בשעה זו מתקיים הדיון בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, שבו דרום אפריקה תובעת ומאשימה את ישראל בביצוע מעשים שאופיים "רצח עם" ברצועת עזה - מתוך מטרה להביא את בית הדין להוציא צווים שיורו לישראל לעצור את המלחמה.
3 צפייה בגלריה
בית הדין לצדק ב האג הולנד
בית הדין לצדק ב האג הולנד
(צילום: EPA/REMKO DE WAAL, אלכס קולומויסקי, אמית שאבי)
במקביל, מחוץ לאולם נערכות הפגנות בעד ונגד ישראל, וכאן בישראל התפנו ח"כ ושרים בקואליציה לרשתות החברתיות כדי לתקוף את עצם קיום הדיון - ומגיבים בביטול לטענות התביעה הדרום אפריקנית.
"לא כוססת ציפורניים, לא צמודה למסך, לא מעוניינת בעדכונים חיים", כתבה ב-X (לשעבר טוויטר) השרה מאי גולן. "לא מעניין אותי מה חושבים לבנוני, סומלי, דרום אפריקאי, רוסי, ג'מייקני, אוגנדי וסיני על זכותי להגנה עצמית! עברו הימים".
הכותרת
המלחמה בחמאס עוברת לזירה המשפטית
26:27
3 צפייה בגלריה
עמיחי שיקלי ומאי גולן
עמיחי שיקלי ומאי גולן
עמיחי שיקלי ומאי גולן
(צילום: משה מזרחי, מוטי קמחי)
גולן המשיכה ותקפה: "העם היהודי גמר להיות הנטבח הנצחי, גמר להיות הסובל והנעקד, נגמרה הגולגולתא. היהודים של 2024 הם לא היהודים של 1944, שאומות העולם התעלמו מהם כשחיכו שיצילו אותם בתור במשרפות, ממחנות ההשמדה ומהפוגרומים! היהודים כבר לא פרטיזנים שנרדפים ביערות. מי שפוגע בנו ישלם וביוקר. סוף פסוק. היהודים כאן כדי להישאר, האנטישמיות תחלוף. אם לא היום, אז מחר".
"ב-7 באוקטובר ביצע חמאס סדרת פשעים נגד האנושות במסגרת מתקפת טרור חסרת תקדים כנגד אזרחי ישראל", כתב השר עמיחי שיקלי. "מתקפה שתכליתה הייתה רצח המוני חסר הבחנה של ילדים, נשים וטף, התעללות, קטיעת איברים וחילול גופות, מעשי אונס, ביזה, חטיפה של כמאתיים אזרחים חפים מפשע, שלמעלה ממאה מהם מוחזקים גם בשעה זו בתנאים מחרידים כשמצבם הרפואי לא ידוע. הדיון היום בהאג הוא שפל חדש בדברי ימי מוסדות האו"ם, ארגון שהוקם כברית אנטי נאצית והפך ברבות הימים למעוז האנטישמיות העולמי. ארגון שהוקם כדי לקדם זכויות אדם וממנה את נציגי משטר הרשע של הדיקטטורה האיראנית להיות ממובילי מועצת זכויות האדם, ספק אם יש עוד זכות קיום מוסרית לקרקס הזה".
ח"כ טלי גוטליב הצטרפה למבקרים: "איזו בושה! אסור היה להתייצב בטריבונל אנטישמי, שם יושבים בין השאר שופטים מסומליה ולבנון ולהתגונן בפני טענה הזויה ובזויה של רצח עם. מדינת ישראל הייתה צריכה לומר בפה מלא שאין בכוונתה להתייחס לטענות הזויות וחרפתיות שכאלה בעת מלחמה שנכפתה עלינו, אני פשוט מתביישת".
"בית הדין בהאג פתח במשפט נגד מי שמגן על עצמו במקום נגד מי שביצע את הטבח הנורא ביותר נגד יהודים מאז השואה", טען השר ניר ברקת. "במקום לפתוח במשפט נגד חמאס, בית הדין הצבוע בהאג חוקר את ישראל עם טענות שקריות, המצאות ועלילות דם אנטישמיות. זה האבסורד הכי גדול שמישהו יכול היה לחשוב עליו. אנטי ישראליות היא האנטישמיות החדשה. בית הדין בהאג עושה עוול לנרצחי הטבח בשבת השחורה ולמשפחות שלהם, ובעיקר פועל בצביעות בלתי נתפסת. מדינת ישראל פועלת יותר מכל מדינה כדי להימנע מפגיעה בחפים מפשע ובסוף בית הדין בהאג רודף אותנו. זה קרקס של צביעות".
3 צפייה בגלריה
ניר ברקת
ניר ברקת
ניר ברקת
(צילום: נחום סגל)
גם יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, שנפגש היום עם שגרירי האיחוד האירופי, גיבה: "ב-7 לאוקטובר מחבלי חמאס חדרו לבתיהם של אזרחי ישראל, אזרחים חפים מפשע. הם רצחו, אנסו ולקחו בשבי ילדים, קשישים, נשים ותינוקות. במקום להושיב את הרוצחים על ספסל הנאשמים, העולם היום שופט את הנרצחים. מי שעומדת היום למשפט אינה מדינת ישראל, אלא היושרה של הקהילה הבינלאומית. אם מדינה שמגנה על עצמה מפני התקפה אכזרית של טרוריסטים רצחניים יכולה למצוא את עצמה בבית המשפט על רצח עם, 'אמנת רצח העם' הפכה להיות דרך לתגמל טרור ולקדם אנטישמיות".
לפיד הוסיף: "העולם צריך לשאול את עצמו היום, למה הוא מוכן לקבל מתקפה רצחנית ואכזרית על אזרחים תמימים ואז להעמיד למשפט את המדינה שמעל 1,200 מאזרחיה נרצחו ביממה אחת ו -136 מאזרחיה נמצאים בשבי כבר 97 יום. ישראל לא תקבל את זה. העם היהודי לא יקבל את זה".