3 צפייה בגלריה
שקד סיבוני
שקד סיבוני
שקד סיבוני
כתב אישום הוגש אתמול (חמישי) נגד שקד סיבוני, בן 22 מפתח תקווה, בגין מעורבותו בניסיון לינץ' ממניע לאומני בערבי תושב טייבה, בחניון מסגד סידנא עלי בהרצליה במהלך מבצע "שומר החומות". סיבוני הואשם במעשה טרור של חבלה מחמירה וחבלה במזיד ברכב. הוא נעצר רק השבוע על ידי משטרת גלילות, אחרי שהסתתר במשך יותר מחודשיים.
לפי כתב האישום, שהוגש אתמול (חמישי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב, סיבוני וחבריו נכחו באזור ההתפרעויות בבת ים ותיאמו להגיע יחדיו למסגד סידנא עלי בהרצליה. חלק מהם הגיעו למקום עם כלי תקיפה, בהם אלות, פטיש, סכינים, גז פלפל ועוד. נכתב כי כ-15 איש נפגשו ליד המסגד.

3 צפייה בגלריה
גסאן חאג' יחיא תושב טייבה אשר הותקף על ידי יהודים במסגד סידנא עלי בהרצליה
גסאן חאג' יחיא תושב טייבה אשר הותקף על ידי יהודים במסגד סידנא עלי בהרצליה
רכבו השבור של חאג' יחיא, שדרכו הותקף
(צילום: חסן שעלאן)
בתחילה, על פי כתב האישום, הייתה במקום ניידת משטרה. במקביל, הקורבן, גסאן חאג' יחיא בן ה-60, היה בחניון ברכבו ואכל את ארוחת שבירת צום הרמדאן. לאחר שהניידת עזבה את המקום, חבורת הפורעים רצה לכיוון הרכב. אחד מהם צעק "ערבי" ואבן הוטחה בראשו של חאג' יחיא.
אז, על פי האישום, הם ריססו אותו בגז פלפל ויידו לעברו ולעבר רכבו אבנים. המתלונן רכן על ההגה והעמיד פני מת, אלא שאז אחד מהם דקר אותו והחבורה נמלטה. חאג' יחיא נפצע בין היתר מדקירה בחזה סמוך לקוצב הלב ואושפז בבית החולים.
3 צפייה בגלריה
מסגד סידני עלי בהרצליה
מסגד סידני עלי בהרצליה
מסגד סידנא עלי בהרצליה
(צילום: טל חנוכי)
במהלך החקירה בשיתוף השב"כ נעצרו מספר חשודים ונגד שלושה מהם הוגשו כתבי אישום בבית המשפט המחוזי בתל אביב. זהותו של סיבוני הייתה ידועה ועצורים אחרים בלינץ' הפלילו אותו. אולם מאז האירוע הוא הסתתר וכל ניסיונות המשטרה לאתרו, שכללו עשרות פעולות, שיחות למשפחתו וביקורים בביתו ובמקום העבודה שלו לא צלחו. הוא בין היתר לא ענה לטלפונים והושארו לו הודעות רבות שהוא נדרש לחקירה.
כחודש לאחר המקרה סיפר חאג' יחיא על מאורעות אותו יום: "ראיתי חבר'ה עם רצח בעיניים, הם חיפשו מישהו לרצוח ולא משנה אם הוא קשור או לא קשור. ריססו אותי בגז פלפל, ניסו למשוך אותי מהאוטו, וכשלא הצליחו דקרו אותי עם סכין. הייתי בטוח שאני מת. התוקפים שברו את חלון הרכב והוא היה מלא באבנים. הם רצו לרצוח אותי וציינו כל הזמן שאני ערבי. הייתי בפחד, בשוק ובהלם".
עורך דין אסף גונן עו''ד אסף גונן צילום: אופיר הראל
פרקליטות מחוז תל אביב ביקשה להאריך מעצרו של סיבוני עד תום ההליכים. בינתיים הוא יישאר במעצר עד החלטה אחרת.
עו"ד אסף גונן, שמייצג את הנאשם, מסר בתגובה: "כל טענותינו יישמעו בבית המשפט. אני כבר יכול להגיד שהתמונה שאותה ניסתה הפרקליטות להציג באישום רחוקה שנות אור מן המציאות".