קרובת משפחה של האם מגדרה סיפרה בריאיון לאולפן ynet על מצבה הנפשי הקשה ("היא חיה-מתה"), ואחר הצהריים (שני) בסביבתה ביקשו סיוע - גם עבור ילדיה הקטנים. הילדים, בני שנתיים, 4 ו-6, היו בבית בזמן האונס, ונמצאים לדברי הקרובים בטראומה של ממש. לראיה, כדי לנסות ולהשכיח את האירוע, בן ה-4 שהיה עד למעשה המחריד ושחרר באמצעות סכין את אמו שהייתה כפותה, יצא לסיבוב בחנות צעצועים עם קרובת המשפחה - וכשאמרה לו שתקנה לו "כל צעצוע שינחם אותו" - הוא ניגש לסכין מפלסטיק.
"שאלתי אותו למה הוא בחר דווקא בצעצוע הזה והוא ענה לי 'כדי לשמור על אמא'", סיפרה ל-ynet בדאגה. בעקבות מצבם הנפשי הקשה של הנאנסת וילדיה, קבוצת חברים ובני משפחה פתחו היום מיזם למימון המונים תחת השם "מחבקים את הנפגעת מגדרה", ובדברי ההסבר הם כותבים כי "הכסף יופנה לתמיכה בקורבן האונס בגדרה וילדיה הזקוקים לטיפול נפשי ותמיכה מקצועית בשביל להשתקם. המטרה היא לאפשר לה תמיכה רחבה ככל שאפשר על מנת שתוכל לחזור לשגרה במהירות האפשרית אחרי שרצחו לה את הנפש בנוכחות הילדים". לתרומות לחצו כאן.

1 צפייה בגלריה
החשוד באונס מגדרה
החשוד באונס מגדרה
פני הרוע. החשוד באונס בגדרה
(צילום: דנה קופל)
מוקדם יותר היום נחשפו פני הרוע, והותר לפרסום כי ברכאת אבו עסא, בן 20 מתל שבע, הוא העצור בחשד לאונס בגדרה. הבוקר חוקרי ימ"ר מרכז אמרו כי ישנה התאמה מלאה בין ה-DNA שנמצא בזירת האונס לבין ה-DNA שנדגם מהחשוד שנעצר. אבו עסא, שעבד בבנייה באזור, מכחיש את החשדות נגדו. הוא נעצר בדרכו לישראל מחברון, ומעצרו הוארך עד ליום ראשון בבוקר.
ש', קרובת המשפחה שהתראיינה בעילום שם לאולפן ynet, העידה גם כי לאחר האונס, שגרם לזעזוע עמוק בשכונת גולדה בגדרה, בני המשפחה מנסים לתמוך באם כמיטב יכולתם. "כרגע אין דרך לסייע לה מלבד לתמוך ולעטוף ולהקשיב כשהיא מספרת על הגיהינום שעברה יחד עם ילדיה".
היא סיפרה על החוויה הקשה שעברה גם על הילדים: "הילד בן ה-4 מדבר על זה ללא הפסקה, כמה הוא הציל את אמא, כשהוא שחרר אותה מכפיתה באמצעות סכין. הוא מבין שאיש רע היה בבית ושקרה משהו נורא, אבל הוא לא מבין עד כמה".
בריאיון אמרה כי היא רוצה שהוא יואשם ויישפט כמחבל. "הוא עשה פיגוע נפשי ורצחני, הוא רצח נפש של אמא ושלושה ילדים ועוד משפחות מסביב. היא והילדים בטראומה רצינית, חוששים מכל דפיקה בדלת. באמת תודה למשטרת ישראל שלכדה אותו במהירות כזאת, ושיטפלו בו ושלא יתנו לו לצאת אחרי שלוש או ארבע שנים. שיירקב בכלא, הוא צריך לקבל את העונש החמור ביותר".