יו"ר דירקטוריון אל על, עמיקם בן צבי, נחקר השבוע בלהב 433 בגין מעורבות בפרשת שחיתות שבה חשוד ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר, בקבלת שוחד.
1 צפייה בגלריה
בניין להב 433
בניין להב 433
ארכיון
(צילום: יריב כץ)
במקביל להיות יו"ר דירקטוריון אל על, בן צבי הוא בעליה ומנהליה של חברת "מ.ב.צ יזמות ובנייה בע"מ", שמשווקת בימים אלה את פרויקט "נחלת בראשית נתיבות". הוא חשוד בכך שהעניק לכאורה הטבות לזוהר, כמו יתר הקבלנים שנחקרו בפרשה. בין השאר, לפי החשד, הוא נתן שוחד וטובות הנאה לראש העיר.
חברת מ.ב.צ יזמות ובניה בע"מ עוסקת בייזום, תכנון, ביצוע, פיתוח והקמה של פרויקטים ובניינים בכל רחבי הארץ. החברה הוקמה בשנת 1996, ולפי האתר הרשמי שלה היא פיתחה ובנתה מגוון פרויקטים מצפון הארץ ועד דרומה, ביניהם פרויקטים בשלבי ייזום, שיווק ובנייה בעפולה, יקנעם, נתניה, פתח תקווה, רמת גן, תל אביב, רחובות ובאר שבע.
בן צבי החל את דרכו כמנכ"ל חברת המעליות שינדלר נחושתן מעליות וכמנכ"ל נחושתן נדל"ן אשר יזמה והקימה בין היתר את מגדל נווה צדק. בהמשך שימש מנכ"ל עמידר, החברה הלאומית לשיכון בישראל המנהלת כ-100 אלף דירות בדיור הציבורי, ומהווה כזרוע הביצועית של משרד השיכון להתחדשות עירונית לרבות פינוי בינוי. בעברו היה בעל מניות ומנהל שותף בחברת דן תחבורה ציבורית ודן נדל"ן, שיזמה והקימה פרויקטים למגורים בפתח תקווה, רמת גן ותל אביב ובנתה משרדים באזור התעשייה בהרצליה פיתוח. בנוסף, שימש כיו"ר מכון התקנים הישראלי.
בא כוחו של עמיקם בן צבי, עו"ד נתי שמחוני, מסר: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו. חשוב להדגיש, המדובר בבירור שאינו קשור, כלל ועיקר, לתפקידו כיושב ראש דירקטוריון אל על".