2 צפייה בגלריה
שוטרים אוחזים באלימות באמיתי  בריליאנט בן ה-18
שוטרים אוחזים באלימות באמיתי  בריליאנט בן ה-18
סנ"צ חנונה (משמאל) לצד המפגין הצעיר שנעצר
(צילום: יובל חן)
מפקד יס"מ תל אביב, סגן ניצב יאיר חנונה, זומן לחקירה במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), יחד עם ארבעה שוטרים נוספים. הקצין וארבעת השוטרים ייחקרו בגין חשד להפעלת אלימות נגד מפגינים בשלושה אירועים שונים. סנ"צ חנונה תועד באחת ההפגנות האחרונות פועל לכאורה באלימות נגד צעיר בן 18 בנתיבי איילון. במח"ש ציינו כי הקצין והשוטרים ייחקרו בחשד לאלימות כלפי מפגינים, אולם טרם הוחלט על הסעיף הספציפי שייוחס להם.
נגד מפקד היס"מ חנונה הוגשו עד כה שלוש תלונות של מפגינים נגד המהפכה המשפטית. בשבוע שעבר הגיש נגדו תלונה אמיתי עבודי בגין מכת אגרוף שספג לטענתו על-ידי הקצין בעת מעצרו. מפגין נוסף בשם עומר גת טוען כי חנונה חנק אותו עד כמעט אובדן הכרה. עוד קודם לכן הגיש נגד הקצין תלונה מפגין ששמו הפרטי אורי בגין אלימות שננקטה לטענתו במהלך חסימת נתיבי איילון.

עומר גת סיפר בשבוע שעבר: "בדרך חזרה מההפגנה בירושלים השבוע, שגם שם הייתה נגדנו אלימות קשה, ראיתי את המקרה של הצעיר שקיבל אגרוף, וזיהיתי את השוטר שהרביץ לו, מפקד יס"מ תל אביב שהרביץ גם לי". לדבריו, "החלטתי שאני צריך גם להוציא את זה ולהראות מה קורה פה. רוח השר בן גביר שהורשע בתמיכה בטרור מחלחלת למשטרה ולרוח מפקד היס"מ".
גת הוסיף: "בהפגנה שנעצרתי היינו מול שורה של שוטרים ביגאל אלון. אחד השוטרים נכנס להמון של המפגינים והלכתי מאחוריו. קראנו 'איפה הייתם בחווארה'. פתאום הוא הסתובב אליי עם מבט של טירוף בעיניים - הוא קפץ עליי, חנק אותי, גרר אותי אחורה וריסק אותי על הכביש. הצטרפו אליו עוד שוטרים. הוא היה עם הברך על הצוואר שלי ובאותו רגע שאני על הרצפה חשבתי שלא אשרוד את הסיטואציה".

יפעת בריליאנט, אמו של אמיתי עבודי, סיפרה בשבוע שעבר: "רואים בסרטונים איך תופסים אותו מהשיער, ובזמן שנותנים לו אגרוף השוטר אומר לו שהוא יזיין אותי ויאנוס אותי, וניסה לגרום לו להגיב לפרובוקציה. הוא חטף אגרופים לפנים ובשיניים, וגם כשהוא היה אזוק הרביצו לו חופשי - בר הסלטים של בן גביר פתוח".
אורי, שנעצר לפני כשלושה שבועות בהפגנה באיילון, טען בתלונתו כי הוטח לרצפה. הוא הוסיף כי קצין היס"מ לחץ את ברכו לפניו תוך כדי אמירות "אני אזיין אותך, אני גומר אותך". כשאורי ביקש טיפול רפואי ענה לו השוטר "טיפול רפואי בתחת שלי", וכשהוא הגיע למעצר התברר כי נשבר לו האף והוא המשיך לדמם.
2 צפייה בגלריה
אלימות שוטרים כלפי מפגינים בהפגנות
אלימות שוטרים כלפי מפגינים בהפגנות
טענות לאלימות שוטרים בהפגנות
(צילום: חדשות הערב כאן 11, נטע סידי)
ניצב-משנה יחיאל בוהדנה, מפקדו הישיר של השוטר חנונה, אמר בשבוע שעבר כי הוא מעניק לו גיבוי. המפקד אף שיבח את חנונה על ש"עשה עבודתו נאמנה כשהגיע לטפל בהפרת סדר". לדבריו, במקרה של תקיפת עבודי לא מדובר באגרוף.
"חנונה מתועד עם ידו על פניו של מפגין שנעצר בעקבות הפרת סדר. הוא קצין ערכי ומצוין, ואני גאה בו", אמר נצ"מ בוהדנה. "הוא רץ בראש הכוח. מי שראה את הסרטון המלא ברשתות הבין שלא מדובר לא באגרוף, לא בחבטה ולא בשום דבר שדומה לכך. מדובר בבחור שהפר את הסדר באופן בוטה ונעצר על-ידי חנונה ושוטר נוסף, ובעקבות ההתנגדות שלו הייתה תגובה קפדנית ומקצועית של השוטרים".

בן גביר גיבה את הקצין

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר גיבה בשבוע שעבר את מפקד יס"מ תל אביב ובמקביל תקף את מח"ש. "בפרשת מותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל, ראש מח"ש קרן בר מנחם טייחה את החקירה מיד ועשתה כל שבידיה כדי למנוע את גילוי האמת. מנגד, בחסימות כבישים מרכזיים בלתי חוקיות, המתמשכות מזה חודשים, מח"ש מנסה כעת להלך אימים על מפקד יחידת היס"מ של מחוז תל אביב, קצין מצטיין, רק משום שפעל לאכיפת החוק בנחישות", אמר בן גביר.
הוא הוסיף: "אני מגבה את הקצין המסור, את מפקד המחוז ואת כל שוטרי משטרת תל אביב בעבודתם החשובה למנוע את השיבוש המתמשך של הסדר הציבורי אותו מנסים מחוללי החסימות ליזום".
בפרקליטות המדינה דחו את הניסיון של בן גביר להטיל דופי במח"ש ובעומדת בראשה. "מח"ש פועלת במקצועיות ומשיקולים ענייניים בלבד. כל ניסיון להטיל דופי בעבודתה ובעבודת הפרקליטות כולה, או להפעיל לחצים על מערכת אכיפת החוק מטעמים לא ענייניים, לא יצלח. מערכת אכיפת החוק תמשיך לפעול בהתאם לדין, ללא מורא וללא משוא פנים", נמסר.