובות 20%, בהרצליה 18%, בגבעתיים 23%, בנהריה 25% ובראש העין גם כן 25%.
4 צפייה בגלריה
עומסים בנתב"ג
עומסים בנתב"ג
חניוני הטווח הקצר נסגרו. נתב"ג
(צילום: מוטי קמחי)
בתוך כך, ובצל ההערכות שנדבקים באומיקרון מוגנים יחסית מפני הווריאנטים החדשים, המליץ פרויקטור הקורונה פרופ' סלמאן זרקא לערוך בדיקות אנטיגן לפני ארוחות ליל הסדר או הרמדאן. "סכנת הווריאנטים החדשים היא ממשית וחשוב שכולנו נפנים כי הקורונה היא כאן והולכת ללוות אותנו לתקופה ארוכה", אמר פרויקטור הקורונה בתדרוך לתקשורת. "אין בדברים שלי כל מסר של חשש או הפחדה. להפך, יש לכולנו את היכולת להגן על עצמנו והמשפחות שלנו. התפיסה שלנו הייתה ונותרה שצריך להמשיך ולקיים שגרת חיים ויחד עם זאת להישמר ולהימנע מהדבקה ובטח ממחלה ובמיוחד בקרב אנשים שיכולים להגיע למצב מסכן חיים".
ובינתיים, נראה שהישראלים לא מתרגשים מהעלייה בתחלואה ובישראל ובעולם: אתמול היה היום הכי עמוס בנמל התעופה בן גוריון מתחילת משבר הקורונה, ובסך הכול עברו בנתב"ג במהלך היממה כ-50,500 נוסעים. מתוך כלל הנוסעים, 27 אלף יצאו מהארץ באחת מ-160 טיסות, כשהיעדים המועדפים היו טורקיה, ארצות הברית, דובאי, איטליה וגרמניה. בשדה נרשם עומס גם בכניסה לארץ, כש-23.5 אלף נוסעים נחתו ב-148 טיסות.
בשל העומס הכבד, בשעות הערב אתמול אף נסגרו שלושת חניוני הטווח הקצר (עד 24 שעות) בשדה התעופה משום שהם היו מלאים. טסים ומלווים שביקשו בכל זאת להחנות בהם הופנו לחניונים נוספים ברחבי השדה.
פורסם לראשונה: 21:46, 24.03.22