אזעקות נשמעו הערב (ראשון) בשדרות וביישובים במועצה האזורית שער נגב שבעוטף עזה. מצה"ל נמסר כי זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל, שיורט על ידי כיפת ברזל מעל שמי שדרות. צוותי מד"א טיפלו בחמישה תושבי שדרות שנחבלו קלות בדרכם למרחב המוגן. אחד מהם הוא חבר מועצת העיר ויקטור אברמוב שנפצע בכתפו וברגליו. כמו כן סייעו הצוותים הרפואיים לשני נפגעי חרדה.
מדובר בערב שלישי ברציפות שבו נורות רקטות מרצועת עזה לשטח ישראל, כשהרקע להתחממות בגזרה היא לכידת ארבעה מתוך ששת המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע לפני כשבוע. בשני הלילות הקודמים תקף חיל האוויר בתגובה לשיגורי הרקטות לעבר יישובי עוטף עזה ושדרות.
3 צפייה בגלריה
יירוט כיפת ברזל מעל שמי שדרות
יירוט כיפת ברזל מעל שמי שדרות
כיפת ברזל מופעלת מעל שמי שדרות, הערב
(צילום: איציק איטח)

3 צפייה בגלריה
יירוט כיפת ברזל מעל שמי שדרות
יירוט כיפת ברזל מעל שמי שדרות
היירוט בשדרות
הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, אמר דקות לפני האזעקה, בטקס סיום קורס חובלים מחזור 143: "לא נחדל עד שייתפס אחרון המחבלים ולא ניתן לארגוני הטרור ביהודה ושומרון וברצועת עזה להפוך את האירוע לסיבה לפגיעה באזרחי המדינה. צה"ל מגן בגבול רצועת עזה ולא נקבל הפרת ריבונות מכל סוג שהוא. אנו תוקפים בעוצמה על כל הפרה וכך נמשיך. אם המצב יסלים, החמאס ורצועת עזה ישלמו מחיר כבד".
אמש התייחס דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה, לתפיסת המחבלים במהלך השבת - והצהיר כי מבחינת הארגון, עסקת השבויים הבאה עם ישראל צריכה לכלול את האסירים שנמלטו אף כי הם לא משויכים לחמאס. יחד עם זאת, בדבריו של אבו עוביידה לא נשמע שום איום על ישראל.

3 צפייה בגלריה
חלוקת המענק הקטארי
חלוקת המענק הקטארי
האו"ם: חלוקת המענק הקטארי למשפחות העניות ברצועה תחל מחר
האו"ם הודיע היום כי ממחר תחל חלוקת המענק הקטרי למשפחות העניות ברצועה. כ-100,000 משפחות עניות צפויות לקבל את המענק, כשחלק יוכלו לקבלו כבר מחר והיתר יקבלו בימים הקרובים הודעה בנוגע למועד קבלת המענק.
מוקדם יותר הערב הציג שר החוץ יאיר לפיד את תוכניתו להסדרת רצועת עזה, שלדבריו "תייצר תנאים נוחים למו"מ עתידי". במסגרת התוכנית - "כלכלה תמורת ביטחון בעזה" - הרשות הפלסטינית אמורה להתחזק על חשבון חמאס. "לא ננהל משא ומתן עם ארגון טרור. אין תנאים להתקדמות בציר המדיני בעת הנוכחית", אמר לפיד בנאומו וציין כי גם ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הביטחון בני גנץ תומכים בעקרונות התוכנית.
גם בצפון נרשם אירוע ביטחוני הערב. הצבא ירה פצצות תאורה מעל מטולה ותושבי האזור נקראו להסתגר בבתים אחרי שחשוד התקרב לגדר הגבול מלבנון לישראל. הוא שב על עקבותיו לאחר שכוחות הביטחון הגיעו למקום, והם סורקים באזור.