השוטר ש"תמיד חתר למגע" נדרס למוות על ידי נער פלסטיני שגנב רכב: רס"ר ברק משולם, אב לשני ילדים קטנים שבמשטרה אמרו עליו כי "היה תמיד הראשון לרוץ קדימה ולהסתער", נדרס למוות בצומת רעננה, שם הציבה המשטרה מחסום כדי לעצור תושב רמאללה בן 17 שגנב רכב מאזור גוש דן. לפני שבע שנים תועד משולם מסכל ניסיון שוד בעירו, כפר סבא. הערב ב-18:00 הוא יובא למנוחות בבית העלמין בכפר סבא.
הנער הפלסטיני חשוד שגנב את הרכב מאזור חולון-בת-ים. בשלב מסוים הלילה כוחות משטרה פתחו במרדף אחריו, והוא הגיע לכביש 4 ממחלף מורשה. משם המשיך לצומת רעננה, שם פגע במשולם. הדורס המשיך לנסוע למרחק קצר והותיר את הרכב שגנב בצד הכביש, נגד כיוון התנועה. הוא נמלט מהמקום ברגל ולאחר מצוד שארך 45 דקות וכלל בין היתר סריקות מהאוויר - הוא נעצר בשכונה בכפר סבא, במרחק של 300 מטרים מהצומת. היום הוא יובא להארכת מעצר בבית משפט השלום בפתח תקווה.


"ברק ז"ל היה איש ערכי מאוד שאהב מאוד את המשטרה", סיפר אחד ממכריו של משולם בפתח בית המשפחה בכפר סבא. "שוטר צעיר, אב לילדים קטנים שיצא למשמרת כשוטר סיור ולא ישוב עוד למשפחתו האהובה. ככה הוא נרצח, זה בלתי-נתפס. הוא היה צנוע, איש ערכי ועניו, תמיד עם חיוך על פניו".
המכר של השוטר שנרצח הוסיף: "ברק דיבר בצורה ברורה לכולם עם כבוד ערכי וטוב לב. הוא עבד אינספור משמרות בשביל להצליח ובעיקר להתפרנס ואהב מאוד לשרת במשטרה. זה אסון כבד למשפחה היקרה שלנו שמכונסת בכאב הגדול, וגם לנו החברים שמתקשים לעכל את האסון הכבד".
4 צפייה בגלריה
ברק משולם
ברק משולם
ברק משולם והרכב הדורס
(צילום: דוברות המשטרה)
גלעד שמשון, לוחם מיחידת שחר במשמר הגבול שאנשיה לכדו את הדורס, סיפר: "קיבלנו בקשר הודעה על גניבת רכב מאזור חולון בשעה 02:00 לפנות בוקר. אחר כך אני מקבל בקשר שהרכב החשוד נעצר בצומת רעננה ושיש שוטר שנפצע במחסום ולצערנו קבעו מוות. נהג הרכב הפוגע נמלט רגלית".
"בוצעה חלוקה לגזרות שסמוכות לצומת רעננה ודיווחו שהפוגע בשוטר לובש חולצה אדומה", המשיך לתאר. "לאחר כ-45 דקות הבחנתי בחשוד הולך בשכונה בכפר סבא. הוא היה לחוץ, ביצענו עליו נוהל מעצר חשוד. היה חשש שיש עליו אקדח או שהוא חמוש בסכין, אבל הוא לא התנגד או ניסה להימלט מהמעצר".


4 צפייה בגלריה
דורס השוטר ברק משולם
דורס השוטר ברק משולם
החשוד הפלסטיני, לאחר מעצרו
שמשון סיפר עוד: "שוטרים היו בקשר עין עם הדורס שרצח את השוטר, הם ראו אותו בורח רגלית לכיוון השכונה בכפר סבא. היה לנו חשוב לתפוס את המחבל שרצח שוטר, שלא יצליח להימלט לשטחים. זאת תחושה נוראית וכואבת ששוטר שהכרתי בפנים והיה במג"ב קודם, נרצח במהלך המשמרת שלו".
בפתח ישיבת הממשלה ספד ראש הממשלה יאיר לפיד לשוטר: "רס"ר ברק משולם נדרס הלילה למוות בזמן פעילות מבצעית. הדורס נתפס בידי כוחות הביטחון. השוטרים שלנו מסכנים את חייהם יום יום, כדי להגן על חיי כולנו. אני שולח מפה בשם ממשלת ישראל, תנחומים והשתתפות עמוקה בצער למשפחתו, לאריאלה אשתו, לאלמה בת השלוש וחצי, ולליאו בן השנה".
4 צפייה בגלריה
תיעוד מזירת דריסת השוטר בצומת רעננה
תיעוד מזירת דריסת השוטר בצומת רעננה
הרכב הגנוב, אחרי הדריסה
(צילום: דוברות המשטרה)
4 צפייה בגלריה
תיעוד: השוטר ברק משולם מסכל שוד בכפר סבא בשנת 2015
תיעוד: השוטר ברק משולם מסכל שוד בכפר סבא בשנת 2015
משולם עוצר את השודד, לפני שבע שנים
(מתוך פייסבוק)
המפכ"ל, רנ"צ יעקב שבתאי, אמר כי "המשטרה איבדה הלילה שוטר מצטיין שעשה בדיוק את המוטל עליו כשוטר וכמגן הציבור והמדינה. ברק ז"ל, ששמע בקשר על רכב גנוב שעושה דרכו לגזרה שלו, הגיע לצומת, חסם אותה וקיווה לעצור את הרכב ואת הגנב. אנו רואים פעם נוספת שהעורף הוא החזית עבור השוטרים ושהשגרה שלנו במאבק בפשיעה עלולה להיות קטלנית מאוד ולגבות קורבנות בקרב שוטרינו. החתירה למגע זרמה בעורקיו של ברק והיא הייתה מוכרת רבות למפקדיו וחבריו. בכל פעילות ומבצע הוא הראשון לרוץ קדימה ולהסתער".
ב-2015 סיכל משולם ניסיון שוד בסניף ברק בכפר סבא. גבר זינק מעל הדלפק למגירת כסף פתוחה, נטל מזומנים וברח. משולם, שהיה בבנק עם אמו ובת זוגו לאחר משמרת לילה במשטרה, החל לרדוף אחריו, עד שתועד עוצר אותו.