מנכ"ל תנועת הנוער הגאה איגי, עופר נוימן, התייחס הבוקר (שלישי) לחשיפות לגבי פגיעות מיניות מצד איתי פנקס-ארד וגל אוחובסקי ואמר: "אני בטוח היום, שבוע לאחר שפורסמו הדברים, שיש דברים שיכולנו לראות אבל לא העזנו, שיש דלתות שלא פתחנו, שהיינו יכולים להיות עוד יותר קשובים, עוד יותר חדים, עוד יותר אמיצים".
ב-ynet ו"ידיעות אחרונות" נחשפה עדותם של שני גברים שסיפרו כי פנקס-ארד קיים איתם מפגשים מיניים כשהיו בני 17, לאחר שבא להרצות בפניהם במסגרת פעילות של איגי. נגד גל אוחובסקי, ששימש עד השבוע שעבר כנשיא איגי, מתנהלת חקירת משטרה בחשד לעבירות מין בגברים, אך אין לפי שעה חשד כי ביצע עבירות במסגרת תפקידו בתנועת הנוער.
2 צפייה בגלריה
איתי פנקס גל אוחובסקי
איתי פנקס גל אוחובסקי
גל אוחובסקי ואיתי פנקס ארד
(צילום: אפי שריר, תומריקו)
2 צפייה בגלריה
עופר נוימן מנכ"ל ארגון הנוער הגאה איגי
עופר נוימן מנכ"ל ארגון הנוער הגאה איגי
מנכ"ל איגי עופר נוימן
(צילום: שחר גולדשטיין)

נוימן התייחס לפרשות בדיון בוועדת החינוך על הכנסת על מניעת הטרדות מיניות בחינוך הבלתי פורמלי. "השבוע האחרון היה כואב מאד כי לפי הפרסומים הקשים דמויות חזקות ומשמעותיות שכולנו נשאנו אליהן עיניים השתמשו בכוח שלהן כדי לפגוע מינית בילדים וצעירים שהיו חלשים מהן. זה בלתי נסבל וחשוב להגיד פה - אנחנו מאמינים למתלוננים וכואבים איתם".
מנכ"ל איגי הוסיף: "אנחנו מחויבים להביט על המקומות החשוכים. לנסות להבין מה קורה ואיך ניתן לתקן את מה שמתרחש במרחבים הדיגיטליים, לשנות את הנהלים במרחבים החינוכיים. להעמיד מבחנים קשים ועמוקים יותר כלפי דמויות בעלות כוח, להציף את השיחה על פגיעות ולא לוותר גם כשזה יהיה לא נעים או מפחיד. הקהילה הגאה חייבת להיות מרחב בטוח".
נוימן סיפר כי "בימים האחרונים ביצענו פעולות שמטרתן התמודדות עם הכאבים שצפו בעקבות הפרסומים. כינסנו את כלל המדריכים לשיחות, בנינו מערך פעולות שעבר כבר בשבוע שעבר בכל הקבוצות ברחבי הארץ, חיזקנו את קווי הפניות ואת המענים החירומיים".
הוא גם הודיע כי "בימים הקרובים יתכנס לראשונה צוות מייעץ אותו תוביל השופטת המחוזית לשעבר נאווה בן אור. בן אור נעתרה לבקשתנו והיא תוביל תהליך שבסופו תפרסם, יחד עם הצוות שייבנה ועם הנהגת איגי, את מסקנותיה ואת כלל הנהלים ומגנוני העבודה והביקורת הפנימית שנעבוד לפיהם מעתה ואילך".
הבוקר הכריזו ארגוני הקהילה הגאה על תוכנית למאבק בפגיעות מיניות בתוך הקהילה. מטרת התוכנית, כך הסבירו הארגונים, היא "להביא את השיח שנוצר על פגיעות מיניות בקהילה לכדי יצירת שפה חדשה ודפוסי התנהגות שיקדמו מרחב בטוח של הסכמה עם אפס סובלנות לפגיעות, הטרדות וניצול מיני", לשון ההודעה.
"הדרך למגר את ההטרדות בקהילה היא להתחיל ב'לדבר על זה'", הסביר הבוקר מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב רן שלהבי בריאיון ל-ynet. "העניין הוא, שאנחנו לא רוצים שזה ייפסק בזה. השיח התקשורתי כנראה יירד ויחד איתו גם השיח הקהילתי, ולכן אנחנו פותחים בתהליך שיעודד אנשים לדווח ולספר על הטרדות ופגיעות".