הפסיכולוג מירושלים לא הואשם באונס: הפרקליטות הגישה היום (ראשון) לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום נגד הפסיכולוג יובל כרמי בגין עבירות של יחסי מין בין מטפל למטופל, מעשה מגונה בין מטפל ומטופל במטופלת אחת ומעשה מגונה שלא בהסכמה במטופלת נוספת.
כתב האישום כאמור לא מייחס לכרמי עבירת אונס. על פי האישום, בן ה-65 הוא פסיכולוג מוסמך במקצועו ומורה ליוגה שקיבל מטופלים בקליניקה הפרטית בחצר ביתו. בכתב האישום הראשון מתואר כיצד כרמי ניצל את מצבה הנפשי של אחת מהמטופלות כדי לבצע בה אקטים מיניים.
1 צפייה בגלריה
יובל כרמי
יובל כרמי
לא הואשם באונס. הפסיכולוג יובל כרמי
(מתוך פייסבוק)
הוא טיפל בצעירה החל משנת 2017, לאחר שעברה טראומה מינית וכשהיא סובלת מפוסט טראומה וניתוקים דיסואציוטיביים. בדצמבר 2020 הגיעה הצעירה לפגישה טיפולית בקליניקה, שם הציע לה כרמי לבצע תרגיל חיבור צ'אקרות והיא הסכימה. במהלך התרגיל בעודה יושבת עליו והם מלטפים אחד את השנייה, הוא נישק אותה. יום לאחר מכן ביצעה בה עבירות מין.
כרמי מואשם במקרה נוסף שהתרחש בשנת 2018 כאשר טיפל בצעירה נוספת לאחר שחוותה משבר נפשי. באחד המפגשים הדריך אותה לערוך תרגיל המערב משחק תפקידים. בשלב מסוים הצעירה החלה לבכות וכרמי החל לחבק אותה ולנשק אותה שלא בהסכמתה.
ביקורת רבה עלתה במהלך היום, בין היתר ברשתות החברתיות, כשנודע שהפרקליטות לא תגיש נגד כרמי אישום בגין אונס. גורם המעורה בפרטי החקירה הסביר ל-ynet את ההחלטה: "במקרים רבים של יחסים או ניצול יחסי מרות של מטפל מטופל קשה מאוד להוכיח את עבירת האונס בשל הצורך בלהוכיח יסוד נפשי במקרה הנוכחי הזה הפרקליטות לא יכלה להוכיח את העבירה בבית המשפט".
הוא האשים: "הביקורת האמיתית היום צריכה להיות כלפי המחוקקים. בפרקליטות בסוף משתמשים בכלים שהמחוקק נותן. לצערי הרב מתחם הענישה של עבירות מטפל מטופל הוא כל כך נמוך ומסתכם בארבע שנים בלבד. זו שורש הבעיה וחובה שחברי הכנסת יתכנסו ויתקנו את העוול הנורא הזה".
אחת המטופלות, קים ארד, הגיבה על פרסום כתב האישום וכתבה בפוסט בפייסבוק: "הפרקליטות הגישה היום כתב אישום נגד האיש שהיה הפסיכולוג שלי בגין יחסי מין בין מטפל למטופלת. אני עברתי אונס. עברתי אונס כפול. לא היו פה יחסים של מין, היו פה אקטים מיניים שנעשו באונס, לא ברצון, לא בהסכמה חופשית ומדעת".
היא הסבירה את אכזבתה מכתב האישום המקל שהוגש נגד כרמי: "הוא היה הפסיכולוג שלי. הוא ידע הכי טוב שאפשר היה לדעת מה הם הטריגרים שמפעילים את הניתוק שלי מהגוף, מתחושת המרחב והזמן שקיבלתי במתנה כאות הישרדות מהפגיעה שעברתי בילדות, והוא הפעיל אותם. לא יכולתי לברוח, לא יכולתי להילחם ולהתנגד אז, אז וגם לא מול יובל. וזה עדיין לא נקרא אונס".
"אז עדיין כואב לי, ומתפוצץ לי המוח והלב שמערכת המשפט לא מכירה בניתוק כמצב של חוסר הכרה. ובזה היא מאפשרת גם ליובל וגם לאנשי טיפול לנצל ביודעין מצבים כאלה ולפגוע בי ובמי שעברה פגיעה בעבר להיפגע פעם נוספת מבלי להכיר במהות הכפייה שיש במעשה הזה. בלב שלם ושבור, בראש מורם, וביד חזקה כדי להגן על עצמי הפעם, כולי תקווה וכוונה שהמצב הזה ישתנה".
מעורכי הדין תמי אולמן ויעקב שלומוביץ המייצגים את הפסיכולוג יובל כרמי נמסר בתגובה: "מברכים את החלטת הפרקליטות אשר קיבלה את טענותינו בהליך השימוע שנערך למרשנו והחליטה להשאיר את העניין בסמכותו של בית משפט השלום".