חוברת הסתה נגד הקהילה הלהט"בית שהופצה במהלך החודשים האחרונים בתיבות דואר פרטיות ברחבי הארץ, נשלחה באחרונה גם לבתי ספר בתל אביב והמרכז. מחברי החוברת מאשימים את קהילת הלהט"ב בעליית הנאציזם לשלטון בגרמניה ובשואה וקראו להוציא את הקהילה מחוץ לחוק. האגודה למען הלהט"ב הגישה תלונה למשטרה עם הפצתה, ולאחרונה הגישה תלונה נוספת לאחר שהמשטרה סגרה את התיק, וזאת מבלי שנודע מי עומד מאחוריה.
2 צפייה בגלריה
קטעים מחוברת ההסתה נגד הקהילה הבאה שהופצה ברחבי הארץ
קטעים מחוברת ההסתה נגד הקהילה הבאה שהופצה ברחבי הארץ
קטעים מחוברת ההסתה נגד הקהילה הבאה שהופצה ברחבי הארץ
החוברת הופצה לראשונה בחודש אוגוסט האחרון באזור חיפה והסביבה, אך גם לאחר שהוגשה תלונה במשטרה לא אותרו המפיצים. "רבים בימינו מבקשים לצייר את קהילת הלהט"ב כחברה אוהבת, שוחרת שלום וסובלנית כשלמעשה היא מתדרדרת להלך רוח מאיים, כפייתי, אלים, סורר וחסר בושה והיא גם שמה בני נוער וילדים כמטרה למזימותיה באופן אגרסיבי", נכתב בין השאר בחוברת. בהמשך נכתב: "הומוסקסואליות הייתה מושרשת בהקמת המפלגה הנאצית ותפקידי מנהיגות הוענקו לאלה שקיימו נהגים הומוסקסואלים".
הילה פאר, יו"ר האגודה למען הלהט"ב, אמרה כי "מזה חודשים שחוברת הסתה שמאשימה את הקהילה הגאה בשואה, מחולקת פעם אחר פעם ברחבי הארץ וכעת בבתי ספר, והמשטרה עוצמת עיניים ואפילו לא יודעת מי המפיץ. מדובר במערך הסתה שלם נגד אוכלוסייה שלמה בחברה הישראלית שפועל בלי בושה גם בשגרה וגם בזמן מלחמה. אנחנו דורשים מהמשטרה להתעשת ולאתר אחת ולתמיד מי המסית. מדובר באיום על חברי וחברות הקהילה והנוער הלהט"בי בפרט. נפעל בכל הכלים שעומדים לרשותנו כדי שהלהט"בופוביה לא תעבור בשקט, לא בזמן שגרה, ולא בזמן מלחמה".
פאר הוסיפה כי החוברת המסיתה חולקה בחודשים האחרונים ברחבי הארץ בין היתר בקריית אונו, ברמת גן, בתל אביב ומאז פרוץ המלחמה גם באשקלון, בגבעת שמואל, בפתח תקווה, בכפר יונה ובדרום השרון. בחודש האחרון הופצה חוברת נוספת לבתי ספר ברחבי הארץ ביניהם בחיפה, ברמת גן, בת"א ובירושלים.
2 צפייה בגלריה
 הילה פאר ומור נהרי. "ליצור מרחבים מוגנים"
 הילה פאר ומור נהרי. "ליצור מרחבים מוגנים"
הילה פאר ומור נהרי. "ליצור מרחבים מוגנים"
(צילום: ליאור חורש, חוש''ן)
מור נהרי, מנכ"לית חוש"ן (ארגון ההסברה של הקהילה הגאה), אמרה "כי מזה חודשים ארוכים ישנו מהלך מאורגן ושיטתי שהתחיל בהפצת חוברות לקהל הרחב והפך למהלך סדור של הפצת חומרי הסתה קשים בתוך גבולות בתי הספר בפריסה ארצית. זו מגמה מדאיגה מאוד שמסכנת בצורה ברורה את הנוער הגאה. יש רק דרך אחת להילחם בהסתה ובשנאה - חינוך לסובלנות. אנחנו קוראים לכל ראש רשות מקומית ולכל מנהלת בית ספר שבשטחה הופצו חומרי ההסתה המסוכנים הללו - תמכו בצורה ברורה בחינוך לסובלנות והזמינו סדנאות חוש"ן לבית הספר. זה התפקיד של כולנו לפעול בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים בכדי לייצר מרחבים מוגנים לכל בני ובנות הנוער באשר הם ולא לאפשר לאלימות והסתה מכל סוג שהוא להתקיים בין כתלי בתי הספר".
במחוז תל אביב של המשטרה התקבלו שתי תלונות בנושא: הראשונה בחודש אוגוסט בשנה שעברה, והתלונה הועברה לאח"מ (אגף החקירות והמודיעין), בעוד התלונה השנייה, שהוגשה בחודש פברואר השנה נגנזה והיום (שלישי) בעקבות פניית ynet, הוחלט על פתיחה מחדש של התיק. ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לתלונה השנייה: "בעקבות התלונה שהתקבלה ובהתאם לתשתית הראייתית בה הוחלט על גניזת התיק. במסגרת בחינה מחודשת, הוחלט על פתיחתו מחדש לצורך בחינה נוספת במטרה להגיע לחקר האמת".
מאגף החקירות והמודיעין לא נמסרה תגובה לתיק החקירה שהיחידה החוקרת מנהלת.