1 צפייה בגלריה
אתי כרייף
אתי כרייף
השופטת בדימוס אתי כרייף
(צילום מסך, קשת 12)
שוטר לשעבר שמואשם בשיבוש מהלכי משפט צפה בראיונות שהעניקה השופטת בדימוס אתי כרייף לכמה כלי תקשורת, ופנה בעקבות כך למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בדרישה לסגור את התיק בעניינו - בדיוק כפי שנעשה במקרה של מי שעמדה במרכז הפרשה שזכתה לכינוי "מין תמורת מינוי".
צוות של מח"ש מצויד בצו הגיע בשעת בוקר מוקדמת ביולי 2019 לביתו של השוטר כדי לערוך חיפוש עקב חשד למעורבות שלו בסכסוך עם עבריינים. בכתב האישום שהוגש נגד השוטר שנה לאחר מכן לבית משפט השלום בחיפה, נטען כי עם הגעת אנשי מח"ש לבית בבנימינה הוא נכנס לחדר השירותים בחדר השינה שלו והסליק את הטלפון הנייד שלו בפתח הניקוז של השירותים.
בהמשך החל הצוות של מח"ש בחיפוש בבית בנוכחות השוטר ובני ביתו. בכתב האישום נטען כי במהלך החיפוש יצא השוטר לחצר הבית, קרע דף נייר שתיעד פרטי מספר רכב, והשליך אותו מעבר לגדר אל חצר בית השכן. "במעשים אלו, עשה הנאשם דבר בכוונה למנוע או להכשיל הליך שיפוטי", טענה עו"ד נטלי חגי - סגנית בכירה במח"ש.
השוטר, ששירת במג"ב כמש"ק אשכול בתחנת זכרון יעקב, פוטר מתפקידו בעקבות החקירה נגדו. אחרי שידור הראיונות עם השופטת בדימוס כרייף, שכזכור נחשדה בשוחד ובהשמדת ראיה בעקבות מחיקת מסרונים עם כמה אישי ציבור, פנה כאמור לפני כמה ימים באמצעות סנגוריתו עו"ד תמי אולמן בדרישה לסגור את התיק נגדו.

"היא הודתה במעשים"

עו"ד אולמן ציינה בפנייה למח"ש כי "השופטת הודתה כי מחקה ממכשיר הטלפון הסלולרי שלה את כל ההתכתבויות שלה עם השר, במעמדו אז, משה כחלון, ועם עוד ארבעה אנשי קשר נוספים. לעניות דעתי, מבחינת האינטרס הציבורי, עניינו של מרשי בעל חשיבות פחותה יותר, בשים לב למעמדה של השופטת על כל המשתמע מכך, ועל אחת כמה וכמה, שעה שבניגוד למרשי, הודתה במעשים".
עו"ד אולמן ציינה עוד כי חלק חשוב באינטרס הציבורי הוא שהמדינה לא "תדבר בשני קולות", והוסיפה "שעה שלא ניתן 'בנשימה אחת' להצדיק את סגירת התיק בעניינה של השופטת אל מול ניהול ההליך בעניינו של מרשי, אשר כידוע פרש משירותו במשטרה והפך לאזרח 'רגיל'".
עו"ד נעמי מששה, סגנית בכירה במח"ש, השיבה לסנגורית: "אין ללמוד מפרסום באמצעי התקשורת ובהיעדר ידיעת הפרטים המדויקים על אודות התיק של השופטת בדימוס כרייף. מה שגם שאף לשיטת כרייף, בנלמד מאמצעי התקשורת, ההודעות אשר נמחקו על ידה לא היו רלוונטיים לחקירה. לאחר ששקלנו את טיעוניכם אין בידינו לקבל בקשתכם לביטול כתב האישום בעניינו של הנאשם".
עו"ד תמי אולמןעו"ד תמי אולמןצילום: ליאור אל-חי

עו"ד אולמן אמרה ל-ynet: "מדובר בהתנהלות בלתי ראויה של פרקליטות מח"ש אשר מדברת בשני קולות. כאשר מדובר בשופטת בדימוס סוגרים את התיק וכאשר מדובר באדם מן השורה מגישים נגדו כתב אישום. השופטת עוד הודתה בביצוע המעשה. בכוונתי לפנות לבית המשפט ולטעון לטענה של 'הגנה מן הצדק ואכיפה בררנית'".
במרץ בשנה שעברה הודיעה הפרקליטות על ההחלטה לסגור את תיק החקירה נגד ראש לשכת עורכי הדין לשעבר עו"ד אפי נוה ונגד השופטת בדימוס כרייף שניהלה עמו מערכת יחסים אינטימית. התיק נגנז לאחר שנקבע כי אין סיכוי סביר להרשיע את השניים בעבירות שיוחסו להם. עם זאת, בראיונות עמה הודתה כרייף שמחקה מסרונים לאישי ציבור בזמן חקירתה - הפעולה שבגינה נחשדה בהשמדת ראיה. בנוסף, התיק נגד כרייף נגנז גם עקב התחייבות שלה לפרוש מתפקידה.