רס"מ במיל' גדעון אילני ז"ל, בן 35 מעשהאל, הוא הבוגר השישי של ישיבת ההסדר ירוחם שנפל בלחימה בעזה. לפניו נפלו איתן פיש, יקיר ידידיה שנקולבסקי, אריאל אליהו, ינון פליישמן ואיתן רוזנצוויג.
1 צפייה בגלריה
רס"ם במיל' גדעון אילני
רס"ם במיל' גדעון אילני
"איש של ערכים וציונות". אילני ז"ל
מנשה אילני, אביו של גדעון, אמר ל-ynet Live בעקבות נפילת בנו: "כל הורה יאמר על הבן שלו שהוא ילד מיוחד, אבל מבחינתו הוא יחיד ומיוחד. עלם חמודות, היה כל הזמן מתהלך עם ספר ביד, היה במסלול הצטיינות ממש מנעוריו, ובסופו של דבר הוא גם למד באוניברסיטת בן גוריון תואר ראשון ושני בפיזיקה. הוא היה ממש לקראת סיום הדוקטורט שלו באסטרופיזיקה, אבל יחד עם זאת היה ממש עניו וצנוע".
האב אמר עוד: "את התארים ולימודי הדוקטורט הוא עשה תוך כדי התמסרות למשפחה עם שישה ילדים. עם שישה ילדים הוא יכול היה לפטור את עצמו משירות מילואים או להיות ביחידה עורפית. כעורך דין במקצועי בדקתי את התקנות, אבל הוא התגייס ליחידה שלו בצנחנים ואמר 'אני ויתרתי מזמן על הפטור והתנדבתי כי צריכים לעשות את העבודה'. הוא אמר לי על אשתו 'אסתי הסכימה'. הם זוג של מתנדבים שבעיניים פקוחות נרתמו למען עם ישראל. זה שהוא נהרג תוך כדי פעולת לחימה זה מנחם".

"העצב אין לו סוף", ספד לאילני ח"כ מיכאל ביטון, ראש מועצת ירוחם לשעבר. "עוד חלל לישיבת ההסדר בירוחם, השישי במספר. גדעון היה דוקטורנט לפיזיקה, איש אשכולות, איש של ערכים וציונות".
ביטון סיפר ש"ישיבת ההסדר ירוחם היא מקום מיוחד. היא קמה בשנות ה-90 עם שליחות של לימוד תורה, אבל גם עשייה חברתית והתיישבות בירוחם. בוגרים נפלאים הלכו לכל מערכות החיים: קצינים בצה"ל, רופאים, פסיכולוגים, מנהלים ואנשי חינוך בעיר וברחבי הנגב. זו רוח של תרומה למדינת ישראל בכל מעגלי החיים: ביטחון, חברה, חינוך, קהילה והתיישבות. ששת הבוגרים הנפלאים שנפלו הם בדיוק הביטוי לרוח הזו. אשרי עם ישראל שאלה הם בניו. אנחנו כואבים עם קהילת ירוחם את האובדן ומאחלים למשפחות כוחות נפש ונחמה".
הרב חיים וולפסון, ראש ישיבת ההסדר יחד עם הרב אוריאל עיטם, אמר ש"לא הכינו אותנו למצב הזה, לכל כך הרבה לוויות וכאב. אבל אנחנו מתחזקים מאוד במפגשים עם משפחות הנופלים. מגלים שם כוחות ותעצומות נפש. דמויות הנופלים מאוד מיוחדות. כל הבנים מאוד ערכיים, עם נפש מיוחדת, כל אחד בתחומו. אנחנו משתדלים לראות את הדברים האלה. גדעון אילני עזב את הישיבה לפני עשור. יש פה רצף בלתי מוסבר של שנים ונופלים אבל גם תחושה שהישיבה פועלת מתוך שותפות עם עם ישראל. עם ישראל נמצא באירוע שדורש המון כוחות, ואנחנו רואים איזה חלק יש לנו במערכה הזו".