בית משפט השלום בחיפה האריך הבוקר (יום חמישי) בשישה ימים את מעצרו של תושב חיפה (49) החשוד ברצח אשתו (39) אמש בביתם ברחוב ניסנבוים בחיפה. במקביל, לבקשת סנגורו של החשוד, עו"ד יאיר נדשי מהסנגוריה הציבורית, אסר בית המשפט על פרסום כל פרט שעלול להביא לזיהויו של החשוד, עד לדיון הבא בעניינו.
3 צפייה בגלריה
דלת בית משפחת בוחבוט ברחוב ניסנבוים בחיפה בו רצח אמש בעל את אשתו
דלת בית משפחת בוחבוט ברחוב ניסנבוים בחיפה בו רצח אמש בעל את אשתו
דלת בית המשפחה, אמש
הבעל חשוד כי התנפל אמש על אשתו ואם שלושת ילדיו בביתם כשהוא אוחז סכין בידו, ודקר אותה מספר דקירות. בנם בן ה-15 ניסה לסייע לאימו ולמנוע מאביו לפגוע בה, אך נדקר בעצמו. חובשים ופרמדיקים של מד"א ואיחוד הצלה שהגיעו לדירה אמש נאלצו לקבוע את מותה של האם. בן ה-15 נפצע באורח קל ופונה על ידי מד"א לטיפול בבית חולים.
בהמשך הגיעו לדירה שוטרים יחד עם עובדת סוציאלית, ובסיוע אנשי מד"א ואיחוד הצלה הוציאו מהדירה את שני הילדים הנוספים, בן ובת בני פחות מ-10. הילדים פונו על ידי צוותי ההצלה כשהם עדיין לבושים בפיג'מות, והילדה החזיקה בידה דובי גדול שאותו חיבקה.

הבוקר המשיכו חוקרי המעבדה לזיהוי פלילי של המשטרה לעבוד בדירת המשפחה ולאסוף ממצאים, בניסיון להבין את שהתרחש בעת הרצח. במדרגות המובילות לדירה עדיין נראו בבירור כתמי דמה של האם, והיוו עדות מצמררת לרצח, יחד עם השלט של דלת הדירה שעליו נכתב: "כאן גרים בכיף".
בדירה הסמוכה ידעה לספר המטפלת המסורה של בעלת הדירה כי הנרצחת הייתה אישה שקטה, נעימה ומסבירת פנים, שתמיד בירכה אותה לשלום ודאגה מאוד לילדיה. "אתמול בבוקר ראיתי אותה מלווה את הילדה להסעה והכל נראה בסדר גמור", סיפרה. "אני כל היום פה בבית ואף פעם לא שמעתי צעקות מתוך הדירה שלהם. היינו מדברות בכל בוקר כשאני באה. היא תמיד בירכה אותי ושאלה מה שלום האישה המבוגרת שאני מטפלת בה. היא תמיד התעניינה. כואב לי הלב עליה, צעירה שנרצחה כך".
מנגד, המטפלת העידה כי הבעל החשוד "רב לפני כמה חודשים עם אחד השכנים, דלת לידם. הוא הלך איתו מכות בגלל ויכוח על הוצאת שקית זבל מחוץ לדירה. בגלל המריבה הזאת השכנים עברו דירה". שכנה נוספת סיפרה כי המשפחה עברה להתגורר בבניין לפני כשנה. "אף פעם לא היו איתם בעיות. הרצח הזה מזעזע מאוד, מפחיד. אתה אף פעם לא יודע מה קורה עם אנשים בתוך הבית". שכנה שמתגוררת בקומה מתחת הוסיפה כי נהגה לפגוש את הנרצחת כמעט בכל יום בתחנת האוטובוס. "כאמא היא הייתה מאוד מסורה, הרבה יותר מהאבא. אני בהלם שהיא נרצחה. רק עכשיו אני מבינה שהייתה ביניהם בעיה. זה בניין מאוד שקט, אנשים שקטים ופתאום רצח. זה מזעזע".
3 צפייה בגלריה
הזירה בחיפה
הזירה בחיפה
שוטרים ופרמדיקים בבניין שבו גרה המשפחה
(צילום: ליאור אל-חי)
3 צפייה בגלריה
הזירה בחיפה
הזירה בחיפה
(צילום: ליאור אל-חי)
יו"ר ארגון משפחות נרצחים ונרצחות, לרה צינמן, אמרה כי "גם ובמיוחד בזמן מלחמה אסור להתעלם מאלימות נגד נשים וילדים. כל תלונה במשטרה וכל התנהגות חריגה של בעלי רקע נפשי צריכה להדליק נורות אדומות במשטרה, בשירותי הרווחה ובריאות הנפש". צינמן הוסיפה כי "למרות קריאותנו החוזרות ונשנות טרם הוסרו החסמים להעברת מידע והערכת מסוכנות בין כל גופי הממשלה".
מתנועת "נעמת" נמסר אמש: "הלילה נרצחה האישה ה- 29 השנה. לפי החשד בעלה דקר אותה לעיני הילדים. גם במלחמה, האלימות במשפחה נמשכת. אם את מרגישה מאוימת, אם את זקוקה להכוונה, אם את רוצה להיפרד וחוששת מהתגובה - אל תשארי עם זה לבד. פני לקו הייעוץ של נעמת במספר 9201* בימים א'-ה', בשעות 09:00 עד 21:00.