3 הרוגים בכבישים תוך שעות: גבר ואישה נהרגו לפנות בוקר (רביעי) בתאונת דרכים עצמית של רכב פרטי בכביש 1 לכיוון מזרח, סמוך למחלף נבי מוסא, בדרך מירושלים לים המלח. בתאונה בין שני כלי רכב בכביש 505 סמוך לצומת תפוח שבשומרון נהרג צעיר כבן 24. גורמי ביטחון אמרו כי במהלך הלילה, "עקב מזג האוויר הכביש החלק", התרחשו מספר תאונות דרכים ביהודה ושומרון - וקראו לנהגים לנסוע בזהירות.
גורמי רפואה שהוזעקו לזירת התאונה בכביש 1 קבעו את מותם של הנוסעים שהיו ברכב. בוחני התנועה של מחוז ש"י פתחו בחקירת נסיבות התאונה הקשה.
פרמדיק מד"א נתן הרון סיפר: "הרכב היה הפוך עם פגיעות פח מאוד קשות. גבר ואישה היו בתוכו כשהם מחוסרי הכרה, ללא דופק וללא נשימה עם חבלה רב מערכתית. ביצענו בדיקות רפואיות, אבל הפציעה שלהם הייתה קריטית ונאלצנו לקבוע את מותם במקום".
2 צפייה בגלריה
זירת תאונת הדרכים בכביש 1, בה נהרגו 2 נוסעים
זירת תאונת הדרכים בכביש 1, בה נהרגו 2 נוסעים
זירת התאונה בכביש 1, שבה נהרגו שני הנוסעים
(צילום: דוברות המשטרה )
2 צפייה בגלריה
זירת תאונת הדרכים בכביש 505, סמוך לצומת אריאל
זירת תאונת הדרכים בכביש 505, סמוך לצומת אריאל
זירת התאונה בכביש 505, סמוך לצומת תפוח
(צילום: דוברות כבאות והצלה)
בהמשך, בשעה 6:55, התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירקון על תאונת דרכים בין שני כלי רכב בכביש 505 סמוך לצומת תפוח. פרמדיקית מד"א מרים שרביט וחובש בכיר מיחידת האופנועים של מד"א סיפרו: "ראינו תאונת דרכים קשה בין שני כלי רכב. צעיר היה לכוד כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה וסובל מחבלה רב מערכתית. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הפציעה שלו הייתה קריטית ונאלצנו לקבוע את מותו. פצוע נוסף כבן 42 היה בסמוך לרכבים כשהוא בהכרה וסובל מחבלה בבטן. הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשמצבו בינוני".
לוחמי אש מתחנה אזורית שומרון הוזעקו לחילוץ הצעיר ההרוג מהרכב שעלה באש. רב רשף אופיר לוי, מפקד המשמרת, סיפר: "עם קבלת הדיווח הוזנקו למקום התאונה לוחמי אש מתחנה אזורית שומרון. עם ההגעה למקום זיהינו תאונת חזית צד בין שני כלי רכב פרטיים. ברכב אחד הרוג הזקוק לחילוץ, וברכב השני פצוע. מיד התחלנו בפעולות לחילוץ ההרוג באמצעות כלים הידראוליים ייעודיים, תוך כדי ביצוע פעולות לכיבוי הרכב אשר החל לעלות באש מכיוון המנוע. לאחר מכן ביצענו פעולות סריקה משלימות בזירה לשלילת הימצאות לכודים נוספים בכלי הרכב".

לפי נתוני הרלב"ד, תאונות הדרכים הקטלניות בכביש 1 וכביש 505 הלילה והבוקר העלו את כמות ההרוגים בכבישים ל-111. מדובר ב-12 הרוגים יותר מביום הזה בשנה שעברה.
עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, אמר הבוקר ל-ynet: "עוד יום קטלני בכבישים. המלחמה שבכביש הורגת אותנו. הרבעון הראשון של השנה שהסתיים לפני מספר ימים היה האדום ביותר ב-15 השנים האחרונות וזה מחייב את משרד התחבורה והבטיחות בדרכים להכריז על מצב חירום בכבישים. אסור לקבל את הכישלון הזה באדישות ושוויון נפש כאילו נגזר עלינו לחיות לצד תאונות הדרכים. שרת התחבורה והבטיחות בדרכים חייבת לאשר בהקדם את התוכנית הלאומית שמונחת על שולחנה אשר תוביל לירידה של 50% בהרוגים בתאונות הדרכים בשנים הבאות".
בדיון שנערך לאחרונה בוועדת המשנה לקידום הבטיחות בדרכים בכנסת, פורסמו נתוני התאונות של חודש מרץ מהם עלה כי מדובר היה בחודש הקטלני ביותר ב-34 החודשים האחרונים. על פי הנתונים, 43 אנשים נהרגו במרץ. יו"ר הוועדה, ח"כ בועז טופורובסקי, מתח בדיון ביקורת חמורה על שרת התחבורה רגב ועל רה"מ נתניהו אשר אינו מוסר דין ודברים לכנסת לגבי תוכניות הרלב"ד לצמצום תאונות הדרכים.