יצחק וסרלאוף, מספר 2 בעוצמה יהודית ומי שעתיד לשמש כשר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, אמר הבוקר (א') בריאיון לישי שנרב ושרון כידון ב-ynet radio שבמסגרת תפקידו החדש ידאג ל"אזרחים ששמחים בשגשוגה של המדינה" ויפעל "להוציא את המסתננים מדרום תל אביב ויפה שעת אחת קודם".
"נבחרתי לדאוג לכלל אזרחי מדינת ישראל, לא אעשה הפרדה. נבדוק איך נוכל לשפר את רמת החיים של אנשים שנאמנים למדינת ישראל, ושמחים בשגשוגה", אמר וסרלאוף. הוא הוסיף כי "הצבנו בקמפיין שלושה דברים שחשובים לנו - הביטחון האישי, הדאגה לפריפריה, לגליל ולנגב וכמובן הזהות היהודית של המדינה, ולכן קיבלנו שלושה משרדים שעוסקים באופן ישיר בנושאים הללו".
1 צפייה בגלריה
יצחק וסרלאוף במליאת הכנסת
יצחק וסרלאוף במליאת הכנסת
וסרלאוף בכנסת. "לא אוהב את מצעדי הגאווה"
(צילום: יואב דודקביץ' )
- מה לגבי ההתיישבות הצעירה? כי סמוטריץ' ממש לא רוצה לתת לכם את הסמכויות בנושא. איפה זה עומד? "זה קצת מביך, אני צריך להסביר לציבור מה היא מלחמת קרדיטים, ואני לא שותף למלחמות של מי יקבל וקיבל את הקרדיט. אני נוהג לפרגן לשותפיי כשהם מצליחים להביא הישגים. אני לא נכנס לזה. אני לוקח את האחריות לדאוג להתיישבות הצעירה שנמצאים כבר שנים בלי מים וחשמל".
- דיברת על ההתיישבות הצעירה. אם יצא לך להסתובב בדרום אני מניחה שתראה שיש שם בעיית תשתיות. "נכון. יש לי אחריות על ההתיישבות הצעירה, ואני מבטיח לכם שאני לא מתכוון לדאוג לתשתיות של אזרחים פלסטינים".
- מה החלוקה בין התיק שקיבלת - הנגב, הגליל והשכונות, לתיק הפריפריה שקיבלה ש"ס? "אני לא יודע כל כך מה החלוקה. עד 02:00 בלילה התחלתי ללמוד את המשרד שלי, יש לי עוד מה להבין בניואנסים".
- אתה לומד את המשרד, וזה ברור. אבל מה האג'נדה שאתה מבחינתך מביא בסיפור הזה? אילו דברים אתה מתכנן לעשות שם? "אני יכול לענות בצורה כללית, כי בסופו של דבר אם לבן אדם שקיבל משרד בתוך יום יש תוכניות עבודה - זה יכול להיות קצת פופוליסטי. באופן כללי אני רוצה לדאוג לשכבות החלשות בעניין של חינוך, רווחה ותשתיות. זה כל כך רחב המנעד הזה, ובסופו של דבר קיבלתי תקציב גדול שאני הולך להשקיע בפריפריה ובשכבות החלשות".
- מה התוכניות שהיית רוצה לממש בדרום תל אביב? "אנחנו רוצים להוציא את המסתננים מכאן ויפה שעה אחת קודם. מדינת ישראל נכשלה לדורותיה בטיפול השורשי בבעיה הזו, ומי שנושאים על גבם את הבעיה הזו הם תושבי דרום תל אביב. הפכנו להיות החצר האחורית של מדינת ישראל. הדבר הכי טוב שאנחנו יכולים לעשות זה לדאוג לשקם את השכונות".
- אתה כבר לא מתנגד למצעדי הגאווה? "אני לא אוהב את מצעדי הגאווה, ואני חושב שאני לא צריך לזוז מילימטר מהאידיאולוגיה שלי כדי לבטא את אהבתי גם לחבריי בקהילה הלהט"בית, וגם לאנשים שמתנגדים אליי, בהם האזרחים השמאלנים. זה בסדר, אני יכול לחיות איתם, ואנחנו מלבנים את הסוגיות שלנו בחדרים מתוך אהבה וחרדה לעתיד".