חברת הכנסת לימור סון הר מלך (עוצמה יהודית) התייחסה ל"צעדים לחיזוק ההתיישבות היהודית" על אף החשש האמריקני מהסלמה, ואמרה כי "למעלה משני עשורים יש השתלטות של בנייה בלתי חוקית של ערבים על אדמות לאום". בריאיון הבוקר (שלישי) ל-ynet radio טענה: "הם בונים מדינה ואנחנו פשוט נרדמים בשמירה - זה מסכן את ביטחונה של מדינת ישראל ואין שום אכיפה".
3 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
חברת הכנסת לימור סון הר מלך
(צילום: שלו שלום)
בקווי היסוד של הממשלה מוזכרת הבנייה בהתנחלויות, ונכתב כי "לעם היהודי זכות בלעדית על כל מרחבי ארץ ישראל". בהסכמים הקואליציוניים בין עוצמה יהודית לליכוד הובטח כי הממשלה תקדם ותפתח את ההתיישבות הצעירה תוך חודשיים מהשבעתה - אך חודש כבר עבר. כשנשאלה על כך סון הר מלך השיבה כי "במערכת המשפט היום יש שיכרון כוח בלתי נתפס".
"הרפורמה תעבור רק כדי שנוכל להטיב עם ביטחון המדינה. אנחנו נגייס אותה כדי להעביר דברים לטובת עם ישראל - זו המטרה שלנו", היא אומרת. "התפקיד שלנו הוא באמת לעודד את ההתיישבות היהודית, אבל גם לעצור את האכיפה הבררנית כלפיה - אנחנו עובדים קשה על קידום דברים בביטחון ובהתיישבות".
3 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
"הרפורמה תהיה אסון למדינה". שטרן
(צילום: רפי קוץ)
3 צפייה בגלריה
הצהרת בנימין נתניהו ומזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן בלשכת ראש הממשלה בירושלים
הצהרת בנימין נתניהו ומזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן בלשכת ראש הממשלה בירושלים
"צריכים את בלינקן שיגיד לנו 'השתגעתם'?"
(צילום: רויטרס )
מנגד, ההערכות הן כי בממשלה יחכו לעזיבתו של מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, שנמצא בביקור בישראל וברשות הפלסטינית, לפני שידונו בקידום הצעדים. ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד), שר המודיעין לשעבר, התארח באולפן ynet ואמר כי "העולם מזמן כבר הניף כרטיס צהוב לישראל - הרפורמה תהיה אסון למדינה. אנחנו צריכים את בלינקן שיגיד לנו 'השתגעם'? מה קורה לנו?".
לדבריו, המחאה צריכה להחריף ו"ראש הממשלה צריך שמישהו מבחוץ יגיד לו את זה. בלינקן אומר 'אם אתם רוצים להמשיך להגיד אנחנו הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, אז תמשיכו להיות דמוקרטיה'. זו מהות הקשר שלנו עם האמריקנים. אני אפילו לא מדבר על הפילוג, אלא על הנזקים שהרפורמה הזו גורמת לנו".